Jump to content

Worklogg LEVIND


Geir Hel

Recommended Posts

Har gjort litt med båten i det siste, men det er ikke så synbart at eg har tatt bilder av det.

Laga luker i sittebenkene så eg får utnytta plassen med å legge ting under der.

bytta dynamo til 90 amp :wflag:

Laga gummiforinger mellom propellaksling flens og gearkasse flens. forsvant eindel vibrasjon og lyd da ja.

bytta ut vaier styring med flexi styring (rattet bygger mye ut nå)

 

 

Ellers så er båten brukt utrulig mye. Me kose oss glugg ihel med båten, fått masse komentarer om hvor koslig båten er.

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Her går det i skraping og atter skraping, ene siden har eg skrapa i ender og falser. Andre siden eg holde på med nå så skrape eg vekk alt. Har 2 bord igjen så er eg ferdig. Da er det te å pirke i suene før eg stappe noe for å tette. Ka eg ska bruka har eg ikke bestemt meg for enda.

Bilder kommer snart

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Det første bildet så er det blikkplater som er blitt montert som hurtig tetting med sika under. Alle bord er i topp stand virker det som, eneste kjølbordet er eindel vassent, så det får nye lengder på begge sider pluss noen nye nagler her og der. Ble nettopp ferdig å skrape det siste bordet, mangler bare å rense alle suene så er ene siden ferdig.

Ska prøve å ta bedre bilder imorgen.

Vuderer om eg skal gå over med vinkelsliper med flaps under vannlinjen...

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Va å satt i noen vognbolter gikk greit det, hoppa ombord å satt igang med å finne endene å sette på skiver og muttere. der fant eg ein del av kjølen va råten :headbang: er med en skjøyt, så der røuk planen med sjøsetting i denne mnd :cryin: er snakk om halv meter, så kansje det er ein kurant jobb.

 

PS det er eik kjøl, må eg bruke eik te reprasjon eller kan eg bruke annet treverk??

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Nei ikke der råten er... nettopp vært å tatt noen bilder av skaden.

 

ble så lyse bilder så ser ikke hvor dypt eg har hugget

 

 

spa53671.jpg

 

spa53672.jpg

 

 

Lenger ned på kjølen fikk eg ikke kniven te å stå, er innforbi den røde streken skaden er, ser baufilblad over streken, markerte med den for å finne frem.

 

 

spa53674.jpg

 

lenger opp så får eg også kniven bare noen få millimeter inn

 

 

spa53675.jpg

 

Her ser ein hvor langt frem skaden er

 

 

spa53680.jpg

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...