Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Fått tatt oss årets første båttur. Herlig å få kommet i gang. Alle virket fornøyde, så da får vi nok prøve igjen neste helg:yesnod:. Gikk bare 3 nm hver vei, og minstemann på ni hadde styringen hele veien hjem, med unntak av å legge til. Godt det er en som har interessen. 

Link to post
Share on other sites

Riktignok i går, men har mønjet med blymønje under bunnlemmene på snekka jeg kjøpe i fjor høst. Skrapet bort mange år med dritt og møk først, og oljet innvendig og utvendig under vannlinjen med 25L med rå linolje, amerikansk terpentin og antiparasit. Blir nok bra når jeg får jobbet meg fra kjøl til dollbord i løpet av noen sesonger. Bunnen først...

Før:

7EFEF146-9715-4E2E-9FF1-2C7ED61F6D38.jpeg.6f6ebe5dce6fd2a0006b753f144e5a2d.jpeg
 

Etter:

2F17DE35-1ACA-48C6-9087-1C598EE74DA3.jpeg.92927160be56aaecad0528784d54a7f5.jpeg
(fikk ikke vridd bildet på mobilen)

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Montert opp igjen bakveggen ved trappa til Fly. Det å pusse opp noe genererer veldig mye mer å pusse opp et annet sted. Nei! Mange steder!???

Må jo ta trappetrinnet også nå......

93D972F3-7A5A-49EF-AF42-02F0F893FEAF.jpeg.7e032e2ce82360615450d1533f28a7b6.jpeg

 

Og dekalene selvsagt......
FFF23DB0-8DE8-4120-ACFA-CF2720CF4F7F.jpeg.0cae9063c703cfbf5825dd45e23915ec.jpeg

Vel! En ting som kan krysses av lista! ???
5D3AD2E1-68B6-4B21-91F1-6F9FD3C1A365.jpeg.f9391bbf9b9370152704886560beeae6.jpeg

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Code0 skrev for 3 timer siden:

... det må vel være GODKJENT++!

Ikke lett å treffe bedre enn det :-)

 

Jeg er ikke fornøyd, men han som skaffa meg jobben + de ansatte er fornøyd. Skal vise de resultat jeg :) 

 

men må være fornøyd med hvor bra jeg traff på gelcoat fargen på en 23år gammel båt

Link to post
Share on other sites

Allan E skrev 38 minutter siden:

Det ser fint ut det du har gjort men det er noe som heter godt nok og særlig på gamle båter. 

 

Det er sant, men det er ett stort firma med nesten 400 båt i opplag, så må vise hvor bra det egentlig kan bli. Svært mye er gjort på ett par timer, jeg matta ned skaden etter bilde blei tatt og rulla på ett lag til med gelcoat, så da skal det slipes og poleres imorra 

 

Har sitti i tlf med dagelig leder i en times tid nå og det snakkes om kontrakt på alle gelcoat skader fremover, så det er tydeligvis verdt og legge litt ekstra innsats i det. 

Redigert av Guest (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Eika skrev 16 minutter siden:

 

Så hvorfor blir jeg ikke fornøyd ? Perfeksjonisme som er problemet? 

Vi trenger folk med dine ferdigheter i kr.sand :thumbsup:

Flott arbeid!:thumbsup:

 

 

  

Gabi skrev 51 minutter siden:

Siste uken montert gassvarsler i byssa samt CO-varsler og brannvarsler i begge soverom.

Handlet nye? Hvilke type?

Redigert av TrikkerN Lønning (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Eika skrev 1 minutt siden:

 

Skaff endel skader i nærheten av ett hotell, så kommer jeg å fikser :) 

Å få hotellrom i disse tider er vel ikke noe problem:wink:

 

Skal sjekke litt, men jeg fikk en forespørsel fra et anerkjent firma her i byen om jeg kjente til noen som er flinke med båtskader. Dette må jo være en god referanse :wink:

 

 

Redigert av TrikkerN Lønning (see edit history)
Link to post
Share on other sites

TrikkerN Lønning skrev 5 minutter siden:

Å få hotellrom i disse tider er vel ikke noe problem:wink:

 

Skal sjekke litt, men jeg fikk en forespørsel fra et anerkjent firma her i byen om jeg kjente til noen som er flinke med båtskader. Dette må jo være en god referanse :wink:

 

 

 

Hyl ut :) hvis de vil ha referanser så har jeg noen store opplags firmaer på laget mitt

Link to post
Share on other sites

Eika skrev 1 time siden:

 

Så hvorfor blir jeg ikke fornøyd ? Perfeksjonisme som er problemet? 


Ja! Og det er i og for seg en god ting. Men du må stoppe et sted. La eier se på båten og hør hva vedkommende sier. Eller dra hvem som helst bort til båten og be de finne skaden???

Når de har leita en halvtime må du være fornøyd og avslutte jobben!???

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Erikda skrev for 7 timer siden:


Ja! Og det er i og for seg en god ting. Men du må stoppe et sted. La eier se på båten og hør hva vedkommende sier. Eller dra hvem som helst bort til båten og be de finne skaden???

Når de har leita en halvtime må du være fornøyd og avslutte jobben!???

 

Jeg skal dra ett par bort seinere og be de vise meg skaden :) Men det blir ikke før til mandag, idag er det kun vasking, polering og bunnstoffing av båter på timeplanen 

Redigert av Guest (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...