Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

TrikkerN Lønning skrev for 14 timer siden:
Gabi skrev for 15 timer siden:

Siste uken montert gassvarsler i byssa samt CO-varsler og brannvarsler i begge soverom.

Handlet nye? Hvilke type?

 

Kjøpte på Seatronic.

 

Optisk brannalarm:

https://www.seatronic.no/?q=TA413542&idx=magento1_default_products&is_v=1

 

Batteridrevet kullos/CO-alarm:

https://seatronic.no/batteridrevet-kullos-co-alarm

 

Gassalarm: koplet denne direkte til batteri, så den står på hele tiden.

https://seatronic.no/gassalarm

 

Link to post
Share on other sites

Da har helgen gått med til båtpuss. Fikk også årets første overnatting i båten. 
Fikk dessverre ikke rukket å gjøre alt jeg ønsket, men noe ble det likevel. 
Byttet tennplugger. 
Skiftet olje

Byttet impeller og impellerhus

Fjernet gammel rur og groe. 
Behandlet vannlinjen med rens, her var det gult. 
Støvsugd og vasket

Renset teak på dekk, badeplattform og i cockpiten. (Dekk og badeplattform må slipes, gjør dette senere) 

Behandlet båten med TC Nano 3D. Så-som-så fornøyd. (Første gang jeg tester dette produktet)

 

I morgen blir det bunnstoff (outsourcet dette) og sjøsetting til Lørdag hvis været holder seg. 

 

B3FA2B11-4BE3-4E9A-BB2D-01AD13267721.jpeg

BC72F0BB-E678-4CEC-8DE1-CB5911752D8E.jpeg

B07BC83E-21DF-464E-A2B2-5DA9BC0CE2AB.jpeg

4297E2E7-2448-46EE-B91B-45491E3DFE1B.jpeg

Link to post
Share on other sites

Holder fortsatt på med å sparkle - pusse - sparkle - pusse etter gamle kalesjeknapper (har bestilt ny kalesje med andre knapper), mye jobb, fikk hjelp av Jostein og Tore til å bytte impeller på min 93-model Mercury 2T påhenger (det gikk etter litt tid) og bytta begge releene til hev/senk-mekanismen til motoren. Motoren starta (nesten på første, måtte lade batteriet først) og fikk rusle en liten stund. Kjølevannet spruta ut - som det skulle. Nå er det bare mer sliping, sparkling og pussing og tilslutt partilakkering før hun kan legges på vannet. Nærmere st. Hans tenker jeg. Gjør en grundig jobb i år (kjøpte henne i august i fjor, denne 33 år gamle damen) så slipper jeg billigere til neste år. Jeg mener nå båtpussen er halve gleden ved å ha båt jeg da :saint::wink:

1224-kopi.jpg

jeg tørker ut på land....!

Link to post
Share on other sites

TrikkerN Lønning skrev Just now:

Rått ??

Blir bedre når jeg får mine på vannet den uka her, ca samme tallene der, bare 10-15knop høyere hele veien :) men ca samme forbruk pr Nm da 

 

på verstingen, som drekker 150L/T så havner jeg nok på 1.3-1.5L/Nm.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...