Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Gjort endel i vinter. Ny styresnekke(NFB), nytt ratt, ny reg.reim, impeller, termostat og anoder, installert stort bensinfilter med vannutskiller. Båten har stått nypolert på henger i flere uker nå. Enten er det kuling, snøbyger, eller flo passer ikke. Ser bra ut torsdag. Satser på sjøsetting nå....

Link to post
Share on other sites

@Inter 9000 brukte tapetlim i pulverform og en box kaustiksoda 750g til ca 4 liter vann pluss en desiliter salo. Hadde båten inne i oppvarmet hall der jeg smørte dette på og lot dette virke i ca 3timer. Så spylte jeg dette av med høytrykkspyler, vi har en bra stor en på jobb som også har varmtvann. Smørte på nytt lag og lot det stå over natten, det hadde tørket en del så jeg fuktet det med vann og lot det stå på en time før jeg spylte det av igjen, da var båten nesten helt fri for bunnstoff. Smørte en siste gang og lot det stå en time før jeg spylte av igjen, da var det helt rent inn til primeren. ?? har hørt mange forskjellige resultater av folk som har prøvd dette før men hos meg fungerte det utmerket.

hvist jeg skulle gjort det en gang til så ville jeg kanskje prøvd med en tektylsprøyte eller lignene og sprøytet det på for og få lagt det tykker på hver gang.

prøvde også malingsfjerner fra Monter, det var lettere og smøre på en tapetlim men det var ikke like effektift.

Link to post
Share on other sites

Kjøpt inn noen deler til service av motoren. Snart sjøsetting, blir å holde seg i hjemmekomunenk(overnatte på båtplassen) slik situasjonen er for øyeblikket. Men det skal gå bra. Skuffet over RS som opptrer som bedrevitere i media i dag. Vi gjør alle det som skal til for å hjelpe til. 

Link to post
Share on other sites

Scand 360 dc skrev 45 minutter siden:

Kjøpt inn noen deler til service av motoren. Snart sjøsetting, blir å holde seg i hjemmekomunenk(overnatte på båtplassen) slik situasjonen er for øyeblikket. Men det skal gå bra. Skuffet over RS som opptrer som bedrevitere i media i dag. Vi gjør alle det som skal til for å hjelpe til. 

Hva siktet du til vedrørende RS ? ?

Link to post
Share on other sites

RS leverer en tjeneste til oss som betaler for medlemskap. Jeg reiser aldri på vannet med den innstilling at de skal stille opp ved en nødsituasjon. Jeg som kaptein har det fulle og hele ansvaret for planlegging og gjennomføring av en båttur. I disse spesielle tider, følger jeg bestemmelsene om at fritidsreiser ikke skal gjennomføres med overnatting til andre kommuner en der man er bosatt. RS går ut i media som en stor respektert aktør, og fraråder folk å bruke båten. Dette er sterkt kritikkverdig fra en leverandør av tjenester på sjøen, som vi båtfolk betaler for. Jeg har i dag hatt en samtale med RS ang dette. Båten må kunne brukes, uten at det skal kriminaliseres slik det her legges opp til. Dette emnet hører ikke til i denne tråden, derfor avslutter jeg med at jeg også har kjøpt inn systemrens, for både indre og ytre kjølesystem på min d6 350hk. Dette skal jeg ha på motoren i helga. 

Link to post
Share on other sites

Jeg har  startet Forden etter oljeskift ,Diesel filter (2 stk) skiftet olje på gearkassen ,skiftet vifte reimer, startet etter noe kinning med stopp knappen inne, deretter var det bare og starte, har også fylt på ca 1 liter motorolje for mye , er det noe jeg må ta ut igjen så trykket ikke blir for 

høyt 

  Scand 360 dc  jeg er enig med deg,og lurer på hva de driver med om jeg ikke skal bruke båten hva er da vitsen med og støtte dem evt betale regningen

 

Gruno 40 verftsbygget i nederland

Link to post
Share on other sites

Scand 360 dc skrev for 10 timer siden:

derfor avslutter jeg med at jeg også har kjøpt inn systemrens, for både indre og ytre kjølesystem på min d6 350hk. Dette skal jeg ha på motoren i helga. 

 

I den grad du har laget deg et system for sirkulering av systemrensen (på sjøvannskretsen), har du tips til hvor få tak i en bra påkoblingsstuss som passer på slangen til varmeveksleren, og som kan kobles på hageslange eller lignende?  

Goodspeed

GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370

Link to post
Share on other sites

Goodspeed skrev 24 minutter siden:

har du tips til hvor få tak i en bra påkoblingsstuss som passer på slangen til varmeveksleren, og som kan kobles på hageslange eller lignende?  

 

Om du har VP D4/D6 så har sjøvannslangene  innvendig diameter på ca 45 mm. Så du trenger to overganger fra 45 til 13 mm. Dette kan mekkes av messingfittings fra rørlegger eller båtsjappa. Jeg hadde en egnet plastplate for hånden og saget ut med hullsag. Monterte så en slangenippel i midten. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...