Bitteliten Svart 23.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2010 (redigert) Jeg har solgt den fine påhengeren til jolla - nesten ny Vmax jr. En lykkelig gutt fra Sarpsborg overtok den i dag. Hyggelige folk å selge til. Om noen nå trenger ei jolle uten motor så har vi en fin en til salgs Redigert 23.Mai.2010 av Bitteliten (see edit history) Link to post
:båt1 Svart 23.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2010 hvor mye for "vennepris" Bitteliten Link to post
Bitteliten Svart 24.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2010 Har sendt deg en IM Link to post
Bølga Svart 24.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2010 Hei sann jeg har vasket ned gode gamle Viksund770 med Hempel gelcoat cleaner som jeg synes var lett og jobe med og resultate ble bra Er det noen her som kan veilede meg litt når det gjelder reprasjon av skade i skråge under og over fenderlisten. Det er bare noe glasfiber biter som holder på og falle av holder det med 2komp sparkel??? har ikke så god greie på glasfiber reprasjoner. Link to post
crazyshop Svart 24.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2010 I dag er vi endelig ferdige med å male båten vår, og vi har skrudd på plass skruene til kalesjen og nå mangler vi bare å sette på plass igjen fenderlista før vi kan sette den på vannet! (usikker på om vi får til dette med en gang) Så kan vi endelig komme oss på vannet! :O) Kan ikke skje fort nok... http://www.crazyshop.no Link to post
skipsbygger Svart 24.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2010 I dag kom vi hjem fra årets første overnattings tur. Florø-Korshavn-Ferøy-Florø. Meget vellyket med trivelg selskap heile pinse helgen :) industrimekaniker, platearbeider og godt brukande sveiser ;) med båtførerbevis NB 870 Touring NB 820 combi Nord West 740 Nidelv 24 Norøna 23 Sørlands snekke 24 Rana530 HT Øyen 15 Link to post
Bitteliten Svart 24.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2010 Overhode ingenting. Har vært på Rudskogen og kjørt motorsykkel Bedre enn å pusle med båten faktisk. Link to post
Salt Svart 24.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2010 Skulle montere et par høyttalere. Oppdaget at jeg må ha et trekkeverktøy for å få kablene gjennom kanalene. Men en slik elektrikertrekkegreie kan være nyttig for så mye, det. Får finne noe hos Clas Tema. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Brodern Svart 24.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2010 Skal bygge om søkelyset til xenon. Det lyser veldig bra, men enda bedre er jo, eh, bedre :) Montere et ekstra lys (led) inne + linelås til dreggetauet skal festes fremme. Sette på ny propell Og sikkert litt annet småtteri som jeg har glemt......... Jo, skal hente den nye primerpumpa mi. Sånn elektrisk choke sak til Mercuryen :) Føkk deg... Link to post
Jawik Svart 25.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2010 Klargjorde verktøy tre ganger for å montere en ventil på kahytten. Hver gang begynte det å regne så jeg rodde i land og ble blaut på ett vist sted. Venter fortsatt på bedre vær fra gudene... The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
M/S Bastard Svart 25.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2010 Ikke noe, tror ikke jeg får gjort noe særlig de neste dagene heller. Venter nemlig på matriell, men det er jo streik i transportbransjen Link to post
Brodern Svart 25.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2010 Hatt på bunnstoff og fiksa litt på Nidelven som jeg skal selge + montert nytt kompass (Silvia, ittno drit) og kjøpt nye bensinslanger og klemmeblære. Liker ikke å levere fra meg noe halvdårlig. Brukte resten av boksen med bunnstoff fra i fjor, og når jeg åpna den nye så var det jo feil farge Så da blei den svart under isteden for blå. Ett fett, siden det er under vann alikevel :) Blei bare omtrent dobbelt opp med rulling, men er nå kos alikvel da Kanskje jeg kjøper et par bokser til og ruller Nordkappen også i svart, ev rødt. Det er jo bare kos å rulle i disse dager med fin temperatur. Fått Baatplassenvimpel som skal opp i masta på den andre båten, Nordkappen, i morra (skal jo på treff i Juni)og skal få opp et lys under hardtopen og få inn dassen som er innkjøpt. Nå skal jeg ha wienerpølse og pils :) Føkk deg... Link to post
steinar.xo Svart 25.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2010 Har også fått vimpel i dag, det gikk fort. steinar Skibsplast 550 - 90 Suzuki Otto's 19 - 85 Suzuki Joda 7500 - 66 Yanmar, snart med vimpel........ Link to post
