avmønstret5 Svart 12.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2011 Du tenker på velnærte pensjonister som trenger en dobbelkøy hver? Tror ikke det er en særlig sannsynlig målgruppe for miljøtenking. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 12.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2011 1.5M for den båten med 165hk. og det du trenger av duppeditter, høres veldig forlokkende ut. Er ett par ting som gjør at jeg sitter på gjerde og har vel egentlig bestemt meg for, nei. Hadde vært kjekt med en lugar til. Også liker jeg å sitte ute når jeg er under veis, sitter oppe neste uansett hvordan været er. Usikker på hvordan jeg hadde taklet det å måtte sitte inne. Liker meg også i solen når den er fremme. Liker ikke så mye å sitte på utstilling på fordekket i en eller annen gjestehavn. Men for all del en kjempe båt. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
DieselDahl Svart 12.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2011 Når det gjelder el. motoren så skal du ikke kimse av den. Der har du "rosinen i pølsa" , Tenk bare på å komme lydløst glidende inn i havna.....eller indre leia fra Arendal og nordover mot Tvedestrand for den saks skyld....snasent ! Jeg har to bensinmotorer (som regjeringen nå forstår at er miljøvennlig ), og jeg kjører ganske lydløst! En BMW 3 liter bensinmotor hadde vært perfekt her. Hadde nok glidd ganske så stille gjennom blindleia da også. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 13.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2011 Ville blitt tamt å måtte sitte nede i kjelleren uansett hvor koslig den måtte være. Jeg finner det igjen på sin plass å minne om at seiling er en utendørsidrett som vanskelig kan utøves sittende i en lenestol. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 13.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2011 -Og en herlig idrett som balsamerer sjelen også, men ikke alle ønsker å drive idrett i ferien Sikkert derfor det finnes båter uten pinne også Sitér dette innlegget Link to post
Quaoar Svart 13.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2011 Jeg synes den 40-foteren så voldsomt fin ut... Sjekket med en gang finn.no, men er vel såpass ny båter at disse må man kjøpe i orginalforpakning Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 13.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2011 Men hva syns du om greenline Astor? Jeg må si jeg liker førsteinntrykket. Hybrid får du meg ikke til å kaste bort pengene på riktignok. Det med køyeplasser på 33'n er jo begrensende for mange, men se på bobilene nå, det blir stadig vanligere med kun en dobbeltseng. Det har vel med hvem man henvender seg til. Var ombord i båten i fjor og jeg likte båten. Det er lov å tenke nytt. Vet lite om sjøegenskapene og det med hybrid trr jeg også jeg vil glemme. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Christel III Svart 22.Desember.2011 Del på Facebook Svart 22.Desember.2011 200 solgte Greenline Ser ut til at Greenline 33 ikke ble en flopp. Hadde vært interessant å høre hvor mange av disse 200 båtene som ble levert med hybridløsningen. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
VannTro Svart 15.November.2012 Del på Facebook Svart 15.November.2012 Nå har Greenline 33 kommet med 4 faste sengeplasser. Riktig nok er 2 av dem stikk-køyer for de som ikke lider av klaustrofobi. Båten som nå ligger til salgs på FINN har 150hk motor og fult hybridsystem. Den er avertert til Kr. 1.292.000,- (basert på kurs Nok 7,30 = 1 Eur). Det kommer nok noe tillegg i prisen da det ser ut som en f.om. pris, Nyheten er vel 4 faste køyer...... http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=38332804 Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
-morten- Svart 15.November.2012 Del på Facebook Svart 15.November.2012 Etter min mening er påfunnet miljøbåt og at dem flagger grønnt miljø en flopp.. selve båten er sikkert grei, men at den er mer miljøvennelig enn en vanlig båt er jo bare marginalt.. Dessuten utgjør lystbåter så utrolig lite når det gjelder forrurensning så fordi om alle norske båter var hybrid hadde dette hatt minimal innvirkning! Til samenlikning så forurenser en supplybåt i Nordsjøen like mye som hele den totale lystbåtflåten i Norge! Ser man totalregnskap så koster det ekstra, krever mer energi og forurenser mer å lage et ekstra hybridsystem, kontra ett fremdriftsystem, bestående av en moderat stor dieselmotor med moderne comon rail teknologi. Hva skjer f.eks med batteripakkene etter ca 10 år?? I bilverdenen er det faktisk Tessla som har klart å lage en bil med sikkelig rekkevidde, problemet er at batteripakkene alene koster like mye som en hybridbil eller en ren EL bil av annet merke.. Sånn er det for båter også.. rekkevidden er alt for kort! Dieselelektrisk ville vært et bedre påfunn.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
