Jump to content

Worklogg LEVIND

Geir Hel

Recommended Posts

Tatt av dagtanken te refleksovnen som sto i.tanken var skrudd i påfyllingen så der måtte eg bruke hammer

16022011109.jpg

Fikk dieseltanken inn i samme plass som dagtanken fremme i skottet,er klar te å lage oppheng te den.

16022011110.jpg

Er dårlige bilde, er bare 2 megapixel på mobilen..

Kjøpte talgpakning på fredag, men ikke kul i hæ****te eg finne den, er dritt vist eg må kjøre 5 mil for å kjøpe noe som koster 4o kr... smiske med noen som kan kjøpe for meg å få den levert med buss...

Endelig båt igjen

Nå har eg sjøsatt skuto og hatt meg ein prøvetur. får maks turtall på 1550 omdreininger (før 2200) farten ble 8.3 knop på 1550 omd og 6.3 på 1000 omdreininger, marsjfarten før var på ca 6.5 kn med 1500 omdreininger før. slik sett er eg stor fornøyd, men må kansje slipe propellen ned litt.Skal lage flaps på den,for den grave seg enormt mye ned, er så smal bak.

Endelig båt igjen

Nå har eg sjøsatt skuto og hatt meg ein prøvetur. får maks turtall på 1550 omdreininger (før 2200) farten ble 8.3 knop på 1550 omd og 6.3 på 1000 omdreininger, marsjfarten før var på ca 6.5 kn med 1500 omdreininger før.

Hei.

Fin båt du har. Synes du får veldig lite turtall på motoren ved full fart. Din gamle propell passer bedre til din båt/motor enn den nye du har satt på. Din motor nå må nå jobbe veldig tunkt for å drive båten fremover og det vil slite mye på motoren.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Takker, ja får alt for lite turtall, vil prøve ut båten ca 1 uke før eg tar den opp, da slipe eg ned propellen, blir sånn prøving å feiling,

Lensepumpa har sagt takk for seg, så eg har holdt på å montert nivåvakt og ein annen pumpe, må justere på nivåvakten for den slår seg ikke av, må hjelpe den med å løfte den opp og slippe den.

Ellers så holde eg på med vaier styringen.

Endelig båt igjen

Kan hende flo trener nå.. hehehehe

Ja, du trenger nok en topptrent kar for å løfte det batteriet der! :lol:

Ellers så ville jeg nok ha latt batteriet stbilisere seg til i morgen før de endelige målingene blir foretatt, siden du ennå er godt over 13 volt så har ikke batteriet satt seg helt ennå...

Det du har målt så langtkan nok kanskje indikere at en tur til Biltema igjen kan være lurt dog...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Batteriet ble friskmeldt, såg selv testene. så eg prøver videre med batteriet.

Nå holde eg på å feilsøke dynamoen som må rusest te 1500 omdr nå faktisk før den lader. Men nei, blir ikke bedre med nye kabler og ei heller direkte strøm på D+.

Men ellers så ser det ut som eg har kommet frem til at eg bygger litt om på akterenden, den blir lenger bredere og tverr.

( så det ser ut som eg ikke fortjener gammel trebåt)

Vil ha den like bred som fra bakenden av styrhuset og hele veien bak, så den kommer te å ligne ein plattgatter..

Beklager alle trebåt frelste..

Og ja det blir flaps på den..

Endelig båt igjen

Du trenger en større pære i ladelampen for å få ladingen lettere i gang. Sett inn en på 5W, så ordner det seg...

Angående ombygging til plattgatter. Sikker på at du ikke heller skal kjøpe en annen båt? Dette blir dyrt, og ikke nødvendigvis bra...

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Må eg ha minst 20 amp lader til mitt 220 amp batteri? Vist ein skal legge sammen dager tilsammen som 11 amp laderen har stått på så er det 6-7 dager, nå har batteriet vært uten lader i ca 3 å i går var spenningen ned i 12.67 er kansje normalt??

Prøve å finne billigste lader med minst 20 amp, men biltema eller jula har vist ikke det.

Ellers så har eg revet lektene eg satt opp å konsentrere meg nå om sittebenkene.

Skal montere påhengstank som midlertidig løsning te eg får montert fast tanken.

Endelig båt igjen

Har ein gammel og ny multimeter,begge billige saker, det var ikke så mye missvisning på den og volten når batteriet ble testa på biltema, men volten kan ha steget fra testen til eg testa når eg kom til bilen, nyeste multimeteret mitt viser mest av ny og gammel, men missvisningen spriker på 3 batterier eg testa.

Nå har eg nettopp fiksa ein 12 amp lader som eg alltid har vært fornøyd med, skal koble den te batteriet nå.

Endelig båt igjen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...