Jump to content

Worklogg LEVIND

Geir Hel

Recommended Posts

12 amp laderen hadde stått på i ca 15 timer før eg kobla den av grunnet eg sko ut med båten, når eg satt den på så begynte den på 8 amp før den sakte sank te under 6 amp før eg gikk ifra båten, etter 15 timer så var den på 4 amp, så den er forsatt ikke topplada etter laderen eg bruke,

Vært å kjøpt flere lekter te sittebenkene, skal ha båten opp i kveld eller imorgen,for eg skal slipe av ca 2cm av vingene på propellen pluss lage ein flaps, blir kansje slingre kjøl på sidene også.

Endelig båt igjen

Greit Svaap. Sist uke så satt eg opp lekter for å få inntrykk om hvordan event forlengelse av overbygg pluss hvordan bredden virker inn

26022011119.jpg

26022011120.jpg

26022011122.jpg

Noen som ser feilen på dette bilde??

26022011121.jpg

Lektene er tatt av nå, skulle kjøpe flere lekter i går,men di hadde stengt, men tok da bilder av turen..

Her er gassen i bånn..

28022011125.jpg

28022011126.jpg

Min båt er lasta med

01032011127.jpg

Her skal det nye sittebenker på plass..

27022011124.jpg

Pussing og lakking av skroget gjør eg når det er gjevnere med plussgrader

Endelig båt igjen

Greit Svaap. Sist uke så satt eg opp lekter for å få inntrykk om hvordan event forlengelse av overbygg pluss hvordan bredden virker inn

Noen som ser feilen på dette bilde??

26022011121.jpg

He he.... Ja, luka kunne jo vært lukket..

Skjønner at du er ute etter god plass på "uteområdet" av båten.

Pass på at du lager litt kurve (dobbelt-krummet) i den løsningen du velger, så det blir mindre kasse-aktig.

(Vet du bare leker med linjer for å se hvordan det blir på dette stadiet).

Linjene i båten ellers er flotte!

Hehehe gikk seg te med luka...

Ja liker linjene på båten, når eg mister motivasjonen så tar eg enten ein tur med den.eller så sitte eg å ser på båten ifra avstand å fantasere litt, nok te å få motivasjonen tebake..

Så den skal ikke ha kasse linjer, bare kurver. Så det eg tror eg vil gjøre er å trekke kalesja helt bak og få den ca 25 cm høyere for så å forlenge hekken med kurve. Vil sette i isolering under kalesja når det er kaldt, derfor høyden,pluss da får eg stå høyde helt bak.

Men fra nå av skal eg ta bilder av det eg gjør..

Endelig båt igjen

Da har eg endelig fått LEVIND på slipp igjen, har vært for lav høyvann di siste dagene, men i dag gikk det.

Så nå er planen å få laga flaps bredere dollbord nytt akterdekk og kappe av propellen for å få opp turtallet.

Ja å få gjort styringen bedre, er vaier styring men er så tung å holde under marsjfart..

Trega nesten på at eg kjøpte så stort batteri, har jo ikke lader som er stor nok, fikk låne ein, men hvilestrøm på 12,70 etter 1 dag for så å skru på cabinlys på 10 watt å den synker te 12,56 på 15 min

Endelig båt igjen

Skrapa litt

06032011136.jpg

Prøvde meg med synsing på bredding og forlenging, men fantasien stopper litt opp.

06032011137.jpg

Så gikk eg inn å slapte av med ein film, men halveis i filmen så fikk eg ein ide, ut igjen

Kappa i diverse lengder, forborra

06032011138.jpg

Skrueforsenkings hull

06032011139.jpg

Skru fast

06032011140.jpg

flere på plass

06032011141.jpg

Prøvde med liten list på

06032011142.jpg

Kansje kansje ikke

06032011143.jpg

Endelig båt igjen

Hei LEVIND,

Er det større dekksbredde du er ute etter?

Tenker du på å legge øverste bordgang utenpå utklossingene?

Hva gjør du da nedover på skroget, samt overgangen mellom nytt og gammelt?

Jeg tror kanskje det ville være best å la formen på skuta være som den er, og heller fokusere på å skifte det som er dårlig.

