harry92 Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 heisann. har en volvo penta som topp topp paking som ble blåst ut den har jeg bytta, men etter jeg bytta går kunn på den framre sylinder ikke den bakre som jeg bytta pakning på, jeg har lufta masse disel til bakre sylinder går noe bedere nå men går enda ikke helt bra . hva kan være galt? hele motoren var ute for nesten 2 år siden og overhalt alt nye stempell ringer og nye ventiler. motoren har altid godt som en klokke. hva er galt nå?? trenger hjelp Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
rolf-eigil Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Hei! Luft mer, jeg tror det fortsatt er luft i systemet. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bartesam Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Start den opp og åpne mutteren til den dysen der hvor toppakningen er byttet. La den være oppe til det komme diesel ut av røret. Da hjelper det nok tenker jeg. Quote Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post Share on other sites More sharing options...
tom-ass Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Beveger ventilene seg da? Kan det være en ventilstang som har knekt? Mener denne motoren har slike stenger. Quote Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post Share on other sites More sharing options...
harry92 Posted May 12, 2010 Author Share Posted May 12, 2010 har lufta veldig mye og har kjørt 2 timer etter pakning ble byttet, ja ventilene beveger seg de er også justert Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts