Geir Hel Svart 16.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2011 Henta ny dreid aksling og kjøpt litt små stasj. ska bli godt å få propellanlegget på plass, må nok slipe mye av propellen, den er mye større enn den gamle. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 16.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2011 liten forskjeld på propellene. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 16.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2011 Tatt av dagtanken te refleksovnen som sto i.tanken var skrudd i påfyllingen så der måtte eg bruke hammer Fikk dieseltanken inn i samme plass som dagtanken fremme i skottet,er klar te å lage oppheng te den. Er dårlige bilde, er bare 2 megapixel på mobilen.. Kjøpte talgpakning på fredag, men ikke kul i hæ****te eg finne den, er dritt vist eg må kjøre 5 mil for å kjøpe noe som koster 4o kr... smiske med noen som kan kjøpe for meg å få den levert med buss... Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 17.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 Juksa litt med den feilkjøpte talgpakningen eg kjøpte for ein stund siden på 8 mm, så nå er propellanlegget snart på plass, holde på å varme opp propellen nå,får stå å varme seg opp mens eg kappe og tepasse roret pluss montere zink, vil bli ferdig med det i dag så eg skal takle flo som er på fremmarsj. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 17.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 (redigert) Fant talgpakningen etter 2 dager med leiting,men det etter at eg va ferdig med å sette i sammen propell anlegget, jaja bytte senere når eg slipper igjen, tror eg sjøsette idag. Redigert 17.Februar.2011 av LEVIND (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 17.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 Nå har eg sjøsatt skuto og hatt meg ein prøvetur. får maks turtall på 1550 omdreininger (før 2200) farten ble 8.3 knop på 1550 omd og 6.3 på 1000 omdreininger, marsjfarten før var på ca 6.5 kn med 1500 omdreininger før. slik sett er eg stor fornøyd, men må kansje slipe propellen ned litt.Skal lage flaps på den,for den grave seg enormt mye ned, er så smal bak. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 18.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2011 Mekka te styring og ut på tur i dag tror eg... Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Hebbe Svart 18.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2011 Nå har eg sjøsatt skuto og hatt meg ein prøvetur. får maks turtall på 1550 omdreininger (før 2200) farten ble 8.3 knop på 1550 omd og 6.3 på 1000 omdreininger, marsjfarten før var på ca 6.5 kn med 1500 omdreininger før. Hei. Fin båt du har. Synes du får veldig lite turtall på motoren ved full fart. Din gamle propell passer bedre til din båt/motor enn den nye du har satt på. Din motor nå må nå jobbe veldig tunkt for å drive båten fremover og det vil slite mye på motoren. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Geir Hel Svart 18.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2011 Takker, ja får alt for lite turtall, vil prøve ut båten ca 1 uke før eg tar den opp, da slipe eg ned propellen, blir sånn prøving å feiling, Lensepumpa har sagt takk for seg, så eg har holdt på å montert nivåvakt og ein annen pumpe, må justere på nivåvakten for den slår seg ikke av, må hjelpe den med å løfte den opp og slippe den. Ellers så holde eg på med vaier styringen. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 23.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Splitta opp sentralvarme slange å tredde den over gear kabelen, var godt stykke som var dårligt ja, dumt eg ikke tok bilder av jobben for eg synest selv det var fiks ide og at det fungerer fint. Ellers er gass responsen enorm på båten, virke som om den har topp fart ifra tomgang te fullgass på 2 båtlengder. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 23.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Nå har batteriet vært uten lading i ca 1 time, så nå skal eg måle syrevekta pluss volt i alle cellene, må vente på flo vist eg ska ha batteriet i land.... Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 23.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Kan hende flo trener nå.. hehehehe Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
