Jump to content

'Hall of Shame', forhandlere som misbruker FINN's bruktmarked


Ingar

Recommended Posts

Fritid senteret på Vøyenenga har en rekke nye båter på bruktbåtsidene.

Noen eksempler:

 

-http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21206731

-http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21205229

-http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21204612

 

De har blitt underrettet om at saken er tatt opp på forumet.

 

Mvh Spigney

Link to post
Share on other sites

Bakkenmotor er nå også informert om tråden/saken.

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21226421

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21226454

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21226402

M.flere...

 

Her er det annonser med 09 mod i overskriften, men med generelle båtbeskrivelser, som indikerer at annonsen gjelder nye båter.

I tillegg spammes søkefunksjonen med å liste opp mange båt-typer. Mener derfor at de fortjener plassen sin i "Hall of shame".

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Takk for flott initiativ Ingar. Det er veldig irriterende med irrelevante annonser som dukker opp på Finn.no. Jeg tenker at båtplassen med 25.000+ båtinteresserte medlemmer nok besitter en ikke ubetydelig forbrukermakt, som er gitt deg å forvalte på en fornuftig måte. på finn.no bilsider har vi mulighet til å rapportere inn annonser med en knapp i annonsen, jeg foreslår at du , som representant for en betydelig brukergruppe tar kontakt med Finn.no å etterlyser denne funksjonen i båtannonsene.

 

Selv har jeg mange ganger vurdert å maile annonsøren for å sløse bort deres tid, som de sløser med min. få dem til å sende over litt bilder å tilbud med litt ekstrautstyr og slikt, kanskje også be om å få se CE/samsvarserklæring, la dem få jobbe litt... for så å komme til at jeg har misoppfattet annonsen.

 

Kan det være noen ide å ta kontakt med finn.no Ingar? eller bør vi som privatpersoner heller maile finn.no selv?

Link to post
Share on other sites

Bakkenmotor er nå også informert om tråden/saken.

Ingen av båtene er merket som 2010 modeller, disse har Bakken annonsert i ny-avdelingen til Finn. Men de praktiserer søke-spamming og blir ført på listen pga dette.

 

(Ingen av de andre firmaene jeg har sjekket har hatt båter i ny-avdelingen, alt blir annonsert i brukt...)

Link to post
Share on other sites

Jeg synes dette er et meget bra tiltak og har sendt en e-post til finn.no (som sikkert flere har gjort) der jeg påpeker "aksjonen" som er i gang blant båtfolk. Har også sendt mange klager på annonser som vitterlig er for nye båter under brukte båter, og her synes jeg BAKKEN MOTOR er en av de desidert verste spammerne!

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Om du spesifiserer søket ditt, så er ikke dette noe problem.

 

Det er dessverre nok av sutrete personer som deg på dette forumet som alltid må henge ut noen dersom de ikke eksempelvis få solgt båten sin eller lignende.

 

Det å henge ut firma og privatpersoner på denne måten, og deretter gjemme seg bak en epostadresse, er vel mildt sagt både feigt og simpelt.

 

Jeg kjenner flere av de omtalte firmaene med bakgrunn som kunde, og ingen av de fortjener å bli hengt ut på denne måten, men små personer som eksempelvis ingar, blir vel kanskje litt større når haN trygt i stolen sin hjemme kan utøve denne type "makt" på et forum som stort sett består av anonyme mennesker som ikke tør å vise ansikt. En liten "powertripp" uten substans spør du meg..

 

Så jeg tipper de vektlegger dine ord relativt lite her, da denne type omtale ikke hører hjemme på båtplassen. Dette er feigt, simpelt og veldig smålig. Folk som prater nbak rygge, og ikke selv tør å fronte, eksisterer det mange synonymer om..

 

Og skal du rette pilen mot en aktør, ta en liten dypstudie i søkemotoren og (U)mulighetene til finn.no. Ikke mye å skryte av her heller, mange begrensinger på et dårlig brukergrensesnitt for brukere her.

 

Jan Egge

Link to post
Share on other sites

Om du spesifiserer søket ditt, så er ikke dette noe problem.

 

Det er dessverre nok av sutrete personer som deg på dette forumet som alltid må henge ut noen dersom de ikke eksempelvis få solgt båten sin eller lignende.

Jan Egge

 

Det var et imponerende førsteinlegg. Tror du er omtrent den eneste i landet som setter pris på missvisende annonsering. Det er når du spesifiserer et søk at det er irriterende at det dukker opp useriøse annonsører med irrelevante annonser. Båtplassens regler forhindrer meg fra å si hva jeg tenker så jeg stopper der. :headbang:

Link to post
Share on other sites

Om du spesifiserer søket ditt, så er ikke dette noe problem.

 

 

Og skal du rette pilen mot en aktør, ta en liten dypstudie i søkemotoren og (U)mulighetene til finn.no. Ikke mye å skryte av her heller, mange begrensinger på et dårlig brukergrensesnitt for brukere her.

 

Jan Egge

 

Skal ikke lage noen debatt om det, men tror kanskje ikke helt vet hva du snakker om her.

