Guest Svart 23.April.2020 Del på Facebook Svart 23.April.2020 Erikda skrev 1 minutt siden: Lykke til @Eika! Moro å se hvor flott det blir!?? Satans amatører som faen ikke vet hva de holder på med. Støpt på utsiden av gammel gelcoat. Jeg skulle gjort det bedre i fylla Sitér dette innlegget Link to post
Heiaas Svart 28.April.2020 Del på Facebook Svart 28.April.2020 I dag har jeg montert "surrefester" på båthengeren for lettere å feste båten under transport. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 28.April.2020 Del på Facebook Svart 28.April.2020 Brukt den!😃😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
GVH1979 Svart 30.April.2020 Del på Facebook Svart 30.April.2020 Har montert luken over kalesjegarasjen etter rens og behandling. Fjernet kompass som av en eller annen grunn var gått lekk, nytt skal monteres. Tatt med bordet hjem for oppfreshing. Tilpasset overmadrasser til barnas madrasser. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 30.April.2020 Del på Facebook Svart 30.April.2020 Riktignok i går og ikke i dag: Byttet skroggjennomføring til toalettet og malt gulvet (og deler av veggen som blir skjult når alt er montert på plass igjen) på badet. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Korsfjord Svart 1.Mai.2020 Del på Facebook Svart 1.Mai.2020 (redigert) Betalt, hentet og sjøsatt på nytt i hjemmehavn Redigert 1.Mai.2020 av Korsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 1.Mai.2020 Del på Facebook Svart 1.Mai.2020 Idag, når vi begge skulle på vannet, så streika desverre begge. Min går varm på styrbord selynderrekke og den hvite mista tenninga på babord rekka, så nå ligger de side om side på sykehusbrygga og venter på at vi skal leke doktorer imorra Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 1.Mai.2020 Del på Facebook Svart 1.Mai.2020 Endelig husket å kjøpe Polytrol, og «respateks’en» i døra har fått nytt liv 👍 Sitér dette innlegget Link to post
GVH1979 Svart 1.Mai.2020 Del på Facebook Svart 1.Mai.2020 Måtte kraftig lut til for å friske opp teaken på dekk i dag. Renset først, ikke godkjent. Pusset over med sandpapir, bedre. Ny rens og håper det holder nå. Fikk også renset teaken på badeplattform. Så blir spørsmålet om jeg skal benytte Høveling Teak Sealer eller Teaksealer kjøpt fra Sandøy båtdekk. Har vært flere diskusjoner her på forumet rundt disse produktene så jeg vurderer å kjøre en sammenligningstest for å finne svaret på hvilken som er best. Satt bord som er freshet opp tilbake på plass. Før: Etter Skulle bytte kompass som jeg trodde skulle være en kvikk fix, men neida. Ledningen til lyset på kompasset gikk ned i et lite hull i dashbordet som like gjerne kunne vært et svart hull. Kunne ikke finne ut av hvor ledningen var lagt. Skrudde ut spotter, lysbrytere og luker i kabinen bak dashbordet, men fant den ikke. Etter timer med leting fant jeg den endelig. Den gikk i luftkanaler til defrosteren. Ikke akkurat enkel tilgang... Trenger mer ledning for å fullført jobben så det får bli en annen dag. Fikk lagt tilbake overmadrasser som er tilpasset og fylt litt bensin som kostet 12.05 pr liter (før rabatt). Mulig det ikke blir så dyrt med norgesferie i båt likevel med den oljeprisen vi har? Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 1.Mai.2020 Del på Facebook Svart 1.Mai.2020 Slapper av å ser på TV. «Bor inn» båten litt etter lang tid i opplag mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Guest Svart 2.Mai.2020 Del på Facebook Svart 2.Mai.2020 Er passasjer Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 3.Mai.2020 Del på Facebook Svart 3.Mai.2020 Ikke i dag men igår. Flekket med bunnstoff, bruke opp resten av en liten boks fra i fjor og noen milliliter av en ny. Synes ikke det er galt på en 27 fots båt Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 3.Mai.2020 Del på Facebook Svart 3.Mai.2020 Ferdig med å slipe, sparkle og pusse aktre halvdel (små skrogskader og skal ha nye kalesjeknapper), nå klar for sliping, sparkling og pussing av framre del, en del skrogskader i baugen, snart klar for priming og når været tillater det - lakking. Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Yamarin7608 Svart 3.Mai.2020 Del på Facebook Svart 3.Mai.2020 Oppstrekk av teak i helga, har pussa teak i noen uker nå. Pussa ned, og seala med linoljevoks. Håper det gir resultater :D Sitér dette innlegget Link to post