index Svart 23.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Kan hende flo trener nå.. hehehehe Ja, du trenger nok en topptrent kar for å løfte det batteriet der! Ellers så ville jeg nok ha latt batteriet stbilisere seg til i morgen før de endelige målingene blir foretatt, siden du ennå er godt over 13 volt så har ikke batteriet satt seg helt ennå... Det du har målt så langtkan nok kanskje indikere at en tur til Biltema igjen kan være lurt dog... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Geir Hel Svart 23.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Ja i morgen er D dagen, da tar eg siste målinger før eg drar te hgs.. Men dillema nå er pengene tebake eller nytt batteri, eg drite ikke penger, grunnen eg kunne kjøpe batteriet er at eg fikk vannskade oppgjør på noen lapper. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 25.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2011 Batteriet ble friskmeldt, såg selv testene. så eg prøver videre med batteriet. Nå holde eg på å feilsøke dynamoen som må rusest te 1500 omdr nå faktisk før den lader. Men nei, blir ikke bedre med nye kabler og ei heller direkte strøm på D+. Men ellers så ser det ut som eg har kommet frem til at eg bygger litt om på akterenden, den blir lenger bredere og tverr. ( så det ser ut som eg ikke fortjener gammel trebåt) Vil ha den like bred som fra bakenden av styrhuset og hele veien bak, så den kommer te å ligne ein plattgatter.. Beklager alle trebåt frelste.. Og ja det blir flaps på den.. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
index Svart 25.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2011 (redigert) Du trenger en større pære i ladelampen for å få ladingen lettere i gang. Sett inn en på 5W, så ordner det seg... Angående ombygging til plattgatter. Sikker på at du ikke heller skal kjøpe en annen båt? Dette blir dyrt, og ikke nødvendigvis bra... Redigert 25.Februar.2011 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Geir Hel Svart 25.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2011 Når det gjelder ladingen så kjøpte eg 6 watts pære, men hjalp ikke, ikke eingang å koble pluss støm direkte på D+ Ja klart det beste er å kjøpe annen båt, time vil show Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 25.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2011 Fant ut og fiksa feilen på dynamoen, det var loddingen på D+, så nå endelig fungere det uten å ruse.. Kjekt med fremgang, synest eg har hatt nok tebakeslag nå. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 26.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 SÅÅÅ mye kjekere å fyre opp motoren når ladingen starter med ein gang Nå ska eg sette opp ett midlertidig forlengelse av overbygget.Fere te nærmeste flytebrygge å setter igang. På tide det skjer noe fremgang nå ja. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 27.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2011 Satt opp midlertidige lekter for å få litt synsing på overbygget,ser rart ut ja, må nok starte med flaps og utenpå forlengelse av hekken da overbygget stikker godt ut bak. Flaps og forandring på hekken skal eg ha, men overbygget må komme til slutt. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 28.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2011 Må eg ha minst 20 amp lader til mitt 220 amp batteri? Vist ein skal legge sammen dager tilsammen som 11 amp laderen har stått på så er det 6-7 dager, nå har batteriet vært uten lader i ca 3 å i går var spenningen ned i 12.67 er kansje normalt?? Prøve å finne billigste lader med minst 20 amp, men biltema eller jula har vist ikke det. Ellers så har eg revet lektene eg satt opp å konsentrere meg nå om sittebenkene. Skal montere påhengstank som midlertidig løsning te eg får montert fast tanken. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 28.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2011 Er ikke denne laderen grei nok til mitt bruk? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21012484 Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
index Svart 28.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2011 12,67 hørtes litt lite ut, det burde vel ligge rundt 12,8. Men det er ikke sikkert at laderen din er så flink da, kanskje en bedre hadde gjort seg? En annen sak, er du sikker på at instrumentet ditt viser rett? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Geir Hel Svart 28.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2011 Har ein gammel og ny multimeter,begge billige saker, det var ikke så mye missvisning på den og volten når batteriet ble testa på biltema, men volten kan ha steget fra testen til eg testa når eg kom til bilen, nyeste multimeteret mitt viser mest av ny og gammel, men missvisningen spriker på 3 batterier eg testa. Nå har eg nettopp fiksa ein 12 amp lader som eg alltid har vært fornøyd med, skal koble den te batteriet nå. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 28.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2011 Sjekka syrevekta på svakeste cella, den er like høy som de andre var tidligere Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.