REM Svart 16.Mars.2015 Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 (redigert) Kjøpte meg ny nivåbryter til framre lensepumpe, og bestilte ny elmodul til baugtruster som var vannskadet. Så kan jo de som måtte være interesserte legge sammen 2+2 :-( Redigert 16.Mars.2015 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
valvolainen Svart 16.Mars.2015 Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Hei [.......] Dersom noen har kommentarer til denne beskrivelsen, så kom gjerne med dem. Tusen takk for flott write-up! Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 16.Mars.2015 Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Dette er kjedelig REM. Vannet ovenfra eller fra under. Fortell gjerne hvis du orker. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bateman Svart 16.Mars.2015 Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Solgt den til en hyggelig kar! Nå skal vi bare få alle formaliteter på plass, og så starter jakten på ny båt for fullt. Sitér dette innlegget Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera Link to post
Frissy Svart 16.Mars.2015 Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Vasket lett i båten samt tapet/maskerte vannlinja. Snart klar for bunnstoff. Ser desverre ut til at kulda vender tilbake en liten turså det skjer vel ikke så mye på et par uker ennå. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 16.Mars.2015 Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Betalte båtplassen :) Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Sequoia Svart 16.Mars.2015 Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Betalt båtplassen (6.900,- som er hyggelig for 4,5m bredde) Ferdig med full nedvasking av gulv, vegger og tak i kabin, soverom, bad og pentry. Påbegynt vasking ute i cockpit. Kontrollert og etterfylt batterivann. Mentale forberedelser for vasking av motorrom. Stoffet første lag på begge drev. Masse uproduktiv tid hvor jeg bare har sittet i salongen og fantasert over hvor bra denne sesongen skal bli. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 16.Mars.2015 Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Varmevekslerne er ganske tette: Sb motor bb motor: Renses ved å koble på en pumpe som sirkulerer rensevæske. Renser også ferskvannskretsen og skifter til Volvos nye gule long life kjølevæske. De var ganske gjengrodde, ja. Tydelig hvor vannspeilet står når motorene er avskrudd. Har stor tro på at gjennomspyling med ferskvann når båten skal ligge noen dager forsinker prosessen med gjengrodde kjølere betraktelig. Det er tiden hvor ting står stille som er det verste, og med ferskvannsflush hver gang forlater båten så vil systemet stå med ferskvann mer enn 95% av tiden båten er på vannet. Lager man til et enkelt system så tar det bare noen minutter etter man har fortøyd i havna. Solgt den til en hyggelig kar! Nå skal vi bare få alle formaliteter på plass, og så starter jakten på ny båt for fullt. Gratulerer så mye med salg Bateman :-) håper du deler litt når jakten på ny båt starter. Skjønte det som det var FB båt som var aktuelt? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bateman Svart 17.Mars.2015 Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 De var ganske gjengrodde, ja. Tydelig hvor vannspeilet står når motorene er avskrudd. Har stor tro på at gjennomspyling med ferskvann når båten skal ligge noen dager forsinker prosessen med gjengrodde kjølere betraktelig. Det er tiden hvor ting står stille som er det verste, og med ferskvannsflush hver gang forlater båten så vil systemet stå med ferskvann mer enn 95% av tiden båten er på vannet. Lager man til et enkelt system så tar det bare noen minutter etter man har fortøyd i havna. Gratulerer så mye med salg Bateman :-) håper du deler litt når jakten på ny båt starter. Skjønte det som det var FB båt som var aktuelt? Takk for det SAP! Helt rett, vi ser etter FB og 3 cabiner (gjerne en princess 440) damene ombord trenger litt plass :-). Kommer tilbake med oppdatering, først er det båtmesse og klargjøring for overlevering :-) Sitér dette innlegget Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera Link to post
Key Freak Svart 17.Mars.2015 Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 Litt forsinket, men på lørdag tok jeg av presenningen og demonterte presenning-stativet. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Kaskazi Svart 17.Mars.2015 Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 De var ganske gjengrodde, ja. Tydelig hvor vannspeilet står når motorene er avskrudd. Har stor tro på at gjennomspyling med ferskvann når båten skal ligge noen dager forsinker prosessen med gjengrodde kjølere betraktelig. Det er tiden hvor ting står stille som er det verste, og med ferskvannsflush hver gang forlater båten så vil systemet stå med ferskvann mer enn 95% av tiden båten er på vannet. Lager man til et enkelt system så tar det bare noen minutter etter man har fortøyd i havna. Gratulerer så mye med salg Bateman :-) håper du deler litt når jakten på ny båt starter. Skjønte det som det var FB båt som var aktuelt? Det tror jeg er en meget god ide. Har du noen oppskrift på hvordan en slik ferskvannsspyling praktisk kan arrangeres? