Wasco Svart 15.April.2010 Del på Facebook Svart 15.April.2010 Missforsto vist litt av problem stillingen her. Selvsagt er det ingen ting i veien for at eventuell kjøper kan ta en prøvetur sammen med deg. Det jeg ville hatt betenkligheter med, var å slippe han alene ut med båten din. Ellers er det selvsagt ingen ting i veien for at han kan kjøpe båten. En 5 åring kan jo i prinsippe kjøpe seg en bil, Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
M/S Bastard Svart 15.April.2010 Del på Facebook Svart 15.April.2010 solgt til en uten beviset, jakjøper uten bevis prøvekjøre alene, nei kjøper uten bevis prøvekjøre med meg/eier, ja Jeg hadde heller ikke sendt en ut alene med båten, selv med båtførerbevis. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 15.April.2010 Del på Facebook Svart 15.April.2010 ja riktig, Slik skulle egentlig mitt svar vært solgt til en uten beviset, ja kjøper uten bevis prøvekjøre alene, nei kjøper med bevis prøvekjøre båten alene/uten meg/eier, nei kjøper uten bevis prøvekjøre med meg/eier, ja Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Lett match Svart 15.April.2010 Del på Facebook Svart 15.April.2010 (redigert) Pussig spørsmål.........for meg er ikke dette noe dilemma. Sp 1: Ja Sp2: Nei Dersom det er et firma som skal kjøpe båten, bør man da også forlange at firma kan fremlegge båtfører bevis? Det finnes noen som kjøper båter på 100 fot uten at de selv har sertifikat for å kunne føre båten. Skal tror hva som skjer dersom selger nekter å selge en båt til 30 mill fordi kjøper ikke kan føre båten alene. Det er vel ikke selgers ansvar å skjekke setifikat ved salg. Men dersom du låner ut båten til en som ikke har lov til å kjøre den blir noe annet, og det skulle skje noe alvorlig tror jeg du ville angre. Redigert 15.April.2010 av Lett match (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seacrest Svart 15.April.2010 Del på Facebook Svart 15.April.2010 Hvis en skal prøvekjøre bilen du har for salg, spør du om å få se sertifikatet hans????, har aldri jeg opplevd. Mvh Rune Sitér dette innlegget Link to post
Lett match Svart 16.April.2010 Del på Facebook Svart 16.April.2010 Hvis en skal prøvekjøre bilen du har for salg, spør du om å få se sertifikatet hans????, har aldri jeg opplevd. Mvh Rune Nå har dette med bil lite å gjøre med denne tråden. Men jeg tror du kan få deg en overaskelse dersom du har lånt ut bilen (prøvekjøring eller ikke) til en som ikke har førerkort, og det blir en skade. Hør med forsikringselskapet ditt hvordan de stiller seg til å dekke en slik skade. Har ikke vedkommende middler tror jeg du sitter med SvartePer. Se veitrafikkloven § 17. Bruk av motorvogn mv. Eier av motorvogn eller den som på eierens vegne har rådighet over den, plikter å forvisse seg om at den som han lar bruke motorvognen, fyller vilkårene for å føre den. Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 16.April.2010 Del på Facebook Svart 16.April.2010 hadde ikke hatt den minste tvil å latt han prøve båten, hadde selv sittet oppi(grunnet evt tyveri) hva kan gå galt . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.