TrikkerN Lønning Svart 2.Januar.2020 Del på Facebook Svart 2.Januar.2020 @Eika ser du har lagt ut Halcoen, to slow for you ?? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 2.Januar.2020 Del på Facebook Svart 2.Januar.2020 (redigert) TrikkerN Lønning skrev for 4 timer siden: @Eika ser du har lagt ut Halcoen, to slow for you ?? Ikke to slow, hadde avtale på den båten men plutselig så kan den jo selges for mer på det åpene markedet :/ surt etter og ha brukt tusenvis av kroner på diesel til testkjøring av motor etter reparasjoner, har nesten 50 timer bak spakene på den nå men det betyr bare at jeg må jobbe masse de neste dagene, har plutselig ikke båt på vannet nå da, det er krise Redigert 2.Januar.2020 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 3.Januar.2020 Del på Facebook Svart 3.Januar.2020 Og så var det å plukke et av kjøle/varmeregisteret ned for å finne ut hvorfor vifta ikke virket. Jaggu nok demontering for å komme til vifta men det gikk til slutt! Er jo hod vårtemperaturen ute så et par dager med skruing går fint!??? Flere bilder i tråden om Ny Solbris - Chilli Solbris Registeret i dinetten skal ned! Vifta skal kontrolleres. ??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 3.Januar.2020 Del på Facebook Svart 3.Januar.2020 Vært på Fredrikstad Vikleverksted og levert vifta til sjekk. For en sted! En levende institusjon! Herlige kæller og fantastisk atmosfære!?? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
TrikkerN Lønning Svart 3.Januar.2020 Del på Facebook Svart 3.Januar.2020 Eika skrev for 20 timer siden: Ikke to slow, hadde avtale på den båten men plutselig så kan den jo selges for mer på det åpene markedet :/ surt etter og ha brukt tusenvis av kroner på diesel til testkjøring av motor etter reparasjoner, har nesten 50 timer bak spakene på den nå men det betyr bare at jeg må jobbe masse de neste dagene, har plutselig ikke båt på vannet nå da, det er krise Veldig kjipt! Sitér dette innlegget Link to post
pappa_wolf Svart 18.Januar.2020 Del på Facebook Svart 18.Januar.2020 Ikke gjort noe med båten, men har begynt på å forlenge armen på motor-jekken, så jeg kan løfte ut motoren og få den overhalt. 40 cm betyr at jeg ikke kan løfte mer en 200 kg, men en gammel AQ veier ikke allverden, så det går. Og da blir det full overhaling. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Plast Svart 18.Januar.2020 Del på Facebook Svart 18.Januar.2020 Fant noen snasne cockpitlys hos kinamannen, (må passe på nå..) og sett om jeg kan handle noe mer innen rustfritt som jeg 'trenger'.. Sitér dette innlegget Link to post
riskyrasmussen Svart 18.Januar.2020 Del på Facebook Svart 18.Januar.2020 Brukte noen timer på å fjerne kabler som ikke er i bruk. Det blir litt av det på en båt med flere eiere over noen år. Fikk også merket opp en hel del kabler. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Januar.2020 Del på Facebook Svart 18.Januar.2020 Ikke i selve båten, men jeg sjekket de oppblåsbare redningsvestene. De var helt fine, "sukkerbiten" skal holde til sommeren 2021. Patronen var uskadet med eksakt korrekt vekt. Og så studerte jeg værmeldingen for båthavnen til uke. Nå begynner det å krible, så endrer ikke været seg, blir det å jobbe litt i båten på tirsdag. Og iom. at jeg kan fyre opp Ebern på 2kW pluss vifteovn på 2kW, burde det bli fine forhold under den lyse kalesjen. Det jeg skal gjøre er å sjekke opp og eventuelt sentrere akslingen fra motoren og inn i hylserøret etter at jeg skiftet motorlabbene i høst. Men da må jeg løsne pakkboks og gummislangne inn til hylserøret for å se at akslingen kommer i senter. Å komme meg ned i motorrommet bak motoren under dørken, er ikke en øvelse jeg gleder meg til. Der burde jeg vært dverg/slangemenneske på 120cm. Men jeg er 179cm og 76 år! Jeg var inn under der for et par år siden, og så veldig mye stivere er ikke ryggen blitt siden da. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
