Scand 360 dc Svart 16.Mars.2020 Del på Facebook Svart 16.Mars.2020 Bigdrago skrev for 21 timer siden: Nice. Hva slags maling? Sitér dette innlegget Link to post
Bigdrago Svart 16.Mars.2020 Del på Facebook Svart 16.Mars.2020 Scand 360 dc skrev 1 time siden: Takker. Hvorfor den og ikke denne? https://www.biltema.no/batutstyr/batpleie/batmaling/trepleie/2-komponent-polyuretanlakk-2000023245 Malte du rett på eller grunnet du først? Er usikker på hvilken maling som er der originalt. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 16.Mars.2020 Del på Facebook Svart 16.Mars.2020 Bigdrago skrev 8 minutter siden: Takker. Hvorfor den og ikke denne? https://www.biltema.no/batutstyr/batpleie/batmaling/trepleie/2-komponent-polyuretanlakk-2000023245 Malte du rett på eller grunnet du først? Er usikker på hvilken maling som er der originalt. Les teksten på den du linker til. Det er klarlakk, da blir det kun blankere på de stygge områdene. Bedre med noe som dekker med farge vel Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 17.Mars.2020 Del på Facebook Svart 17.Mars.2020 Karantene kan brukes positivt!??? Ny skjøtekontakt fra mitt inntak på 32 amp til 16 amp. Og ny slangeklemmer på det ene eksosbendet. En liten tass på 170 mm. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Guest Svart 18.Mars.2020 Del på Facebook Svart 18.Mars.2020 (redigert) Idag har jeg gjort noe så fornuftig som å montere vanntrykksmåler på kjølevannet, brukt litt tid på å tilpasse en thrusteskive til propellen til @alfaalfa, festa skjørtet skikkelig igjen og bytta powertriminstrument Så imorra er det bare å montere liftindikator, så en lang prøvetur Redigert 18.Mars.2020 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 18.Mars.2020 Del på Facebook Svart 18.Mars.2020 Skiftet innrullingsline, spylt og smurt Furlex’en. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Mars.2020 Del på Facebook Svart 19.Mars.2020 Idag ble Trudelutt sjøsatt. Litt ensom er hun nok som den første båten i havnen. Dessverre blir hun nok liggende på plassen sin på ubestemt tid, men hun har det nok bedre på vannet enn stablet opp på land. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ida Marie III Svart 19.Mars.2020 Del på Facebook Svart 19.Mars.2020 Herlige bilder det der Lars... gir skikkelig vårfornemmelse ... Da får jeg bare håpe jeg får min egen båt på sjøen om noen uker... Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 19.Mars.2020 Del på Facebook Svart 19.Mars.2020 ...men det var da fælt så grumsete vann, ikke mange meter sikt der... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 19.Mars.2020 Del på Facebook Svart 19.Mars.2020 Har vært ute å prøvekjørt da. 0-75knop gikk unna i ett helt latterlig tempo. Men når jeg passerer 75knop så går den varm, vanntrykksmåleren virka heller ikke :/ Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Mars.2020 Del på Facebook Svart 19.Mars.2020 Code0 skrev 54 minutter siden: ...men det var da fælt så grumsete vann, ikke mange meter sikt der... Elveutløp fra jordbruksområde Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
KARILLA Svart 20.Mars.2020 Del på Facebook Svart 20.Mars.2020 Tømt og rengjort drikkevanns tanken. Blir litt sand og diverse hvert eneste år, også er det godt å vite at den er reingjort. Litt høyklorering en kort stund ble det også, noe mener det ikke er bra for varmtvanns tanken pga Cl og at 316 stål ikke er så glad i hverandre, men det har gått fint så langt. Normalt så er jo også det vannet vi bunkrer tilsatt klor også. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Guest Svart 20.Mars.2020 Del på Facebook Svart 20.Mars.2020 Bytta impeller, modifisert kjølevannsinntakene på girhuset, modifisert waterpickup og sjekka vanntrykksmåleren Sitér dette innlegget Link to post
riskyrasmussen Svart 20.Mars.2020 Del på Facebook Svart 20.Mars.2020 Akkurat bestillt montering av ny komplett transom på skuta. Hadde litt slakke og lekkasje, og landet på å gjøre det "skikkelig", så kan jeg forhåpentligvis tenkte på noe annet til neste sesong :) Ikke gjort noe selv, altså - annet enn å krøpet til korset :) gleder oss til sesong ! Sitér dette innlegget Link to post
riskyrasmussen Svart 21.Mars.2020 Del på Facebook Svart 21.Mars.2020 Montert nytt anker akter. Ble et Rocna 20kg :) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 21.Mars.2020 Del på Facebook Svart 21.Mars.2020 (redigert) Fjernet burka og stativ. Redigert 21.Mars.2020 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 21.Mars.2020 Del på Facebook Svart 21.Mars.2020 Skrubbet teakdekk for grønske, fylt ferskvannstank og funnet at startbatteri til Westerbeke'n var fullstending gåent. Ellers var det godt å bare sitte i salongen og nyte en god kopp kaffi igjen ! Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Rookie_332 Svart 21.Mars.2020 Del på Facebook Svart 21.Mars.2020 Lars H. skrev On 19.3.2020 at 15.52: Idag ble Trudelutt sjøsatt. Litt ensom er hun nok som den første båten i havnen. Dessverre blir hun nok liggende på plassen sin på ubestemt tid, men hun har det nok bedre på vannet enn stablet opp på land. ?? Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 22.Mars.2020 Del på Facebook Svart 22.Mars.2020 Utvendig vask og gjennomspyling av motor etter et par runder i saltvann. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
jørn Svart 22.Mars.2020 Del på Facebook Svart 22.Mars.2020 Tatt av burkan, sparklet noen sår og limt fast solcellefestet til hardtoppen. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 22.Mars.2020 Del på Facebook Svart 22.Mars.2020 Tatt av burkaen. Forferdelig møkkete men ikke noe vann i havna Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 22.Mars.2020 Del på Facebook Svart 22.Mars.2020 Jeg er alltid for tidlig ute til at vannet er satt på i havnen, så jeg tar med hjemmefra det jeg trenger. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Trophy Svart 22.Mars.2020 Del på Facebook Svart 22.Mars.2020 (redigert) Trophy skrev On 14.3.2020 at 17.48: Da var rørkoblingene flyttet over på den nye sjøvannspumpa 1730c og montert på barbord motor. Det var forferdelig trangt Da har begge motorer fått ny sjøvannspumpe, styrbord motor for 2 år siden. Den har gått ca 150 timer lenger enn barbord... Redigert 22.Mars.2020 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Lunde14 Svart 22.Mars.2020 Del på Facebook Svart 22.Mars.2020 Brukt kaustiksoda/tapetlim trikset og fjærna gamelt bundstoff in til primeren ? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 23.Mars.2020 Del på Facebook Svart 23.Mars.2020 Da har jeg hentet en pakke med 2 solpanel fra godtebutikken i Moss. Fri frakt om dagen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.