Jump to content

Greenline 33. En flopp eller dette et kupp?


Pathfinder

Recommended Posts

Nå har 33 kommet med to kabiner. Vurderer denne men må først bli ferdig med husbygging så det blir desverre ikke denne sommeren. Har kikket på den tidligere men har slått den fra meg fordi den ikke hadde stikkøyer/to kabiner men nå er det fikset. Blir nok uten hybriddrift for meg men å ha et lettdrevet skrog som man i tillegg kan ta opp i 15 knop ser den ut til å være midt i blinken for oss.

 

http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=37461337&orgId=1814856527&from_view=search

Link to post
Share on other sites

Hadde jeg hatt de summene å bruke på båt så hadde denne 33`n med 6 soveplasser vært ypperlig til vårt bruk :yesnod: Men dog uten elektro motor.. Sikkert flotte greier det,men må jo bli vannvittig mye tyngre? og for ikke å snakke om hvor mye service/drivstoff og annet kos man kan bruke de pengene på.Men lekker båt :yesnod::thumbsup:

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Går noen av de rundt omkring. Mener det er solgt ca 10 båter i norge.

Nymarkedet lider nok fortsatt av at man enn så lenge kan få seg noe nyere brukt for en "billig" penge.

Ut fra det jeg hører synes folk 33 er litt for liten og 40 blir for dyr når alt kommer til alt.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Jeg synes Greenline lager flotte båter, men da jeg fikk se en på nært hold i fjor ble jeg litt skuffet. Mange detaljer så veldig spinkle ut. Fikk følelsen av at ting ville henge og slenge litt etter noen års bruk. Et eksempel var nedfellbar badeplattform som ble holdt av to tynne vaiere. Var nesten litt redd for å trå på den.

Redigert av oivindg (see edit history)

Øivind

Link to post
Share on other sites

Det mener jeg man kan.

Jeg har vært og sett på GL33 noen ganger, men fikk aldri helt godfølelsen. Det er ingen stor båt. Uteplass f.eks er nesten ikke-eksisterende.

En FB variant hadde muligens gjort seg, men det tror jeg båten er for liten, rank og lett til....

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Gratulerer stålmarken !

Har du kjøpt en hybrid- variant med og fullt solcelle panel ?

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Ja, det er et gedigent kjøleskap. Gratulerer igjen :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...