Jump to content

Android som kartplotter?


HCO

Recommended Posts

Jeg kjører Navionics HD på Sony Xperia Tablet S (som skal tåle en vannsprut) som offisielt ikke støttes av Navionics, men fungerer som bare det :thumbsup:

 

Så om det offisielt ikke støttes av Navionics, så skal man ta det med en klype salt så lenge det er på en plattform de støtter.

Redigert av Sanztra (see edit history)

xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen  

Link to post
Share on other sites

Nåh..På min S3 jeg sitter m her skifter Europe mellom nord opp, kurs opp og som proxor sier sentrerer "knappen" båten i bildet hvis du har flyttet rundt på kartet.

Har du en annen versjon av Nav enn jeg kan funksj være annerledes. Evt er det et kompabilitetsproblem som Nav tar forbehold om - se tidligere post.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Fikk litt trøbbel i solen søndag med min asus transformer 300 padde. Kjørte navionics men plutselig gikk touch sensoren bananas og zoomet og pannet kartet vilt. Mulig heteslag?!

 

Var heldigvis ikke innhyllet i tåke i ukjent farvann... ;-)

Baltic-pappa

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Vet ikke hvorvidt andre programmer har vært diskutert her, men jeg kan nå sikkert nevne det igjen omså. navionics fungerer kjempefint (brukt både på telefon og nettbrett (galaxy tab)). Men fikler nå litt med Locus (med Map Tweak), noe flere funksjoner, noe mer knotete å bruke - men bedre kart i mine øyne.

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Har brukt mitt tablet z siden medio juni, 2013. Med Navionics Europa og Danmark. fungerer helt topp. Jeg har laget et feste for brettet på pidestallen i cockpiten.

Har en vippbar plexiplate foran, for å skjerme for slag.

bilde

Har rigget det slik at den lades uten å åpne de vantette proppene.

Aileen ll

Link to post
Share on other sites

Jeg har Xperia tablet SGP321 med 4G. Slo til hos Telenor på en kampanje før Jul med 12 mnd bindingstid (a 299,-), 10GB/mnd og betalte 1000,- for brettet. Minste totalpris oppgitt da til ca.4600,- med E-faktura.

 

Nå ser jeg at du kan få det samme brettet for en minste totalpris på 3378,- med XS abonement 12 mnd binding (a 99,-) 2GB/mnd og 1 GB/mnd. Brettet betaler du da 2190,- for.

 

Les mere i linken under:

 

https://nettbutikk.telenor.no/Nettbrett/sonyxperiatabletzlte#detail=abo

 

Om du kjøper brettet uten abonement så må du nok betale minst 4500,- for det i dag (avhengig hvor du kjøper det selvsagt)

 

Er fornøyd med brettet rent generelt. Har ikke fått testa på båttur enda !

 

:smiley:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...