REM Svart 10.Mars.2015 Del på Facebook Svart 10.Mars.2015 (redigert) Har fått med meg et merke som stadig lovprises på engelske forumet av gutta med større P og F båter. Vet ikke noe om pris, men har en følelse av at de koster litt. Mulig å finne på eBay? Kahlenberg ja, top of the line. Har bedt om tilbud. Ser de selger kompressor og tank på Ebay for 374 USD Vet det er mye jallakvalitet ute å går her og er villig til å betale ekstra for bra kvalitet. Takk for tipset Ser også at de selger originale fullt fungerende Kahlenberg horn fra 1950-årene. Bør vel borge for kvalitet? Redigert 10.Mars.2015 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
MajorAndy Svart 10.Mars.2015 Del på Facebook Svart 10.Mars.2015 Hokus.. Pokus..! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 10.Mars.2015 Del på Facebook Svart 10.Mars.2015 SAP: du kan få hornet på www.palby.dk varenummer 22.0110. Det er 400 mm går jeg ud fra? Prisen er 829 DKK og har du problemer med at få det sendt til Norge, så send en IM så skal jeg købe det til dig og sende det op :-) Nogen der har et godt bud på hvordan man fjerner ting der sidder fast med Sika? Hårtørrer? Kemi? Det var meget hyggelig gjort av deg MA :-) tusen takk for tilbudet. Jeg har sett Bavaria motorbåter har samme horn, så jeg har sendt en Mail til forhandleren som holder til i nærheten. Jeg kommer tilbake til deg om jeg ikke får tak i det her. Sika pleier ikke å sitte så hardt, men vil tro varme fra en hårføner eller en varmepistol vil hjelpe. Du er tidlig igang med vårpussen og Last Boat skinner allerede ser jeg :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Wallas Service Svart 10.Mars.2015 Del på Facebook Svart 10.Mars.2015 Jeg kunne i øvrigt ikke få monteringsbeslagene af båden jeg løsnede møtrikkerne på indersiden men beslagene sidder jo med Sika og de sidder fast! Så jeg måtte afmontere hornet fra beslagene og lade dem sidde. Nogen der har et godt bud på hvordan man fjerner ting der sidder fast med Sika? Hårtørrer? Kemi? En stålstreng tror jeg må være løsningen. Med et trehåndtak i hver ende av en streng får du strengen under beslaget du skal fjerne. Skjær frem og tilbake til det løsner. Resten av Sika'en som sitter får du bort med en skarp kniv eller et stemjern Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
MajorAndy Svart 10.Mars.2015 Del på Facebook Svart 10.Mars.2015 Det var et godt tip! Tak for det :-) Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 10.Mars.2015 Del på Facebook Svart 10.Mars.2015 Har håndpolert IPS propellene mine :) Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 10.Mars.2015 Del på Facebook Svart 10.Mars.2015 Montert Autopilotpumpe. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 I dag gikk burkaen. Og så har jeg montert ny stoppsolenoid for motoren. Det var litt av en jobb pga. plasseringen, Jeg måtte bruke webkamera og laptop for å se hva jeg gjorde! Gott att se Lars H att våren är på G. Sjösättning till påsk ? Själv har jag bara att byta en gps antenn, ny ais kabel och bottenmålning kvar + att fylla upp med allsköns ting. Allt från björkved, rökspån till ankardram och nödproviant samt allt annat bra att ha. Sjösättning blir det kanske före påsk om vädret är med oss. Sedan börjar en hektisk period med byte av vinduer och fasad klädsel, taktegel mm på huset. Kanske bäst att låta båten ligga inne i två månader till?? Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 Levert den til forhandlere for 1. gangs service på motoren, så flyttes den til sommerhavn etterpå. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Lars H. Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 Så langt i dag har jeg koblet ferdig stoppmagneten, koblet tilbake slanger for sjøvannskjøling og startet og stoppet motoren. Det tok 2 sekunder fra jeg vrei om nøkkelen til motoren startet! Ellers har jeg koblet på slanger til drikkevannspumpen, skiftet noen småbatterier og ryddet. Når jeg er ferdig med kaffedrikking, Wallas kokeapparatet startet også på første forsøket, skal jeg gå løs på propellen og pusse den. Senere skal den behandles med etch-primer, 2-komp epoxy og så stoffes. Jeg har bestilt sjøsetting siste uken i denne måneden, men så snart jeg er klar, er det bare å snakke med Sverre som kjører trucken. Da får jeg sjøsetting på dagen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Komodo Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 Sjösättning blir det kanske före påsk om vädret är med oss. Sedan börjar en hektisk period med byte av vinduer och fasad klädsel, taktegel mm på huset. Kanske bäst att låta båten ligga inne i två månader till?? Jeg tenker det samme. Kanskje like greit at båten ligger på land som å ligge ute og gro full av rur til prosjektene hjemme er i boks. