Lazyjack Svart 21.Februar.2020 Del på Facebook Svart 21.Februar.2020 Ser ikke feil ut? Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 21.Februar.2020 Del på Facebook Svart 21.Februar.2020 Kjettingkasse skrev for 1 time siden: I dag har jeg tatt av presenningen og dratt på en liten vinterferietur. Mye vind så blir overnatting på Oscarsborg i natt. ?? Fine bilder ? må ha blåst bra og opp mot 15ms Sitér dette innlegget Link to post
Kjettingkasse Svart 22.Februar.2020 Del på Facebook Svart 22.Februar.2020 Rookie_332 skrev for 12 timer siden: ?? Fine bilder ? må ha blåst bra og opp mot 15ms Takk? Ja det blåste bra opp utover kvelden! Ser nesten verre ut i dag så tipper det blir en overnatting til. Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 22.Februar.2020 Del på Facebook Svart 22.Februar.2020 Kjettingkasse skrev for 3 timer siden: Takk? Ja det blåste bra opp utover kvelden! Ser nesten verre ut i dag så tipper det blir en overnatting til. Hvordan har det gått med deg! Stod 24ms til 31ms i kastene på morgen ........... Sitér dette innlegget Link to post
Kjettingkasse Svart 23.Februar.2020 Del på Facebook Svart 23.Februar.2020 (redigert) Rookie_332 skrev On 22.2.2020 at 13.37: Hvordan har det gått med deg! Stod 24ms til 31ms i kastene på morgen ........... Et par friske dager på Oscarsborg! Kjørte hjemover i dag tidlig. Tilnærmet vindstille og sol? Redigert 23.Februar.2020 av Kjettingkasse (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Buffalo Svart 23.Februar.2020 Del på Facebook Svart 23.Februar.2020 Koblet websto thermotop C til isotemp med ekspansjonstank. Sitér dette innlegget <iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe> Link to post
mmosberg Svart 23.Februar.2020 Del på Facebook Svart 23.Februar.2020 Buffalo skrev 10 minutter siden: Koblet websto thermotop C til isotemp med ekspansjonstank. Bilder? Lag gjerne en egen tråd ? Sitér dette innlegget Det glade Sørlandet! 2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050 Link to post
Rookie_332 Svart 23.Februar.2020 Del på Facebook Svart 23.Februar.2020 Kjettingkasse skrev for 2 timer siden: Et par friske dager på Oscarsborg! Kjørte hjemover i dag tidlig. Tilnærmet vindstille og sol? He he supert ?? Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 23.Februar.2020 Del på Facebook Svart 23.Februar.2020 I dag har jeg tatt på bunnstoff rekordtidlig for min del. Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 23.Februar.2020 Del på Facebook Svart 23.Februar.2020 leopard skrev 12 minutter siden: I dag har jeg tatt på bunnstoff rekordtidlig for min del. Såpass ???? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfnugg Svart 23.Februar.2020 Del på Facebook Svart 23.Februar.2020 I dag skulle jeg sette på kalesjen, for å få det tørt på akterdekk når noen lekkaser rundt skruer må tas..... Men det var fint vær, så havnet utpå istedefor? Powertrimen sluttet å virke halvveis, klikker i rele, men ingen gange på pumpen. Sikringen gått kanskje, noen som vet hvor den er på en kad43. Måtte løpe hjem før jeg fikk ordnet opp. Men fint med en tur utpå? Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 23.Februar.2020 Del på Facebook Svart 23.Februar.2020 Skiftet olje og oljefilter , tar olje skift på gearkassen til neste helg sammen med nye diesel filtre. Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Ttopp Svart 24.Februar.2020 Del på Facebook Svart 24.Februar.2020 (redigert) I går måtte jeg hjelpe svigerfar med å få presenningen bedre på plass etter vindværet og erstatte noen tau som hadde røket. På min egen seilbåt måtte noen tau erstattes på presenning som ligger over bommen og flaggstangen ble tatt med hjem for litt olj og et nytt flagg. Det gamle flagget ble avhendet etter alle kunsten regler Redigert 24.Februar.2020 av Ttopp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Heiaas Svart 24.Februar.2020 Del på Facebook Svart 24.Februar.2020 Snart båtsesong. Nye puter inne i Draco'n. Ryggstø får nytt trekk når båten kommer hjem fra vinterlagring. Båtsfjord "lanterne" hos Lillestrøm sysenter. Sydd på kona's 33 år gamle symaskin med jeansnål. Spretta opp de gamle trekka og brukte dem som mal. