Jump to content

Hydraulisk eller wirestyring på 90 HK Suzuki?

rover

Recommended Posts

Hva er å foretrekke, hydraulisk eller wirestyring?

Skal montere pent brukt 90 Hk Suzuki på 16,5 fot skjærgårdsjeep.

Styring må skiftes, men hva er best?

Wire til ca. 2000,- eller hydraulisk til ca. 5000,-

Prisen er ikke avgjørende.

jeg har tidligere blitt fortalt at grensen for wire styring går på ca 100 hester. Om prisen ikke betyr noe hadde jeg satt på hydraulisk styring. Jeg ser for meg at den fungerer bedre over tid og krever mindre vedlikehold

Helt enig, hydraulisk!!

Har alle båter før hatt wire/teleflex, helt opptil 90hk.

Da vi kjøpt bellaen var den med hydr.styring, kejm aldri til å gå tilbake fra hydr.styring for det er så mye mere komfortabelt, vibrfritt, smuuut og deilig. :yesnod:

Fasitsvaret her her hydraulisk. :smiley:

Jeg prøvde min 225hk et par turer uten for å teste motoren. Livsfarlig! :eek: Kunne ikke rikke motoren når jeg dro på litt. Etter montasje av hs kan jeg kjøre med en hånd, lett!

Kjøp deg hydraulisk, uten tvil. Aldri se deg tilbake :smiley:

Lykkelig Dracoeier ^_^

Tusen takk for "entydige" svar.

Så her er visst ingen tvil, det blir hydraulisk. :flag:

Så, kommer neste spørsmål....

Hvilket fabrikat?

Eller det mindre viktig?

Bare for å være litt "motvekt"; har en 90hk Suzuki 4-takter på hekken med wirestyring og det fungerer helt topp. Ser ikke noe behov for å bytte til hydraulisk! :nonod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Bare for å være litt "motvekt"; har en 90hk Suzuki 4-takter på hekken med wirestyring og det fungerer helt topp. Ser ikke noe behov for å bytte til hydraulisk! :nonod:

Dette var min tanke også på den gamle båten. Fungerte helt greit med min 90 merc. men så sto jeg plutselig der med defekt styring og skulle velge.... la i etpar lapper ekstra for hydraulisk. I ettertid har jeg ikke skjønt hvordan jeg holdt ut med "telefleksen". Den hydrauliske er så mye lettere og mer presis, og helt upåvirket av "drag" i vannet.

Et av de innkjøpene til båt jeg har angret minst på......... :lol:

Edited by smiley (see edit history)

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

At det er bedre med hydraulsisk styring er jeg ikke i tvil om. Har sågar egen erfaring med det, men tenkte ikke på det ved kjøp av ny båt for et par år siden og har ikke savnet det noe særlig. Ikke værre enn som så! Til gjengjeld har jeg spandert el-vinsj på hengeren mens andre ikke skjønner vitsen med det, dem om det!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!