Jump to content

viking 28 prosjekt


grønningen

Recommended Posts

er veldig interessert i masta så veldig bra ut. hadde satt prikken over i`en den :yesnod: .

 

har hatt en tur på sildajazz i helgen, fikk da komme ombord i en helt strøken viking 28, inspirasjon til de grader.

knall kjekk dag på festival med mye båt, god musikk og fremfor alt gode folk :smiley: .

 

denne lå også under jazzen rå tøff båt.

IMAG0368.jpg

 

før det ble jazzing så var jeg nede i båten og fant plass til septik tank, kjøpte tank med alt intrigert i tanken. er på 50liter, får håpe at den ikke blir altfor liten.

IMAG0365.jpg

Redigert av grønningen (see edit history)

Gir max og auke itte kvart

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

da har jeg gjort litt igjen, begynte med å rive ut den gamle innredningen bak under kalesjen, da jeg fant ut at det ble lettere en å lappe på det gamle "makkverket".

Har nå så smått begynt å bygge opp igjen, planen blir å lage plass til en stikk køye fremfor giret, blir kun en enkel seng på 70cm i bredde, da det ikke er mer plass pga giret. På hver side av motoren blir det lagt opp plass til nye dieseltanker i plast på 140l hver.

imag0392.jpg

 

har satt opp 15mm vannfast xfiner, disse er festet i en bjelke som ligger på langs på hver side, skal legge gulv her hvor det blir plass til dieseltank, batterier og varmtvannstank.

imag0394.jpgimag0395.jpgimag0398.jpg

Gir max og auke itte kvart

Link to post
Share on other sites

hei.Grønningen

 

jeg har ikke fått sendt deg masta ennå men den kommer , jeg ser at du har jo endel og gjøre du også så du blir ikke arbeids ledig på en stund

 

jeg sender deg en im når jeg finner en billig frakt på masten, har en kunde i stavanger som kjøper litt i ny og ne mulig jeg kan sende den med han.

 

jeb

Gruno 40 verftsbygget i nederland

Link to post
Share on other sites

ble en liten økt i dag også. begynt med stikk køya, ser ut til at det blir ganske bra plass til en person ihvertfall, 75cm brei og 250cm lang, så er god plass til å lage lagringsplass eller et skap i ene enden.

 

beklager dårlig bildekvalitet, bruker mobilen.

imag0406.jpg

Gir max og auke itte kvart

Link to post
Share on other sites

.

IMAG0361.jpg

 

 

Jeg ser du selv skriver at du synes masten ble veldig mørk når du oljet den. Etter hva jeg kan se, har du igjen mye slipejobb her før du får frem friskt treverk.

Når du ikke har slipt nok så er det treverket du oljer på porøst, det trekker mye olje og blir mørkt. Man ser tydelig porene hvor det har blitt nesten sort, mens noe av treverket er friskt og der er det lysere farge.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

tok en liten økt i dag med litt sparkling og glassfiber arbeid.

 

i helga var jeg på kajakk kurs hos haugesund kajakk klubb. noe som var overgikk alle forventninger, utrolig følelse og gli helt lydløst avgårde helt nede i vannskorpen. anbefales på det sterkeste.

Gir max og auke itte kvart

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...