Jump to content

Android som kartplotter?


HCO

Recommended Posts

Hei

 

Det er jeg som har laget Norgeskart applikasjonen,

 

Kult om du kunne lage en nattvisnings modus på sjøkartene også.

Så hadde det vært INNMARI kult om det hadde gått ann å vise skjembildet på mobilen koblet til en pc

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Jeg har fått lagt inn Navionics Marine for Norge på min HTC Desire. Etter å ha lest litt rundt på nettet viser det seg at det man finner på Android Market baserer seg på hvilket land sim-kortet tilhører. Bestilte derfor T-Mobile sim-kort for USA på Ebay. En dude i UK solgte dette for et par hundre kroner inkl frakt. Man finner sikkert billigere. Uansett er det bare å finne ut hvilke programmer man vil ha, sette inn T-mobile kortet og handle ivei. Når man er ferdig setter man inn sitt eget sim og alt fungerer perfekt. Kan absolutt anbefale å gjøre på denne måten. :flag:

Link to post
Share on other sites

Hvor mye betalte du for Navionics Marine for Norge til HTC Desire?

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Ja det var billig.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Nei, det er akkurat det samme. Både iPhone og Android har navionics versjon 4. Jeg hadde iPhone tidligere med Navionics og nå har jeg HTC med Android. Nøyaktig samme program. Eneste forskjellen jeg har lagt merke til er at mens man på iPhone zoomer med å trekke fingerne sammen / fra hverandre, har man en pluss- og minus-knapper for zooming på Android.

Link to post
Share on other sites

Eneste forskjellen jeg har lagt merke til er at mens man på iPhone zoomer med å trekke fingerne sammen / fra hverandre, har man en pluss- og minus-knapper for zooming på Android.

Det avhenger nok av telefonens brukergrensesnitt. Har du en HTC Desire (Android) vil jeg anta du gjør som på iPhone, men korriger meg om jeg tar feil! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Man kan både zoome med å trekke fingerne sammen / fra hverandre og bruke plus/minus på deisre. Glad jeg valgte den i stede for Shitphone.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Jeg har iPhone 3, men vurderer enten ny iPhone eller HTC. Er usikker på hva jeg skal velge.

 

Er igrunn missfotnøyd med iPhone3, ting henger, går tregt og avslutter seg selv. Jeg har prøvd div kart, hovedsaklig på Storsjøen, og der finnes det ingen plottet enda! Men hittil er Google det beste

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Installerte Navionics sin Norway kart på min HTC Desire igår og det funker som bare det. Anbefales.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...