 

Det er jo akkurat det som er problemet, nye båter (og andre annonser) som legges på bruktmarkedet. Finn har noe som heter nye båter.

Så enkelt er det...

 

Men du skriver spesifiserer man søket er ikke dette noe problem. For meg er det et problem, kan du fortelle meg hvordan jeg kan søke på båter på bruktmarkedet uten å få nye båter?

Link to post
Share on other sites

Og skal du rette pilen mot en aktør, ta en liten dypstudie i søkemotoren og (U)mulighetene til finn.no. Ikke mye å skryte av her heller, mange begrensinger på et dårlig brukergrensesnitt for brukere her.

Så det faktum at Finn.no har et dårlig brukergrensesnitt og litt dårlige muligheter forsvarer at en del norske båtforhandlere ikke vil forholde seg noe så enkelt og grunnleggende som å skille på en brukt og en ny båt?

 

Etter å ha lest siste nummer av Båliv så burde vel ikke det kommet som noen overraskelse.

mvh Knut Erik

Link to post
Share on other sites

Og skal du rette pilen mot en aktør, ta en liten dypstudie i søkemotoren og (U)mulighetene til finn.no. Ikke mye å skryte av her heller, mange begrensinger på et dårlig brukergrensesnitt for brukere her.
Finn.no har så absolutt sine feil og det er mye mulig at de forhandlerne som henges ut her ikke har helt kontroll på hvor annonsene havner men det er jo ikke noen grunn til å ikke ta tak i denne ukulturen. Grunnen til at jeg mener de ikke har helt kontroll er at familien solgte en hytte i fjor og selv om megleren spesifiserte "ved sjø" dukket den ikke opp ved søk etter hytte "Ved sjø" tok dette opp med megleren MANGE ganger og de klarte ikke å rette dette opp :headbang: At der kan være andre lignende bugs ute å går er jo mye mulig. Uansett årsak til at mange ny-annonser havner på bruktsidene så er det en uting og gir Finn.no et dårlig rykte. Det burde Finn.no selv tatt tak i men så lenge annonsørene er fornøyd så...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjenner flere av de omtalte firmaene med bakgrunn som kunde, og ingen av de fortjener å bli hengt ut på denne måten, men små personer som eksempelvis ingar, blir vel kanskje litt større når haN trygt i stolen sin hjemme kan utøve denne type "makt" på et forum som stort sett består av anonyme mennesker som ikke tør å vise ansikt. En liten "powertripp" uten substans spør du meg..

Er det helt tilfeldig at du registrerer deg i dag og skriver denne totalt usaklige utblåsningen som ditt første innlegg kort tid etter at flere forhandlere har fått henvendelser fra irriterte brukere på BP og Finn.no?

 

Jeg tillater meg å tvile.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Mulig jeg husker feil, men tidligere mener jeg det var mulig å skille nye og brukte utenbordsmotorer på finn.no.

Det må vel være så en stund siden, kan ikke huske det

Nå er det nye og brukte om hverandre så vidt jeg kan se.

Ja, og med begrensede søkemulighter og til tider mangelfulle annonser må man gjerne se igjennom alt hvis det er noe spesielt en er på jakt etter.

 

Ikke helt optimalt i mine øyne

Link to post
Share on other sites

Kjære Jan Egge,

tusen tusen takk for et fantastisk flott innlegg!

Jeg kan ikke huske å ha skrattet så godt og så lenge på aldri den dag :wink::wink::wink:

 

At en som åpenbart hører hjemme på forhandlersiden; og som kanskje selv har lagt ut noen av de over 500 nye båtene som ligger på bruktlisten, kan finne på å gå ut på denne måten i sitt aller første innlegg her på baatplassen.no er intet mindre enn imponerende!

 

Jeg føler meg rimelig sikker på at finn.no har en jobb å gjøre den kommende uken; nå har de nemlig fått noen hundre direkte rapporter fra annonselesere som har sett seg "drittlei" på den praksisen som (dere?) forhandlere her har innført.

 

Og til slutt: å beskylde noen for å "gjemme seg bak en e-postadresse" er ganske drøyt - og hvor stor er sannsynligheten for at du virkelig heter Jan Egge? :wflag: (For ordens skyld: du finner mine komplette data, helt åpent og ærlig ved å klikke på avataren min.)

 

Ha en fortsatt strålende søndag; ja, jeg ler faktisk fortsatt :giggle::giggle:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

og hvor stor er sannsynligheten for at du virkelig heter Jan Egge?
Siden posteren gjør et poeng av dette med anonymitet sjekket jeg litt. Kommer vel neppe som noen bombe at det ikke finnes noen 'Jan Egge' i Østfold. :ghost:

 

En helt annen sak er at jeg personlig ikke har noe 'motiv' i saken, skal verken kjøpe eller selge noe båtrelatert på Finn.

Har bare forsøkt å organisere dette på en ryddig måte. At det er et problem er det ingen tvil om, som nevnt er det en tilbakevendende sak på forumet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...