Jump to content

Tillater du røyking inne i båtens kabin?


mateco

Recommended Posts

Nå har det seg slik at både jeg og kjerringa røyker, desverre! :rolleyes:

 

I heimen har vi slutta å røyke inne for flere år siden! (Må ute på verandaen når suget melder seg)

 

I båten har vi selvstemt gått inn for et røykeforbud innendørs, og har over tid merket store forbedringen på inneluften. Nå lukter det kun svakt "båtlukt" av tekstiler, innventar, og av oss selv!

Skal vi ha noen drag av "giftpinnen" så må vi derfor utendørs på dekk!

 

Kan også nevne at samme regel gjelder steiking av mat i byssa. Om steiking av mat er nødvendig så benytter vi et portabelt gassbluss på dekk!

 

Men det er vår regel, hva med dere andre; Tillater du/dere røyking innendørs i båten?

 

mvh

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig er det helt greit. Riktignok har vi nylig sluttet å røyke begge to, men før det hadde vi ingen begrensninger på dette hverken hjemme eller i båten. Og for besøkende som er røykere, settes det frem askebeger både hjemme og i båten. Og det er lov å gå med sko på inne i båten også!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

He.. he...

 

Var vel ikke så farlig å røyke i 1973 som det er i dag! :rolleyes:

 

Dengang fikk man kjøpt lakrissigaretter slik at ungene kunne begynne tidlig med å "tørr-røyke" :nonod:

 

Tidene har jammen forandret seg, heldigvis!!

 

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Lakrissigarer er vel fortsatt å få kjøpt, iallaefall i taxfreebutikker...

 

Men hørte forresten for litt siden at det også var en sak om dette lenger burde få selges, ikke vet jeg, men lakrisen er iallefall god den.

 

Kan lakrissigarer påvirke unge til å gå over til nikotin med alderen?

 

Ikke røyker.

Link to post
Share on other sites

Vi røyker begge to,men røyker ikke i kabinene,men vi røyker på uteplassen når kallesjen er åpen.(Sikkert ikke bra) :headbang:

Nei, det er sikkert ikke bra etter uttalelsene fra alle antirøykefundamentalistene her! :headbang: :headbang:

 

Lars H. icon_th_smokesmile.gif

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Er kun festrøyker (men storsnuser siden jeg var 13), men røyking innendørs er uaktuelt. Før vi fikk barn tok vi en oss en røyk i leilighet/hus i festlig lag. Når vi tenker tilbake på det virker det helt absurd. Tidene forandrer seg, også til det bedre av og til.

Link to post
Share on other sites

Gamle storrøykere er verst. Jeg innrømmer det, røykte 60 pr dag for 25 år siden. Sluttet for 23 år siden, våkner fortsatt om natten med røykesug. Dermed er det klart at røyking i heimen, i båten og faktisk også i møter jeg leder (mer aktuelt i andre land enn Norge) forbyr jeg totalt med mer eller mindre solid lovmessig basis.

 

En opptelling viser at det faktisk er veldig få av våre venner nå som røyker, og de som gjør det, ville ikke finne på å gjøre det hverken i heimen vår eller båten vår.

 

Fra at vi røykere eide luften for 25 år siden, er eiendomsretten nå totalt endret.

Laholm

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...