Rikosjett Startet 14.April.2010 Link til dette innlegget Startet 14.April.2010 Huff har fått tilbud om å bytte Skjærgårdsjeepen min i en Harley Davidsen FLH 1340 1975 mod med en 2000 model motor veteranregistrert. Sykkelen er meget pen i Fatboy stil, og eieren har en haug med dokumnetasjon på nye deler. Klarer ikke helt å få denne dealen ut at tankene Båten er en 2008 Matrix M17 med en 1995mod 130hk Yamaha priset på Finn til 110.000,- Og dette er den eneste henvendelsen så langt. Noen argumenter for og imot???? Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Slike kjetterske tanker fortjener ikke hverken argumenter eller svar Sitér dette innlegget Link to post
bladfyken Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Hehe. Har også fått tilbud om å bytte min Fjord 21 som ligger til salgs i en motorsykkel. Men hva i all verden skal man med sykkel..... Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Åpenbart så er nok ikke harlyen den letteste heller og bli kvitt.. Da kan det jo vurderes hvor god byttehandel det faktisk er.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
GeirV Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Ja, jeg solgte min HD i 2004, for å kjøpe båt..... har ikke angret, men jeg savner sykk'ern. Det var en gang jeg var kuuul, men så leste jeg at Carola Haggkvist og Finn Kalvik også kjørte HD, så...... Fra spøk til revolver; Skjønner dilemmaet ditt. Men husk at sykkel er kun egotripp. Du kan ha med deg flere i båt. Etter hvert dabber kanskje interessen litt av; Da hadde det kanskje vært bedre med båten? Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Er det noe som heter veteranregistrert? Den er vel veteran fordi den er over 30 år? Og har den nyere motor, så er den kanskje ikke veteran lenger. Da tenker jeg forsikring. Veterankjøretøy har billig forsikring, men det kreves ofte at de er originale. Jeg har ikke svarene, men sjekk nøye rundt dette. Det har vært mye triksing med HD. Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 14.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Tenker svigers blir imponert når det står en flammelakkert Harley i oppkjørselen, og dattera deres går med tvillinger i magen.. Nei jeg får heller begynne å se på 6 seters flerbruksbil.. Det er bare at den Harelyen ikke taper seg så veldig mye mere i verdi, mens den Skjærgårdsjeepen er vel verdt 50-60 om få år.. M Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 14.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 den er original bortsett fra at motoren er en reprodusert utgave klin lik den opprinnelige Sitér dette innlegget Link to post
LYKKEPILLE Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Hadde det vært en BMW så ville det bli vanskeligere, men med en Harley er dette lett, fortsett med båten du! Harley er et skramleverk som er direkte ubehagelig å kjøre og kun ment som fesjå verktøy i sentrumnære strøk. I tillegg er det mye pussing og renhold foruten disse oljelekasjene som alltid kommer. Båten gir frihet mens Harleyen gir bekymringer! Sitér dette innlegget Hilsen Pål, Triton 225 med navnet "Lykkepille" VHF LE8816 MMSI 258030220 Link to post
MajorAndy Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Tænk over hvorfor ham med motorcyklen vil bytte.... Hvis han hellere vil sejle end køre tohjulet så er det måske fordi det trods alt er bedre at sejle... Andy Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 14.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Har hatt 2stk Harleyer tidligere uten disse problemene du beskriver. BMW hvem gidder å kjøre rundt med en sykkel som ser ut som en ku med jurbetennelse??? Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Du æ'kke lett å frelse. Hadde allerede bestemt deg kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 To glade dager med sykkel, når man kjøper den og når man selger den. Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 14.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Blir å glemme denne byttehandelen, samt konkludere med at jeg er lett påvirkelig. Så i morgen er det bare å finne frem maskeringsteipen og begynne å bunnsmøre. Eventuelle motorsykkel bander trenger ikke bekymre seg for infiltrering. Så er det vel bare å svi bensin og 2 taktsolje for noen laken i år også Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Om det er et fornuftig bytte er det vel bare du som kan vurdere. Du kan jo spørre deg selv om det var en MC du hadde tenkt å kjøpe hvis du blir kvitt skjærgårdsjeepen. Jeg har både båt å MC , motorsykkelen blir lite brukt, er det vær til å kjøre MC er det båtvær... Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 vel... folk her argumenterer jo for at båt er bedre en sykkel.... men siden du har lagt ut balja på finn så regner jeg med at du kanskje er klar for noe annet???? HAr hatt HD og det er artig det ;) Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 14.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Jepp evt legge ut denne tråden på et Harely forum! Da jeg lanserte denne ideen for kona, fikk jeg et blikk som ikke var til å misforstå og ingen kommentar Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 14.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 la ut baljen for å selge slik at jeg kunne få tak i en større daycruiser med stor vindskjerm og et lite krypinn. men ble avsporet av denne Harleyen. Men er tilbake på den smale sti nå Sitér dette innlegget Link to post
Håreken Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Bytte !!! Nei dette er sikkert feil tema.... Prøv Finn.no Sitér dette innlegget Da har jeg gått fra Daycruiser til en roligere Mørebas. Langt mindre fart, men mye mere kos :-) Link to post
Fjordland Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Kan du putre nedover gaten på tomgang med HD`en i bar overkropp (evnt underkropp) me ei kald pils i hånda mens du drøser med venner i solsteika? Isåfall så bør jo et bytte kunne diskuteres:) Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 14.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Bytte??? Det viktigste er å beholde kona Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 bytte båt mot mc...... nei harru hørt a, det var det værste.. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Wasco Svart 15.April.2010 Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 HD folk og trebåt folk har mye til felles. Vi vet at det vi kommer til å bruke mer tid på vedlikehold og mekking, en på kjøreturer. Men av en eller annen grunn synes vi at alle disse irritasjonene, frustrasjonene og fortvilelsene gir oss et "kick" Lurer på om vi er har litt machosadistiske tendenser. Hilsen fanatisk trebåtmann Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.