hanto1 Svart 15.November.2012 Del på Facebook Svart 15.November.2012 Hybrid greiene imponerer ikke noe særlig, men hvis båten faktisk går 15 kn med 150 hk så er det meget bra og forsåvidt miløvennlig. Uansett en ny og artig båt. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 15.November.2012 Del på Facebook Svart 15.November.2012 Å lage et lettdrevet skrog er ingen kunst! men disse skrogene er skjelden de som har best sjøeegenskaper totalt! Akkurat Greenline skal jeg ikke uttale meg om , det kan være et kjempeskrog det! Tipper det er få i norge som har erfaringer med dem ennå! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
avmønstret5 Svart 15.November.2012 Del på Facebook Svart 15.November.2012 Den båten representere mye av framtiden enten en liker den eller ikke. Dette fordi der er umulig å tenkes seg at at framtidens fritiden i båt skal være avhengig av antall liter forbrukt fossilt brennstoff . Men et sprekere fargevalg kunne de ha valgt. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 15.November.2012 Del på Facebook Svart 15.November.2012 Den båten representere mye av framtiden enten en liker den eller ikke. Dette fordi der er umulig å tenkes seg at at framtidens fritiden i båt skal være avhengig av antall liter forbrukt fossilt brennstoff . Men et sprekere fargevalg kunne de ha valgt. Det er enormt mye arbeid og forskning som ligger fremfor oss når det gjelder miljøvennlig fremdriftsmaskineri i båt! Rekkevidden på det som til nå er laget er rett og slett for knappt. å drive en båt krever så mye mer energi enn å drive en bil med hjul som triller, så det blir vidt forskjellige verdener! Jeg tror ikke at miljøbåter trenger å se sånn ut som Greenline.. det kan være konvensjonelle båter med moderne fremdriftsmaskineri også! Det samme ses i bilverdenen! dem miljøbilene som likner og er mest mulig likt vanlige biler i bruk, er en klar vinner! Det samme vil gjelde båter.. det hjelper lite om båten har miljøriktig design med grønne klistermerker og slagord når båten i bunn og grunn er en hvilken som helst annen båt. Som sakt det har vært gjordt mange forsøk på å lage lettdrevende skrog! Skal man ha et fremdriftsmaskineri som bruker minimalt med fosilt brennstoff så må man nok tenke lit utenfor boksen! Problemet er at det må tenkes helhetlig! om det må brukes tilsvarende energi for å komme frem til sluttproduktet som produktet har i vinning miljømessig så har man jo feilet! f.eks Hydrogen som det ble forsket på på 90 tallet! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
glalaks Svart 15.November.2012 Del på Facebook Svart 15.November.2012 Få på en flybridge på den så er den mere aktuell:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
oivindg Svart 15.November.2012 Del på Facebook Svart 15.November.2012 Selv om det ikke er stort å hente miljømessig på hybrid i båt ennå, mener jeg det er viktig at noen tør å jobbe med teknologien. Forøvrig liker jeg Greenline-båtene veldig godt, og kanskje 40'en aller best. Den er på min liste over de 10 båtene jeg helst ville hatt. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
oivindg Svart 15.November.2012 Del på Facebook Svart 15.November.2012 Legg forresten merke til flagget på denne Greenline Ocean Class 70. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
sap_2000 Svart 15.November.2012 Del på Facebook Svart 15.November.2012 Var det ikke Rimi Hagen som kjøpte de. Første GL70? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Nonsense Svart 15.November.2012 Del på Facebook Svart 15.November.2012 Ja, kanskje ett musesteg i riktig retning. Har aldri skjønt frykten for vannlinje. Det er jo deplasement som koster penger. Stuttkjukke båter er heller ikke pent. Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 15.November.2012 Del på Facebook Svart 15.November.2012 Det vet jeg ikke, men jeg tror det var Motor Boat & Yachting som testet den første GL70 tidligere i år, og det var sannsynligvis samme båten. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
avmønstret5 Svart 15.November.2012 Del på Facebook Svart 15.November.2012 Stuttkjukk båt !! Bra beskrivelse. Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 15.November.2012 Del på Facebook Svart 15.November.2012 Blir det et problem å komme iland på holmer og skjær med den "bratte" baugen på denne båten , noen som har sett noe lurt baugstige-arrangement? Har ellers sans for båten, med et slikt skrog er den jo drivstoffvenlig med eller uten hybrid... Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 17.Januar.2013 Del på Facebook Svart 17.Januar.2013 Nå kommer Greenline 46 med flybridge ! http://greenlinehybrid.com/Greenline-46-about http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39341990 Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Free Lillehammer Svart 17.Januar.2013 Del på Facebook Svart 17.Januar.2013 Stor sans for konseptet. Blir neppe noen stor overgang til slikt for fossildrivstoff koster skjorta i Norge... Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 17.Januar.2013 Del på Facebook Svart 17.Januar.2013 Stuttkjukk båt !! Bra beskrivelse. Stuttkjukken, det var faktisk kallenavnet på gamle Rush77'en min :o) Greenline virker som et genialt konsept, man kan tusle rundt i snekkefart med et meget økonomisk forbruk, og samtidig komme opp i litt større hastigheter, fortsatt med moderat motorkraft og forbruk. Det norske markedet med sin høye hk-avgift må være ideelt for slike båter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.