pero Svart 18.Januar.2020 Del på Facebook Svart 18.Januar.2020 Heller ikke gjort noe på båten, men etterlatenskaper etter julegavene har fått nye bruksområder. Fikk sokker tiĺ jul Bygd om til oppbevaring av fresestål Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 20.Januar.2020 Del på Facebook Svart 20.Januar.2020 (redigert) Hentet alle utvendige puter samt kalesje. Jeg har lagt det på en pall, og i morgen sendes det til kalesjemaker/ møbeltepetserer. Redigert 20.Januar.2020 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 20.Januar.2020 Del på Facebook Svart 20.Januar.2020 Tom Rør skrev 53 minutter siden: Hentet alle utvendige puter..... Kremt,.. ja for det er ikke er godt forsøk på litt beskjeden markedsføring av eget firma dette her, herr Rør ? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 20.Januar.2020 Del på Facebook Svart 20.Januar.2020 Worry II skrev 23 minutter siden: Kremt,.. ja for det er ikke er godt forsøk på litt beskjeden markedsføring av eget firma dette her, herr Rør ? Jeg ser kun noen puter i ei tralle Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Tom Rør Svart 20.Januar.2020 Del på Facebook Svart 20.Januar.2020 Worry II skrev 1 time siden: Kremt,.. ja for det er ikke er godt forsøk på litt beskjeden markedsføring av eget firma dette her, herr Rør ? Med hånden på hjertet, var ikke det min intensjon ? Teerex skrev 1 time siden: Jeg ser kun noen puter i ei tralle Samme gjør jeg ? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 21.Januar.2020 Del på Facebook Svart 21.Januar.2020 Worry II skrev for 9 timer siden: Kremt,.. ja for det er ikke er godt forsøk på litt beskjeden markedsføring av eget firma dette her, herr Rør ? Hva får deg til å tro at det er bilen til Tom Rør som står bak den putehaugen da Worry? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 21.Januar.2020 Del på Facebook Svart 21.Januar.2020 Jeg leser sjark! Da er alt lov!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Worry II Svart 21.Januar.2020 Del på Facebook Svart 21.Januar.2020 Gullfisk skrev for 1 time siden: Hva får deg til å tro at det er bilen til Tom Rør som står bak den putehaugen da Worry? Jeg tok han på at han har klart å vedlikeholde den der på en måte som ingen andre har klart før han. Ikke en eneste rustflekk på chassis eller vinterfelgene.. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 21.Januar.2020 Del på Facebook Svart 21.Januar.2020 Worry II skrev 1 time siden: Jeg tok han på at han har klart å vedlikeholde den der på en måte som ingen andre har klart før han. Ikke en eneste rustflekk på chassis eller vinterfelgene.. Da skulle du sett den jeg kvittet meg med i høst?? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Januar.2020 Del på Facebook Svart 21.Januar.2020 (redigert) Erikda skrev On 3.1.2020 at 15.16: Vært på Fredrikstad Vikleverksted og levert vifta til sjekk. For en sted! En levende institusjon! Herlige kæller og fantastisk atmosfære!?? Ja, her er det kompetanse med far (over 80 år) og sønn. Legg merke til bildene på veggen, - he he. Kanskje de eldste ikke er eldst? Lars H. Redigert 21.Januar.2020 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 21.Januar.2020 Del på Facebook Svart 21.Januar.2020 Godt det finnes sånne steder. Viktig at vi bruker dem? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 21.Januar.2020 Del på Facebook Svart 21.Januar.2020 Ja, det er herlig å hå inn bare for en prat! Og nå tror jeg jaggu de har tart inn en lærling. Reine guttungen på ca 50!?????? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 21.Januar.2020 Del på Facebook Svart 21.Januar.2020 Har begynt å sette opp Gobius på septiktanken. Godt å vite når det er fullt av dritt!?? Og dette er i pakken: Sensorer som skal limes på tanken Vanlige RJ45 nettverkskabler Hjernen.... Og betjeningspanel Godt plasser oppe på tanken Sensorene plassert på tanken Moro når alle kabler er merket!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lunde14 Svart 26.Januar.2020 Del på Facebook Svart 26.Januar.2020 Vert turist i egen by ? årets første overnatting?? Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 26.Januar.2020 Del på Facebook Svart 26.Januar.2020 Drukket kaffe og sett på at nabo hatt blitt ubåt for fjerde gang Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
jørn Svart 26.Januar.2020 Del på Facebook Svart 26.Januar.2020 (redigert) Koblet fjernkontroll til ankervinsjen. Satte en Coast guard rele med kontroll der før, men den fikk jeg aldri dreisen på når skulle ned/opp. Kasta ut den og monterte denne Kina kontroll ,lik som jeg har hatt i tidligere båt. Redigert 26.Januar.2020 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.