MajorAndy Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Herligt med så megen aktivitet i denne tråd! Og Bonus er søsat allerede! Selv ligger jeg spærret inde bag fire både, der skal i vandet først og jeg er stort set færdig med vårpussen på grund af det herlige vejr i disse dage. Hvad skal jeg dog få tre uger til at gå med?? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Hvad skal jeg dog få tre uger til at gå med?? Tja, en mulighet er jo å komme hit til Hvaler og legge belegningsstein slik at jeg kan få begynt på båten også Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
kjeros Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
MaSa Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Sjøsatt :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Pequod Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Båtlivet mitt har fått en bråstopp. Oppussingen og alle andre planer også. Blir liggende på Ahus til langt over påske, minst. Blir ingen turer k mars og neppe april heller.Skulle det verste skje ryker vel sommersesongen også. Men jeg tenker mye på båten og blar gjennom bilder på mobilen. Uansett hva som skjer skal jeg tilbake om bord! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Gunga Din Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Hokus.. Hadde ikke 'Tank båt' vart mer passende navn, med så mye diesel dere kjører rundt med ? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Arvid_A Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Båtlivet mitt har fått en bråstopp. Oppussingen og alle andre planer også. Blir liggende på Ahus til langt over påske, minst. Blir ingen turer k mars og neppe april heller.Skulle det verste skje ryker vel sommersesongen også. Men jeg tenker mye på båten og blar gjennom bilder på mobilen. Uansett hva som skjer skal jeg tilbake om bord! Dette var jo absolutt ikke lystelig lesning, Pequod! Får håpe at de mest dystre spådommer ikke slår til!! Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 god bedring Pequod!! Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
v90 Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Montert defroster/varmeapparat som går på motorens kjølevann. Henger meg på her. Har også montert defroster og ekstra webasto med fjernstyring til mobil Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Montert propellen som har fått en real makeover med fil, smergel, grunning, maling og stoffing. Vasket, polert og vokset 1/2 zodiac rib før mørket seg på. Kvalitetstid! Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 hentet noen godsaker Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Arvid_A Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 I solskinnet i dag fikk jeg impregnert 2 deler av kalesjen og vaska den 3. og siste. For første gang brukte jeg grønnsåpevann, først 12-15 timer i bløt i badekaret, så lett skrubbing på spesielt skitne partier. Jeg tror ikke kalesjen har vært så ren noen gang på de 8 årene vi har hatt båten! I likhet med i fjor benyttet jeg Biltemas kalesjeimpregnering. Bredte kalesjen ut på terrassen med en presenning under og påførte impregneringen med en vanlig malerull. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Båtlivet mitt har fått en bråstopp. Oppussingen og alle andre planer også. Blir liggende på Ahus til langt over påske, minst. Blir ingen turer k mars og neppe april heller.Skulle det verste skje ryker vel sommersesongen også. Men jeg tenker mye på båten og blar gjennom bilder på mobilen. Uansett hva som skjer skal jeg tilbake om bord! Det hørtes ikke bra ut, håper det ordner seg og ønsker deg god bedring Pequod. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
MajorAndy Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Rigtig god bedring, Pequod! Vi tænker på dig og håber det bedste! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Huff da. Dette hørtes ikke bra ut. Håper du er på bena før du aner det. Jeg havnet på Riksen lørdag før palmesøndag i fjor. Trodde alt var over. Det var hjertet den gang. Men leger og ikke minst en selv må stå på. En riktig god bedring til deg, Pequod! Stå på! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
sap_2000 Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Båtlivet mitt har fått en bråstopp. Oppussingen og alle andre planer også. Blir liggende på Ahus til langt over påske, minst. Blir ingen turer k mars og neppe april heller.Skulle det verste skje ryker vel sommersesongen også. Men jeg tenker mye på båten og blar gjennom bilder på mobilen. Uansett hva som skjer skal jeg tilbake om bord! Ønsker deg riktig god bedring Pequod. Tar en kikk på MarineTraffic rett som det er, men nå er det noe som mangler der... Sommer som vinter, tidlig eller sent er det ikke uvanlig og se Pequod og bergtatt på tur mellom øyene. Savner de gode reportasjene dine og de flotte bildene av ditt båtliv her indre oslofjord. Håper du kommer deg tilbake til Bergtatt så fort som mulig. Vi sees snart. Hilsen SAP Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Jangul Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 Ja du må komme snart tilbake Pequod!!! Jeg skal jo være skyggen din på tur isommer:) God Bedring!!! Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 13.Mars.2015 Del på Facebook Svart 13.Mars.2015 God bedring Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 14.Mars.2015 Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 Gratulerer med lekker båt Kjeros :-) Er det denne helgen dere setter kursen hjemover? skikkelig løfteutstyr på kaia der :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Tom Rør Svart 14.Mars.2015 Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 Dette var ikke hyggelig lesning :-( Riktig god bedring Pequod Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 14.Mars.2015 Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 (redigert) God bedring pequod, måtte bedringen komme raskt. Til trådens spm: tatt en liten tur med guttungen Redigert 14.Mars.2015 av FM 8-12 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 14.Mars.2015 Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 God bedring mister! Gleder oss til nye nidelv eventyr Idag har vi kalesjen på spa: Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 14.Mars.2015 Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 Riktig god bedring, Pequod! Dette fikser du :-) Sitér dette innlegget Link to post
overoe Svart 14.Mars.2015 Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 Tatt av vinterfrakk og stativ i dag. Har også prøvemontert ny kalesje. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.