Jump to content

Worklogg LEVIND


Geir Hel

Recommended Posts

har jobbet på husveggen i det siste, så det har bare blitt litt arbeid på båt.

Men på søndag så glei stigen å eg datt ca 3 meter å landa på krisstornbusk, ble forslått men det gikk bra (har forsatt torner på hendene)

fikk gjort jobben senere på søndagen, men verker sånn i skuldrene så eg jobber med båten heller.

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Stå på

Redigert av Sumi II (see edit history)

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Sumi II, Har du sett DENNE tråden :thumbsup:

 

og der oppdaga du det jaggu selv :lol:

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Hehe, ække bare bare vettu. Fint at du passer på.. :cheers: :cheers: Freddas øl

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Salmiakk og klor må aldri blandes! Aldri!

 

Til slike jobber som dette er salmiakk tingen, gjerne blandet med litt Zalo. Men altså ikke med klorin...

 

Du får ha god bedring, håper du er på beina igjen snart.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Jo takk. Har lært leksa mi. vært ør siden torsdag, idag så er eg mye bedre så eg tenkte på ka eg brukte te vasking, så eg googla salmiakk å det kom forslag te salmiakk og klor, klikka på linken, Salmiakk og klor Aldri!!

 

Altså om ein båt skal ta knekken på meg, så helst ikke på grunn av reingjøring

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Vaska å spylt LEVIND innvendig i dag (ble ikke forgifta denne gangen)

I morgen så kjøpe eg biltema startbatteri 70 te 80 amp ska vel rekke.

må kjøpe nytt skyvelær for å være sikker på dimensjonen på propellakslingen,har målt den te ca 28 mm,

slik eg får bestilt ny aksling.

så skal eg kjøpe 11 kg gass flaske obs har det te 600 kr,

Gassovn skal eg også kjøpe

Vaier te styringen

Niplar så eg kan få varme ifra motoren.

Så vist eg rekke å montere alt,så blir det overnattings tur på lørdag

 

Vist noen har formeininger om startbatteri så skrik ut.

Når det gjelde gassovn så vet eg risikoen om fukt.

Skal ha gassalarm og røykalarm senere

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Hei svaap, nei eg har ikke gjort noe med råteskaden enda, tar det når eg skal bygge større overbygg å fikse dekket fremme og bak, vil bruke båten ca 1 uke før eg setter i gang med det,først se etter evt lekasjer i skroget først.

 

I dag så ble det handla inn 11 kilo gassflaske ein gassovn, talgpakning, tjære, bunnsmørning, 25 meter vaier. laderegulator.

 

Var meningen å kjøpe startbatteri, men biltema hadde tilbud på 220 amp batteri til 1595 kr så det fylte di syre på mens eg venta,så eg hente det imorgen.

 

Ellers så tror eg at det er tommer aksling eg har, så er litt i tvil ka eg skal gjøre, har ein 32 mm aksling med propell som eg lure på om eg skal få dreid

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

ikke mye eg har fått gjort i dag. forhørte meg litt rundt om hvem som kan dreie ned akslingen eg har skaffa, den er 32 mm å eg ska ha 28 mm. Ellers så har eg satt opp lekter middlertidig for å finne vinkler og helling på nye overbygget. Det blir ikke så bua som styrhuset. Tar bilder når det blir fremgang.

Kommer te å bruke så mye eg kan av ting eg har, vinduene som eg skal bruke er dobble 97gange 97 cm store (monster vinduer i båt)

Budskjettet mitt har snart sprukket,så det tar litt tid å få båten ferdig.

Skal ha båten brukende, ikke utstillings pen.

Finnest båter med syke overbygg, håpe dette ikke blir det..

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

 

dscn0692.jpg

 

 

 

 

Hei LEVIND!

 

Ut ifra bildene av båten din så syntes jeg du har et fantastisk harmonisk overbygg til vakre skroglinjer.

 

Forstår at du vil ha noe som er mer funksjonelt å være ombord i, men jeg håper du ikke modifiserer de vakre linjene ihjel...

(Som du sier så finnes det dessverre endel som gjør det :wink: )

 

Lykke til

(Håper du poster noen tegninger underveis i tankeprosessen)

Link to post
Share on other sites

Hei swaap, morsomt at du følger med (har tatt av hatten mangen ganger av arbeidet ditt)

Skal prøve å få postet noen tegninger. Har eindel tynne lekter eg tenkte å sette opp for så å dra tynn presening over for å få inntrykket frem hvordan det blir.

 

Torsken er kommet i fjorden,så det er ikke så kjekt å ha båten på land...

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Se det ja!

 

Så det er tretelt du ser for deg? Blir ikke dette veldig lukket? Selv her vestpå har vi jo fint vær iblant på sommeren, og da er det jo fint å få litt sol på kroppen...

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...