valvolainen Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Montert sikringspanel til radio, nav og lensepumpe. Skrelt bort ytterligere en halv pose med gamle ledninger som ikke var i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 22.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2020 Brukt den! Andre turen for minimatrosen(2 uker gammel) ? Skjeldent rolig over hjemover fra Lillesand til Kristiansand ? (fra i går) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 24.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 (redigert) Har finni ut at det må støpes og forsterkes, i tillegg må det byttes bolter/mutter som holder bedre (låsemutter og locktite holder ikke) Sprekk i akterspeilet og setback braketten har glidd 1cm ifra akterspeilet Båten var vist ikke så glad i den farta med det været som har vært i helga Redigert 24.Mai.2020 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stefanesai Svart 24.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2020 Har solgt min Fjord 21 Weekender..... har jeg gjort i dag! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Har gjort klart til å støpe igjen gamle påfyllingslokk, hull til lufting også er det noen gelcoatskader som skal taes, det er samme jobb på begge sider av catamaranen Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Løftet den på land. Noe møkk som må av ja! Grundig spyling..... Møkk i elva er det mer enn nok av! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Guest Svart 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 Også blei det litt forsterking av akterspeilet, elsker når "eksperter" har bygd båt og har 2delt akterspeil Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 (redigert) Ferdig med å forsterke akterspeil utvendig, ferdig med å støpe igjen påfyllingshull og lufting til tank, da blir det gelcoat arbeid imorra Båten var nypolert når jeg kom på besøk til morran idag, folk som polerer båten før jeg kommer på besøk, går på en smell :p Redigert 25.Mai.2020 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 25.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2020 SOVET etter første nattvakt i marinaen Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Guest Svart 26.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2020 Jaggu går det fremover Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Da har jolla blitt vasket, stoffet, renset med Polymarine cleaner og påført Polymarine Inflatable Boat Finish... Da er den klar til innsats i sesongen 2020 Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
shipahoy Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Laget landgang Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 9.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2020 Solgt båten :P Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 Tilpasset fortøyning i hjemmehavn, enkelt for hele familien å fortøye etter bruk. I tillegg vært "elektriker" for andre gang og montert Raymarine dragonfly i båten så jeg får litt oversikt over holmer og skjær i mitt nye hjemmeområde i Telemark. Fant en ledig bryter så da fikk plotteren egen bryter til og med. Luksus...... Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 10.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2020 Demontert senga i akterkabinen. Skal tette lekkasje i eksosbend. Synderen med oransje vulktape! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
MajorAndy Svart 13.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2020 (redigert) Lang dag på vandet i dag - følgebåd til et kajakstævne. De padlede fra Helsingør til Gilleleje i stiv vind og 1 meter bølger. Helt umuligt at se sådanne kajakker i disse forhold. Og søreme om ikke vi fik en opgave midt i det hele. Min første bjærgningsopgave som skipper: Redigert 13.Juni.2020 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 19.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2020 Demontert ytre eksosbend på styrbord motor. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hølje Svart 19.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2020 Satt i motorene inn igjen etter overhaling/overmaling. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 20.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2020 Hølje skrev On 19.6.2020 at 22.27: Satt i motorene inn igjen etter overhaling/overmaling. Vis hele sitatet Presisjonskjøring med kran det der gett! Og du verden for en oppgradering av maskinrommet! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hølje Svart 20.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2020 Erikda skrev On 20.6.2020 at 8.48: Presisjonskjøring med kran det der gett! Og du verden for en oppgradering av maskinrommet! Vis hele sitatet Ja , kjekt med nytt maskinrom? Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 8.August.2020 Link til dette innlegget Svart 8.August.2020 Kjøpt klippfast fortøyningbolter både stor og liten. Virker veldig enkle ibruk og uten å hamre og styre. Var deilig å kunne bruke større sprekker enn 10mm som til kilene... Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Plast Svart 6.September.2020 Link til dette innlegget Svart 6.September.2020 Sett på Fjordfin (og tatt av litt regnvann fra overtrekket) som har ligger på land i hele sommer, blir det noen tur utpå i år, tro? Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 14.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2020 Båten tatt opp og motor konservert.... hmm slår meg at det er noen fordeler å gå fra 34 til 17 fot..... ferdig på kort tid og da er båten vasket og satt innendørs og klar for et nytt lag bunnstoff til våren.... Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 14.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2020 Frissy skrev On 14.10.2020 at 16.56: Båten tatt opp og motor konservert.... hmm slår meg at det er noen fordeler å gå fra 34 til 17 fot..... ferdig på kort tid og da er båten vasket og satt innendørs og klar for et nytt lag bunnstoff til våren.... Vis hele sitatet De er eg enig i,her vart de fra 30 til 20 Sitér dette innlegget Link to post
Båtb123 Svart 14.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2020 Høstpussen er i gang. Teaken er vasket og behandlet med Teak Sealer fra Jotun. Polering av skrog, båten har kun vært i vårt eie i 1måned. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.