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Svensk Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 Jeg tenker det samme. Kanskje like greit at båten ligger på land som å ligge ute og gro full av rur til prosjektene hjemme er i boks. Med detta vädret kan det var svårt att låta båten stå på land Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 Vasket del 1 av kalesjen (totalt 3 deler). I år ble grønnsåpe brukt for første gang. Etter 15 timer i badekaret og lett skrubbing, ble kalesjen hengt opp ute og såpevannet spylt av med kaldt vann. Syns det ser bra ut! Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 Ikke så mye med båten, men takket ja til fastplass i Sonskilen :-) Sitér dette innlegget Link to post
magnush10 Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 I dag har jeg skrapet vekk gammal lim etter jeg fjernet den gamle morkne skaien som var der før[emoji4] Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 Endret litt på strømopplegget. Montert brenselcelle Montert vhf Loddet og skjøtet vhf antenne. Testet og alt virket bra. Satt opp 1 12v uttak Og ryddet med meg verktøy osv hjem nå. Båten ferdig innvendig vasket og klar. Skal bare sette inn ett Y stykke til webastoen i morgen. Så nå gjenstår bare polering babord side:) Fornøyd med dagens jobb! Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Astor Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 (redigert) Litt vemodig å forlate gutta i vinterhavna på Tofte og bakke ut til sommerhavn litt lkenger nord i fjorden. En fín gjeng som samles i bua nede i havna hver dag. Hurumhavna har en unik belligenhet syd på Hurum-landet. Det kunne ikke vært en bedre dag å bytte vann på propellene enn i dag. Balsam for sjelen og KVALITETSTID, uten tvil. Det er viktig å teste under god fart før vi drar sydover mot svenskekysten til påsken. Alt fungerer etter vinterarbeide ombord. Nå er det bare å få ombord alt av utstyr og pikk pakk å begynne å glede oss til påsken. Nei forresten, vi kan glede oss allerede i dag. Fikk tatt en radioskjekk opp mot K-69 på Tjøme etter at en lodding hadde gått opp i pluggen inn til Sailoren. Klar og tydelig og en hyggelig prat med opperatøren ble det også tid til. Redigert 11.Mars.2015 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Dagfinn D Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 Hmmmm har bare tenkt på den i dag. Skal montere inn en til Batterilader av samme type som jeg har (defa 30A) slik at jeg får 60A . 30A på 5 batteri blir litt lite i følge batteri leverandøren. Alt er kjøpt inn så det er bare å gå i gang.. Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 11.Mars.2015 Del på Facebook Svart 11.Mars.2015 Byttet glødeplugg på Mikunien... Startet uten problemer.... Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Sjøsatt båten idag. Klar for en ny drømmesesong! Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Har håndpolert IPS propellene mine :) Trist at noe så vakkert er usynlig under båten.... Sjøsatt båten idag. Klar for en ny drømmesesong! Heldigris! Kjenner det begynner å klø nå med finværet om dagen.... Sitér dette innlegget Link to post
Knappern Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Startet vårpussen.. og ble med det en tur på legevakta å ta ut gammelt bunnstoff fra øyet.... Neste gang skal jeg bruke værnebriller? Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
FM 8-12 Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Rask vask samt rydding. Fylt kjøleskap. Imorgen blir det tur. Hæææærlig Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Vasket alt nedenfor dollboard og polert. Imorgen blir det en omgang med beskyttende Selaclean. Den blå øverste linjen blir tatt imorgen med Nano-polish.Propell og trimflaps er slipt ned og klart til videre behandling før stoffing. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bårdp Svart 12.Mars.2015 Del på Facebook Svart 12.Mars.2015 Montert defroster/varmeapparat som går på motorens kjølevann. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.