Jump to content

AGM Batteri Sønnak, Eller generell AGM batteri


Viknes 6BY

Recommended Posts

:cheers: Og siden jeg IKKE er moderator på ÅF. ser jeg frem til å diskutere batteriteknologi igjen.

 

Samme her. Jeg prøver jo gjentagne ganger å bringe tråden tilbake på sporet. :saint: Slik du farer fram med hård hånd på OT i disse dager, gruer jeg til den dagen du rykker opp til moderator på ÅF. Da forsvinner automatisk en del gode kommentarer fra dette forumet..... (selvjustis) Trøsten er da at jeg overlever deg - her. :lol:

 

Faen heller, jeg prøver igjen: Til trådstarter: Ikke kjøp kostbare batterier, Sønnak eller andre merker, hvis du har en billig lader. For å låne et sitat fra denne eller en annen tråd, eller et eller annet sted: Det er som å pisse i buksa for å holde varmen.

Link to post
Share on other sites

Og den endelige dommen:

 

http://www.bema.no/product/3754855/

 

Har hatt de 1 mnd nå og er kjempe fornøyd. Har ligget i 2 døgn med varme og kjøleskap, og fremdeles 12.8 Volt i hvilespenning...... Ble en ny båt verden. Så en får håpe dette holder.....

 

God sommer

hei.

lurer for mye koster EUROGLOBE 134AH ?

77mod HANSVIK 14FOT

82mod Hortensnekka HB 620

83mod SUMMER FAMILY 27 FORD 2715

86mod PRINCESS DS 30 VOLVO PENTA 41

Link to post
Share on other sites

En sesong med nye Banner syrebatt, bank 4x 140 Ah er nok for meg og mitt bruk.(Holder ikke mål)

Har i dag etter sjekking av div. spesifikasjoner funnet det fornuftig å bytte bank. Det ble bestilt 5x 200 Ah Euroglobe. http://www.bema.no/product/2146525/

 

Regner med at problemet med spenningen nå bedrer seg. Installeres i løpet av en uke, så kan vi se om det holder mål. Trygt å høre at flere er fornøyd med Euroglobe.

 

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

De var 43 KG stykket og kom med veldig kjekke bære stropper.

 

Det er AGM batterier på 134 AH, men man sier at det tilsvarer 30% enn en vanlig bly akkumulator batteri.

 

Bema sier at utsalgspris er ca 3100,- pr stk ink moms. (Billig frakt).

 

Batteriene har nesten ingen selv utlading. Kommer ned i båt etter 14 dager og har 13,08 på Voltmeter. (Ingen lading på :smiley: )

 

Jeg innstalerte 3 av denne typen. 2 på forbruk og et på start. (Ankervinsj og thruster på start batteri,.)

 

Det annbefales å ikke mikse AGM og vanlige batterier sammen.

 

Etter 1 mnd, og relativ mye bruk, samt overnatting er jeg jo fornøyd. God service hos BEMA på tlf. De gir kansje en bedre pris.......

 

Takker alle som har bidratt i forum, og spesielt Farco som jeg har hatt kontakt med på privat mail som kunne svare på en rekke spm, vedrørende strøm, strøm, strøm, automatiske skille rele, lading osv.

 

Så er det bare å dra på sjøen og få ladet battteriene MINE....

 

God sommer

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...