Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Båtlivet mitt har fått en bråstopp. Oppussingen og alle andre planer også. Blir liggende på Ahus til langt over påske, minst. Blir ingen turer k mars og neppe april heller.Skulle det verste skje ryker vel sommersesongen også.

Men jeg tenker mye på båten og blar gjennom bilder på mobilen. Uansett hva som skjer skal jeg tilbake om bord!

Dette var jo absolutt ikke lystelig lesning, Pequod!

Får håpe at de mest dystre spådommer ikke slår til!!

I solskinnet i dag fikk jeg impregnert 2 deler av kalesjen og vaska den 3. og siste.

For første gang brukte jeg grønnsåpevann, først 12-15 timer i bløt i badekaret, så lett skrubbing på spesielt skitne partier. Jeg tror ikke kalesjen har vært så ren noen gang på de 8 årene vi har hatt båten! :smiley:

I likhet med i fjor benyttet jeg Biltemas kalesjeimpregnering. Bredte kalesjen ut på terrassen med en presenning under og påførte impregneringen med en vanlig malerull.

Båtlivet mitt har fått en bråstopp. Oppussingen og alle andre planer også. Blir liggende på Ahus til langt over påske, minst. Blir ingen turer k mars og neppe april heller.Skulle det verste skje ryker vel sommersesongen også.

Men jeg tenker mye på båten og blar gjennom bilder på mobilen. Uansett hva som skjer skal jeg tilbake om bord!

Det hørtes ikke bra ut, håper det ordner seg og ønsker deg god bedring Pequod.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Huff da. Dette hørtes ikke bra ut. Håper du er på bena før du aner det.

Jeg havnet på Riksen lørdag før palmesøndag i fjor. Trodde alt var over. Det var hjertet den gang. Men leger og ikke minst en selv må stå på.

En riktig god bedring til deg, Pequod! Stå på!

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Ønsker deg riktig god bedring Pequod.

Tar en kikk på MarineTraffic rett som det er, men nå er det noe som mangler der... Sommer som vinter, tidlig eller sent er det ikke uvanlig og se Pequod og bergtatt på tur mellom øyene. Savner de gode reportasjene dine og de flotte bildene av ditt båtliv her indre oslofjord.

Håper du kommer deg tilbake til Bergtatt så fort som mulig.

Vi sees snart.

Hilsen SAP

Mvh. SAP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...