Jump to content

viking 28 prosjekt


grønningen

Recommended Posts

  • 3 måneder senere...

fått båten inn i varmen for vinteren.

166.jpg

 

begynte med å ta ut gamle dashbordet og tilpasse inn ett nytt.

173.jpg

185.jpg

 

fikk skjært ut til kartplotter og gass/girspak. tror dette blir bra.

192.jpg

 

måtte ta vekk vindskjermen for å komme til dashbordet i bakkant. må støpe på ett stykke.

211.jpg

209.jpg

194.jpg

Gir max og auke itte kvart

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

hei da har jeg gjort litt igjen, var nede og malte dashbordet ett strøk idag, så skal det få ett til imorgen er planen. synes det ble riktig så bra :yesnod: .

har også tatt ut diesel tanken noe som førte til at jeg måtte rive så og si halve interiøret :nonod: , har erfart at det meste tar dobbelt så lang tid som en tror. ble rett og slett drittlei en stund men satser på at jeg er sterkt tilbake nå :pray: .

 

 

 

 

imag0338.jpgimag0339.jpg

Gir max og auke itte kvart

Link to post
Share on other sites

fikk et strøk til med lakk, tar et til imorgen.

imag0346.jpg

 

fikk også overhalt lanternemasta, slipt vekk gammel lakk og oljet den med teak olje.

 

imag0348.jpg

 

syntes den ble litt mørk i fargen, men skal sikker være slik.

 

imag0351.jpg

 

hullet som ble igjen etter jeg fikk tatt ut dieseltanken. er sikker på at det er det første de monterte når båten ble innredet, var et sant h.....e å få den ut, men gikk til slutt med god hjelp av en bajonettsag.

 

imag0353.jpg

 

slik står båten nå, varmt å tørt. lure litt på å fjerne de blå feltene å få alt hvitt, tror kansje den vil se litt mer moderne ut helt hvit. hva mener folket?

 

imag0354.jpg

Gir max og auke itte kvart

Link to post
Share on other sites

ja ser hva du mener, og er vel forsåvidt enig. men kunne ivertfall tenkt meg å malt stripene grå med svarte pinnstriper, eller en annen blåfarge. båten er total utslitt i gelcoaten på overbygget, og skroget er allerede rullet, så der må det fikset litt skraper og sår uansett.

 

tror dette er en båt som ble levert som halvfabrikat, er det noen som vet om det er mulig å finn produksjonsnr. og hvor?

så står det en gammel ford i den 180hk. hvor står motornr?

Redigert av grønningen (see edit history)

Gir max og auke itte kvart

Link to post
Share on other sites

tok en liten økt i dag også. oljet lanternemasten et lag til og polerte den godt inn med en fille duppet i linolje.

 

IMAG0362.jpg

 

blir ganske så bra om jeg må si det selv :yesnod: .

IMAG0361.jpg

 

plukket også kontrollspaken i biter, har sendt den til glassblåsing for å fjerne krommen, så er planen å få pulverlakkert den matt sort etterpå. syns det var for galt å kjøpe ny når alt virker :smiley: .

IMAG0355.jpg

 

ny båt som ble satt inn i dag. vannvittig fin båt er en trebåt med to cummins rekke seksere, skal vist nok være god for nærmere 40knop.

IMAG0360.jpg

Gir max og auke itte kvart

Link to post
Share on other sites

Hei flott med bilde serier , jeg har fjernet lanterner masta min den kan du få kjøpt for en billig penge om du ønsker eller vi kan bytte i noe som jeg kansje trenger,

 

Prøvde og laste opp bilde av den men det gikk ikke har en iPad og har nok ikke skjønt ossen jeg gjør det ,

Sitter vakt i båthavna nå så dette tenkte jeg skulle gå bra

 

 

Jeb

 

 

Gruno 40 verftsbygget i nederland

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...