Jump to content

Tillater du røyking inne i båtens kabin?


mateco

Recommended Posts

Hovedpoenget mitt er at røykere ikke bør sees på som mindreverdige selv om de har denne lasten. .....

 

At noen mennesker skulle være "mindreverdige", det er forhåpentlig et menneskesyn som stort sett avgikk ved døden sammen med en kolerisk mannsperson med en komisk, kvadratisk bart?

 

Samtidig forstår jeg godt at noen røkere kan føle at de blir oppfattet slik. Men det har trolig en sammenheng med hvordan røkerne fordeler seg i samfunnet. Prosentandelen røkere står i et påfallende motsetningsforhold til utdannelse. "Røkende legers forening" har avviklet seg selv, noen iherdig storrøkende advokater som gikk på barrikadene for sin rett til å røke er forlengst døde av lungekreft og det er nesten bare i fengslene at andelen røkere holder seg like høy - men der er dessverre et skremmende tilsig av nye hele tiden . . . .

 

Men nå tar jeg meg heller en sykkeltur - til båten - i finværet :sailing:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Det er vel få, om noen, som mener at det er lurt å røyke. Jeg betaler flere tusen hver måned for å ta livet mitt og det finnes ingen argumenter for at det er smart. Det er derimot ikke noe tema å røyke inne hverken ombord i båten eller hjemme. Det er totalforbud, selv i festlig lag og selv om det regner hatter og høy ute.

 

Jeg hadde heller ikke vurdert å kjøpe en båt jeg kjenner røyklukt i.

Link to post
Share on other sites

Takk og pris så røyker ingen i vår omgangskrets så vi slipper heldigvis denne utfordringen. Jeg er så antirøyker som det nesten går ann å få blitt. Tror ingen ville kommet på å spurt om å få røyke inne engang (finnes noen sigarrøkende festrøkere i gjengen). Tror de fleste venner vet om mitt syn på røyking.

Link to post
Share on other sites

Samtidig forstår jeg godt at noen røkere kan føle at de blir oppfattet slik.

 

Røykere og hundeeiere er lovlig vilt hva angår å hate og gi uttrykk for det. Nok av dokumentasjon på dette i forumet her i så måte! At det å omgås hund har en positiv helseeffekt mens røyking har den motsatte effekten preller av som vann på gåsa på de som hater hunder.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Hos oss er det røykeforbud inne i båten. Fruen røyker og tar gjerne en tur ut på dekk i friluft. Dette har hun selv bestemt. Vi lar noen unntaksvis røyke i styrhuset, hvis vær og vind er for jæ...lig. Hjemme er det mange år siden noen røykte inne.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...