Jump to content

Dickinson Newport - Nesten katastrofe i natt.


SamH

Recommended Posts

Jeg skal feire livet med en Cognac idag.

 

Du bør også utbringe en skål for brannvarsleren din, og koste på den nye batterier. Det er nok den som gjør at du kan skrive om dette i dag. Jeg grøsser når jeg leser om dette her. Jeg vil også oppfordre deg til å kontakte de rette myndigheter som nevnt over.

Det er mange brukere av disse ovnene som legger seg til å sove i kveld uten å ha lest denne tråden... Får håpe de har kostet på seg en brannvarsler til 150 kroner og at det er friske batterier i den...

Link to post
Share on other sites

Blir interessant å høre fra produsenten om dette tilfelle. Hadde Dickinson Newport på ordre - levert i England om noen dager, men var raskt ute idag å fikk stoppet ordren. Har betalt for denne så jeg fikk en a konto tilgodelapp. Venter å se hva som kommer ut av din historie. Har mye is i magen, men slike historier som dette, ja da smelter isen fort.

 

Skål for røykvarsleren som funket når den skulle.

 

Unngikk du skade på interiøret ?

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Om du setter i en ny dickinson ville jeg ikke satt en slik vifte oppå der igjenn. Men det er klart, hvis dette kan gjøre toppen av ovnen ekstra varm så det smelter burde det vært advart mot dette i klare ordelag fra produsenten.

 

Dårlig at en ovn smelter på den måten. Kunne vært veldig interresant å høre hvilket metall som ble brukt.

Link to post
Share on other sites

Den vifta bedrer sirkulasjon rundt ovnen og tar varme fra ovnstoppen for å fungere, mao den kjøler ovnen ..

 

Riktig. Jeg har en tilsvarende vifte, Ecofan, og den har stått i et år på min Dickinson. Ikke noe problem. Men jeg har som sagt stålpipe hele veien, og ikke noe aluminium i stussen. Hvis de har begynt med det, må de snarest gå tilbake til stål :smash:

Du sier at du ikke får noe effekt uten vifte------er du sikker på at du har regulator beregnet på diesel? Ellers blir det renere forbrenning med parafin.

Redigert av Figaro (see edit history)

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

No vart æ skræmt,ja-------

Godt at du berget liv og lemmer og båt, SamH!

 

Har akkurat montert en brukt Dickinson Antarctic ombord i EIR.

Kan ikke se at det finnes aluminium eller lignende på denne.

Pipa er bare ca 150 cm, men den trekker bra. Trekkvifta under

brennkammeret er gåen, så den fjernet jeg. Driver å prøvefyrer

og den brenner , men jeg er ikke sikker på hvordan den fungerer.

 

Håper du tillater et spørsmål her, Sam, dette er ikke mitt fag.

Skal oljen inn nederst eller øverst på regulatorhuset? Ser ut til at flottøren

skal stenge for øverste løp, men når jeg kobler til der får den ikke olje?

Og er et av løpene for ev. overskud av olje?

 

mvh

JanS/EIR

Redigert av JanS/EIR (see edit history)

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...