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 17.Mars.2015 Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 (redigert) Det tror jeg er en meget god ide. Har du noen oppskrift på hvordan en slik ferskvannsspyling praktisk kan arrangeres?Jeg lagde til et slikt system i fjor. Bruker det stort sett hver gang jeg ankommer hjemmehavnen. Tar under 5 minutter og godfølelsen ligger for meg i vissheten om at hele systemet fra sjøvannspumpe, fuelkjøler, intercooler, gearoljekjøler, varmeveksler og eksosbend ikke står i saltvann 95%+ av tiden båten er på vannet. Som bonus er det et påskudd for å kikke i motorrommet etter hver tur samt at konservering går som en lek uten en dråpe frostvæske sølt. Bare erstatter 1" slangen med en lengre en som går opp til en 25l dunk med frostvæske på dørken. Det er en tråd om det her. Litt info om det jeg mekket til mot slutten av tråden https://baatplassen.no/i/topic/103261-noen-som-har-montert-ferskvannsflush-paa-motorene/ Redigert 17.Mars.2015 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
lgboat Svart 17.Mars.2015 Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 Skiftet propellakselanode, dvs fjernet gammel holdering og satt på ny anode. Jr tok jobben i 5-6 gr vann og ble meeeget hvit i ansiktet før rødfargen overtok etter etpar minutter i varm båt. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 17.Mars.2015 Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 Syrevasket begge transom'er. Byttet lysrør i armaturen under overskap ved kjøkkenbenken. Teipet opp vannlinje mtp polering av skrog u/ fenderlist. Byttet dusjhode på badeplattformen som hadde frostsprengt i vinter. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Mars.2015 Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 Bortsett fra vasking innvendig, bestilte jeg utsetting til mandag førstkommende kl.1200! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
M/S AIOLOS Svart 17.Mars.2015 Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 Har gjort klar for å ta imot nye puter til båten, pøller og pute bak også. Men sitter jo her og venter enda på karen som skulle komme.... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 17.Mars.2015 Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 Polert og waxet begge sider under fenderlist. Det er egentlig ikke en enmannsjobb kjenner jeg nå :-) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 17.Mars.2015 Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 Fått putene og madrass nå og er nesten rørt over at en gammel båt kan bli så forandret Sitér dette innlegget Link to post
svendmb Svart 17.Mars.2015 Del på Facebook Svart 17.Mars.2015 Renset septiktank, montert inn igjen nivåmåler etter renovering, og klargjort tanken for inmontering i båten. Nye slanger er bestilt og på vei. Montert varmeveksleren og lakkert den og alle beslag i nydelig "penta grønt". Booket utsetting til 7. april. Håper været holder så jeg får primet og stoffet før det... Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 18.Mars.2015 Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 Byttet dieselfilterene.Men håndpumpa på babord motor går utrolig tregt bruker ca 5 sekunder fra jeg trykker den inn til den er ute igjen. Brukte altfor lang tid når den skulle luftes..ca 10-15 min.Styrbord var gjort på 20sek.Eller så drakk jeg en pepsimax spiste 2 skoleboller og slappet av med litt puslearbeid....Vurderer en tur i morgen formiddag. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Tom Rør Svart 18.Mars.2015 Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 Stoffet halve bunnen, og bestilt full service på motorene. Fordelen med å bruke et godkjent verksted, er at de fant ut at det var en kampanje på disse motorene, så da blir det fikset i samme slengen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Navic II Svart 18.Mars.2015 Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 I dag har jeg endelig fått montert inn igjen bryterpanelene/instrumentpanelet. synes forandringen er helt konge!! :) Da er balja klar for salg. :) Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 18.Mars.2015 Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 Meget pent og ryddig. Lykke til med salget Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 18.Mars.2015 Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 Montert og startet opp ny kartplotter. Alt fungerte helt perfekt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 19.Mars.2015 Del på Facebook Svart 19.Mars.2015 Stoffet ferdig, byttet zink på baugthruster,trimflaps, og hovedzinken.Ryddet også vekk tepper og innredning, så mekanikeren kommer til for å ta service på motorene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.