GVH1979 Svart 3.Mai.2020 Del på Facebook Svart 3.Mai.2020 Satt inn USB uttak i konsollen og la på egentilpasset overmadrass. Fikk se resultatet av teaken jeg pusset på fordekket. Fornøyd med det. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Plast Svart 3.Mai.2020 Del på Facebook Svart 3.Mai.2020 Flinke gutter og jenter! (Ikke mange av de her, da!) Koblet opp kinadimmeren med kinalysene, og kunne konstatere at de ikke støyet målbart på 'vanlige' RF-bånd. Slapp å sette inn ekstra glatting! Fylt på ca 50l bensin, var jo helt grei pris selv for Shell 98 oktan! Har også spylt litt med rotordyse langs vannlinja, må kanskje flekke litt hvitt bunnstoff, eller spiller det ingen rolle på båt som stort sett bor på hengeren sin? Gjenstår litt polering, montasje av nevnte LEDlamper, smøring av eksosspjeld (er 2012-mod, så skal vel strengt tatt ikke være nødvendig?) og så ut på tur! Ja, glemte at clutchen røyk på trekkbilen, så må nok få fikset den først.. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 4.Mai.2020 Del på Facebook Svart 4.Mai.2020 Feilsøkt, prøvekjørt, feilsøkt, prøvekjørt, feilsøkt, prøvekjørt. Finner fortsatt ikke ut hvorfor den går varm på styrbord selynderrekke Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 4.Mai.2020 Del på Facebook Svart 4.Mai.2020 (redigert) Ga opp å kjørte hjem med driten. Nytt forsøk imorra, da skal jeg kjøre systemrens på motoren. Hvis ikke det hjelper, så får jeg splitte blokka og se om jeg kan se noen feil når jeg får ork igjen. Hvis det ikke virker, så legger jeg all innsats i den hvite sånn at jeg har noe å kjøre med i 17mai toget Redigert 4.Mai.2020 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fuglen Svart 4.Mai.2020 Del på Facebook Svart 4.Mai.2020 Eika skrev for 3 timer siden: Ga opp På tide med japse-motor? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 5.Mai.2020 Del på Facebook Svart 5.Mai.2020 Fuglen skrev for 7 timer siden: På tide med japse-motor? Japsene er alt for tunge og daue :/ Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 5.Mai.2020 Del på Facebook Svart 5.Mai.2020 Eika skrev for 17 timer siden: Ga opp å kjørte hjem med driten. Nytt forsøk imorra, da skal jeg kjøre systemrens på motoren. Hvis ikke det hjelper, så får jeg splitte blokka og se om jeg kan se noen feil når jeg får ork igjen. Hvis det ikke virker, så legger jeg all innsats i den hvite sånn at jeg har noe å kjøre med i 17mai toget Ei gammal snekke må vel være perfekt for 17. mai "toget" Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Guest Svart 5.Mai.2020 Del på Facebook Svart 5.Mai.2020 Teerex skrev 10 minutter siden: Ei gammal snekke må vel være perfekt for 17. mai "toget" Vi samler speedbåt gjengen og kjører på rekke og rad i "toget" :) catamaran og dress er perfekt combo det da Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 5.Mai.2020 Del på Facebook Svart 5.Mai.2020 Vært på rundtur i Moss for å sjekke skrogfarge. Havnet hos firmaet Autolakk på Årvoll som sa at de kan måle (skanne???) dekkslukene på min Flipper 640 HT for å få eksakt riktig farge (etter 33 år med "falming") og blande til meg. Resten av dagen har jeg slipt, pusset og sparklet under fenderlist. Nå tar artrosene i håndleddene meg - så nå er det kvelden. Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
GVH1979 Svart 5.Mai.2020 Del på Facebook Svart 5.Mai.2020 Fikk oljet teaken på dekk med Høveling og er spent på hvordan den står seg mot Taksealer fra Sandøy Båtdekk. Monterte også to leselys med dimmer og USB uttak så barna får lest og ladet duppedittene. Fikk i gang trykket i vask og dusj igjen etter det forsvant etter jeg tappet ned ferskvannstanken. Viste seg at alt som skulle til var en liten sugejobb... Monterte også beslag under deksluke i baug og akter for oppheng av tau. Nå slipper fruen å lete langt nede i disse rommene etter våte og ofte skitne tau. Nå henger de tørre og lett tilgjengelige. Tror hun blir fornøyd med det. Sitér dette innlegget Link to post
jma001 Svart 6.Mai.2020 Del på Facebook Svart 6.Mai.2020 Har skiftet impeller på sjøvannspumpa til min D6 435 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.