Jump to content

Dilemma. Salg av båt til person uten båtførerprøve.

Eureka

Recommended Posts

ja riktig,

Slik skulle egentlig mitt svar vært

solgt til en uten beviset, ja

kjøper uten bevis prøvekjøre alene, nei

kjøper med bevis prøvekjøre båten alene/uten meg/eier, nei

kjøper uten bevis prøvekjøre med meg/eier, ja

Pussig spørsmål.........for meg er ikke dette noe dilemma.

Sp 1: Ja

Sp2: Nei

Dersom det er et firma som skal kjøpe båten, bør man da også forlange at firma kan fremlegge båtfører bevis?

Det finnes noen som kjøper båter på 100 fot uten at de selv har sertifikat for å kunne føre båten. Skal tror hva som skjer dersom selger nekter å selge en båt til 30 mill fordi kjøper ikke kan føre båten alene. Det er vel ikke selgers ansvar å skjekke setifikat ved salg.

Men dersom du låner ut båten til en som ikke har lov til å kjøre den blir noe annet, og det skulle skje noe alvorlig tror jeg du ville angre.

Redigert av Lett match (see edit history)
Hvis en skal prøvekjøre bilen du har for salg, spør du om å få se sertifikatet hans????, har aldri jeg opplevd.

Mvh Rune

Nå har dette med bil lite å gjøre med denne tråden.

Men jeg tror du kan få deg en overaskelse dersom du har lånt ut bilen (prøvekjøring eller ikke) til en som ikke har førerkort, og det blir en skade.

Hør med forsikringselskapet ditt hvordan de stiller seg til å dekke en slik skade.

Har ikke vedkommende middler tror jeg du sitter med SvartePer.

Se veitrafikkloven

§ 17. Bruk av motorvogn mv.

Eier av motorvogn eller den som på eierens vegne har rådighet over den, plikter å forvisse seg om at den som han lar bruke motorvognen, fyller vilkårene for å føre den.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...