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Februar.2020 Del på Facebook Svart 24.Februar.2020 Idag har jeg trukket nye kabler og satt opp ny fordelingsboks (med Wago klemmer) for landstrøm fra inntak til El-sentral. Jeg har også koblet til slanger inn og ut av ferskvannspumpen som har vært frakoblet i opplag. Nypusset og lakkert ratt er også på plass. Etter hvert blir det å vaske (innvendig og utvendig), polere og stoffe. Burka'n er nemlig fjernet. Den revnet i kraftig vind for en ukes tid siden, og det var så mye vind at jeg droppet å kjøpe ny og sette den opp. Så nå ser båten ut som den er klar for utsetting, men den trenger vask og polering. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjøfnugg Svart 24.Februar.2020 Del på Facebook Svart 24.Februar.2020 Ordnet powertrim som gav opp i går. Var heldigvis nok å rengjøre og smøre kontaktene på motor og relene. 2.5 grader på måleren, men frost på motorluken. Kaldt? Sitér dette innlegget Link to post
Bigdrago Svart 24.Februar.2020 Del på Facebook Svart 24.Februar.2020 Planlegger vårpussen på min nyinnkjøpte uttern d55. De hvite restene sitter ganske godt men jeg kan pelle det av. Men jeg synes det er sabla trangt å komme til når båten står på båthenger. Hvordan pusser dere undersiden av båten og får påført bunnsmøring? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 Tar den av henger, og setter den på bukker Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 (redigert) Kjøpte nytt rorblad i dag. I PDHD 500. Da gjenstår det å se om jeg får primeren til å sitte. Litt fet plast. Samt bestilt meg ny elektrisk dass. På kampanje.. Redigert 25.Februar.2020 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Buffalo Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 mmosberg skrev On 23.2.2020 at 18.03: Bilder? Lag gjerne en egen tråd ? Skal få tatt noen bilder av prosjektet til helgen. Sitér dette innlegget <iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe> Link to post
Øvrebø Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 (redigert) Hei Har i dag lakkert di nye turboene og eksoskrøkene. Samtidig levert kalesjen for reparasjon og utskifting av vinduer. Har også demontert alt av putevarer som skal leveres for omtrekking til Niroxx. Synes det er merkelig at det ikke er noe lufting i mellom finer og benk se bilder. Nesten alle platene er råtene og må byttes..... Noe tips? Redigert 25.Februar.2020 av Øvrebø (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 25.Februar.2020 Del på Facebook Svart 25.Februar.2020 Leverte båten til Hitra Marineservice i dag for å få montert utvendig gass/gir og hydraulisk styring på siste båtkjøpet, da en 53åring som gleder meg som en liten unge, nesten så en blir flau av å tenke på hvor mye en voksen mann setter pris på de små tingene i livet får samtidig montert Dab radio å høytalere, må ha noe å hvile hodet på mens dorgetimene kommer å går. Klarte å ikke la meg "lure" til alle de andre "gode forslagene" på hva de kunne putte på samtidig Veldig ! trivelige folk med god kompetanse, de forstår hvor viktig det er å ta i mot kundene på rett måte, er vel også derfor jeg kjører dobbelt så langt for å få det gjort ifht hva jeg strengt tatt må...nei de er ikke slektskap eller venner :) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 9.Mars.2020 Del på Facebook Svart 9.Mars.2020 Etter en lang og vond periode etter og ha funnet en av mine beste venner død etter en båtulykke før jul, så måtte jeg ta meg sammen. Så nå har jeg endelig fått det som kanskje er Norges raskeste båt med etec på vannet også har jeg fått satt igang på den som skal gå skikkelig fort Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.Mars.2020 Del på Facebook Svart 9.Mars.2020 Idag har jeg vasket og støvsugd i salongen og akterkabinen. Toalettrom er vasket, pluss vask av skaiputer i uteavdelingen. Imorgen blir det å kjøpe/finne frem remedier for skrogvask fra dollbord og ned. Vaskingen blir vel i overmorgen. Det blir å ta med noen 25 liters kanner med varmt vann, 12V-batteri og pumpe for spyling etter god såpevask (Zalo). Sjøsetting er bestilt til siste uke av mars. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Buffalo Svart 13.Mars.2020 Del på Facebook Svart 13.Mars.2020 Har fått sydd ny luke og montert i dag. Gammel: Nytt: Sitér dette innlegget <iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe> Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.