Benji Svart 25.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2010 Limt opp de site delene av skrogtrekket inne i cabinen, nå ser jeg en ende på saken, og muligheten for en god tur igjen. Har vært en "lei" jobb, men jammen er det vært det når jeg begynner å se resultatet. LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Bitteliten Svart 28.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2010 (redigert) Vi har hatt reparatør ombord som tok med seg varmeren for et par dager siden. I dag kom den tilbake etter reparasjon. Visstnok et klassisk D5 tilfelle der luftehullet til brennkammeret kokser igjen fordi varmeren går for mye på lav effekt. Nå er hullet borret opp - og det skal visstnok hjelpe. Varmeren ble montert inn igjen i dag. Så får vi håpe at det blir bra nå. Jeg fikk instruksjoner om hvordan jeg selv kan "stake" opp hullet som sitter rett over rista i hullet til glødepluggen. Jeg ble også anbefalt å alltid bytte både rist og glødeplugg samtidig. Har også vært og hentet hjem siste reservedeler til gamle jolla. Kjøper skal komme og hente den i morgen. Redigert 28.Mai.2010 av Bitteliten (see edit history) Link to post
Erling P Svart 28.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2010 Gjort i dag? Satt en time nede ved sjøen å leste velsignelsen over guttjævelen min som bakket rett i bakfeste. For første gang på 20 år MÅTTE jeg gå i sjøen for å skjære reint rundt akslingen. Det er det jeg har gjort i dag! Link to post
JMS Svart 28.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2010 Idag har jeg slipa akterenden, har tatt hele båten, ned til metallet nå, har holdt på i noen uker. JMS Link to post
Bitteliten Svart 29.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 Solgt jolla - overlevert til ny eier. Link to post
BårdK Svart 29.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 Montert ny dusjpumpe. Den gamle pumpa hadde gått ut av produksjon og jeg fant ingen pumpe som passet til gamle boksen. Ergo ble det ny boks med fastmontert pumpe. Hadde også planer om å vaske og polere litt over fenderlista, men så kom det en foreferdelig rengskur - nå blir det landskamp i stedet for Link to post
sydspissen Svart 29.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 Jeg fikk instruksjoner om hvordan jeg selv kan "stake" opp hullet som sitter rett over rista i hullet til glødepluggen. Kan du forklare/skissere hvordan dette gjøres ? Ser for meg at det kan være aktuelt. Link to post
Hallais Svart 29.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 Matteslipt rekke på flybridge og akter-rekke... ... og smurt med Benar UVR (fornøyd ) Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Hansi Svart 29.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 Tok ut båten i går etter 2 1/2 uke på land for vårpuss og service på motor. I dag har vi vært på hytta og slått gress + litt annet småfix. Båten fungerte greit på turen. Blir vel å legge den ut for salg om en ukes tid eller noe slikt. Link to post
Lars H. Svart 29.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 Idag har jeg overhalt brennkammeret i mitt Wallas Safeflame 95D kokeapparat, link til jobben her Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 29.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 Kan du forklare/skissere hvordan dette gjøres ? Dette er på D5. Hullet det er snakk om sitter rett over kanten på risten som sitter i samme hullet som gløde stiften. Service mannen sa at hullet på min nå er borret opp til 3.5mm. Jeg har laget en liten ståltråd med 90 graders knekk på, ca 2 cm lang etter knekken. Med den kan føle meg frem til og rense hullet. Dette står også i reparasjons håndboka, men er ikke illustrert der. Problemer med tykk hvit røyk fra varmeren skyldes ofte at risten og dette hullet er tettet igjen. Årsaken til at de tettes er at varmeren går på lav effekt. Derfor anbefales det å kjøre varmeren hardt. Link to post
Tine IV Svart 29.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 (redigert) Litt polering idag ,da jeg har kjøpt ny polish og har wax som måtte testes litt .Ser megablankt ut ,men om det holder er jo ikke godt å si . Denne gangen har jeg teste Jotun produkter,så vi får se etter neste regnevær .Holder på med en 38 HR også,der bruker jeg Autosol for å få den blå stripa sånn nogenlunde blå og blank.Blitt noen båter nå,så nu til uka er det kun nytelse å knallvær.Sender Økosjefen 14 dager til Tyrkia imorgen tidlig,så satser på knallvær her å mange fine turer som gressenkemann Tine IV Redigert 29.Mai.2010 av Tine IV (see edit history) Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn