Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

I dag skulle jeg sette på kalesjen, for å få det tørt på akterdekk når noen lekkaser rundt skruer må tas.....

 

Men det var fint vær, så havnet utpå istedefor? 

 

Powertrimen sluttet å virke halvveis, klikker i rele, men ingen gange på pumpen. Sikringen gått kanskje, noen som vet hvor den er på en kad43. Måtte løpe hjem før jeg fikk ordnet opp.

 

Men fint med en tur utpå?

Link to post
Share on other sites

I går måtte jeg hjelpe svigerfar med å få presenningen bedre på plass etter vindværet og erstatte noen tau som hadde røket.

 

På min egen seilbåt måtte noen tau erstattes på presenning som ligger over bommen og flaggstangen ble tatt med hjem for litt olj og  et nytt flagg. Det gamle flagget ble avhendet etter alle kunsten regler

 

 

AE3DFD6A-6DB8-4511-9243-72BF083596B9.jpeg

Redigert av Ttopp (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Idag har jeg trukket nye kabler og satt opp ny fordelingsboks (med Wago klemmer) for landstrøm fra inntak til El-sentral. Jeg har også koblet til slanger inn og ut av ferskvannspumpen som har vært frakoblet i opplag. Nypusset og lakkert ratt er også på plass.

 

Etter hvert blir det å vaske (innvendig og utvendig), polere og stoffe. Burka'n er nemlig fjernet. Den revnet i kraftig vind for en ukes tid siden, og det var så mye vind at jeg droppet å kjøpe ny og sette den opp. Så nå ser båten ut som den er klar for utsetting, men den trenger vask og polering.

 

presenning_revnet.jpg.81223f8b954594dee9fea52e478a9bc5.jpg

 

utpakket_2020_24_02.jpg.aa3cb3fc6920f48dc713d84fced2a3a9.jpg

 

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Har i dag lakkert di nye turboene og eksoskrøkene.

Samtidig levert kalesjen for reparasjon og utskifting av vinduer.

 

Har også demontert alt av putevarer som skal leveres for omtrekking til Niroxx.

Synes det er merkelig at det ikke er noe lufting i mellom finer og benk se bilder.

 

Nesten alle platene er råtene og må byttes..... Noe tips?

 

 

118B5FEB-ECF6-492C-84E2-0F27B34F1CFF.jpeg

CEEC6D8B-5058-425B-8AF9-1651EDF4AE32.jpeg

C0BAEB8F-F3A0-469C-90A8-01851EC7ED2A.jpeg

5EE25956-7767-4C90-BE22-2394D58051E6.jpeg

41A3E567-52BE-4FCB-9A81-9910BA71508F.jpeg

449D5F87-D051-4594-800B-674E39A87EF2.jpeg

Redigert av Øvrebø (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Guest Balder..

Leverte båten til Hitra Marineservice i dag for å få montert utvendig gass/gir og hydraulisk styring på siste båtkjøpet, da en 53åring som gleder meg som en liten unge, nesten så en blir flau av å tenke på hvor mye en voksen mann setter pris på de små tingene i livet:giggle: får samtidig montert Dab radio å høytalere, må ha noe å hvile hodet på mens dorgetimene kommer å går.

Klarte å ikke la meg "lure" til alle de andre "gode forslagene" på hva de kunne putte på samtidig:saint:

Veldig ! trivelige folk med god kompetanse, de forstår hvor viktig det er å ta i mot kundene på rett måte, er vel også derfor jeg kjører dobbelt så langt for å få det gjort ifht hva jeg strengt tatt må...nei de er ikke slektskap eller venner :)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Etter en lang og vond periode etter og ha funnet en av mine beste venner død etter en båtulykke før jul, så måtte jeg ta meg sammen. Så nå har jeg endelig fått det som kanskje er Norges raskeste båt med etec på vannet også har jeg fått satt igang på den som skal gå skikkelig fort 

Screenshot_20200303-104518_Photos.jpg

20200219_140824.jpg

Link to post
Share on other sites

Idag har jeg vasket og støvsugd i salongen og akterkabinen. Toalettrom er vasket, pluss vask av skaiputer i uteavdelingen. Imorgen blir det å kjøpe/finne frem remedier for skrogvask fra dollbord og ned. Vaskingen blir vel i overmorgen. Det blir å ta med noen 25 liters kanner med varmt vann, 12V-batteri og pumpe for spyling etter god såpevask (Zalo). Sjøsetting er bestilt til siste uke av mars.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...