Hvis du er ute etter en båt med en annen fasong, så ville jeg avertert skuta di og lett etter en som svarer mer til det du ønsker deg.

(Mye billig på Finn veit du.. ) :thumbsup:

Beslutningen om å rive/utbedre akterdekket tror jeg var en riktig avgjørelse -det så ut som om planken under glassfiberen var svært dårlig.

Lykke til!

Hei Svaap.

Vist eg hadde gått for denne løsningen så hadde eg fasa ut te null med bord plank, siden planen er å lage flaps, så virker denne løsningen grei i hodet mitt hehehe. Men har ikke så mye tid på meg nå, så eg må bare få gjort det mest nødvendige.

Ja beste er å kjøpe ein annen båt, drømmebåten min er forsatt for salg til 35 tusen, lommerusk for noen, men ikke her i gården.

Prøve å holde meg te akterdekk og flaps i denne omgang, få den fin å se om eg får solgt den vist eg føler for det.

Ja planken var dårlig under de 2 laga med glassfiber. sto med fortøynings bolten i neven når eg rev av glassfiberen,

Å der har eg hatt 7 båter festa til

Redigert av LEVIND (see edit history)

Endelig båt igjen

Burde ha venta te imorgen, men tok av klemmene å satte i gang med høvling etter 3 timer,

07032011152.jpg

Ser hvordan limen har ekspandert under

07032011153.jpg

på plass igjen

07032011154.jpg

Rev mere

07032011155.jpg

Får se ka morgendagen bringe, har ein skulder som har verka siden mai juni, så eg slite med å snekre, går i rykk og napp.

Endelig båt igjen

• 3 uker senere...

Heisan Svaap. Har vært fra og til med bopel, nå har eg fått bopel i 1 år så nå kan eg endelig konsentrere meg om båt.

Uannsett ka eg gjør fra eller til så vil eg ha godt rammeverk

20032011175.jpg

20032011176.jpg

22032011177.jpg

22032011178.jpg

22032011179.jpg

Ikke noe Svaap finish som tåler nær bilder hehehe Dekket blir litt mindre krummet enn orginale og litt høyere tror eg for eg tar kansje å forhøye kalesja opptil 25 cm

Endelig båt igjen

• 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Akter dekket har vært kjekk å bruke,så eg får se om eg skal ha det slikt eller om eg går tilbake til orginale.

Ellers så er båten blitt brukt mye siden påsken,så eg har ikke gjort noe voldsomt med den.

Noe som eg må priotere er styringen, den er jævlig ifra 6 knop, må holde rattet hele tiden å korigere.

Å når me har kjørt ca 118 nm på 1 uke så kjenne eg det godt i armen ja..

Ellers så har motoren fungert utmerket uten feilslag, lugge på 2,4 liter i timen.

Kjørte på skjær i marsj fart inn til nedstrand..Satan va glad for at farten var høy nok te at me smalt å for over skjæret,

Er maaaangen som har gjort det samme som meg vist..

Ellers så gruble eg på om eg skal bytte kjølen på den....

Endelig båt igjen

• 2 uker senere...

Jeg har en lignende båt stående. den kan du få aldeles gratis. Det betinger at du leier leiligheten vi straks har klar for utleie. (du må jo bo en plass mens du gjør båten sjøklar, kan ta noen år)

Har en kompis med kubota traktor som han bare snakker skjit om, men hører ikke annet enn at motoren går og går.

Jeg har en lignende båt stående. den kan du få aldeles gratis. Det betinger at du leier leiligheten vi straks har klar for utleie. (du må jo bo en plass mens du gjør båten sjøklar, kan ta noen år)

Har en kompis med kubota traktor som han bare snakker skjit om, men hører ikke annet enn at motoren går og går.

Hadde lelligheten vært på rett plass te rett tid og pris så hadde det vært noe :thumbsup:

hehehe

Er så trøtt av å tråle gjennom finn.no

De som virker greie er så laaangt vekk. eks fra larvik så må ein regne med minst 300 nm i 6 knop så blir det minst 50 timer

Endelig båt igjen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...