Jump to content

Tillater du røyking inne i båtens kabin?


mateco

Recommended Posts

Røyke i kabinen blir jo som å røyke på soverommet!

Da dukket minnene fra ungkarslivet opp, med en røyk på sengen etter . . . Det var tider det! Men å røyke alene på sengen, - nix, det er fali det.

 

Lars H. :cheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Er det fordi det som ikke hendte i ungkarslivet ikke hender nå, eller det noe annet?

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Dårlig sjømannskap å røyke på lugaren

 

Hva har sjømannskap å gjøre om du røyker på lugaren eller ikke?

 

Ikke for å forsvare røykerne, men historien viser oss profilerte sjøfarende med ei rykende pipe i kjeften!

 

Nå vet ikke jeg hvor gammal du er, men i "gamle dager" var det en del av å bli regnet som en av de voksne at du røyka! Slik var det iallefall i min oppvekst! (Begynner å bli gammal)

 

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Ingen innendørs røyk hos oss verken i båt, hjemme eller hytte :smash: Selv tar jeg meg en sigar i ny og ne og da bør vindretning observeres først :cool:

 

Vi har noen naboer som røyker en god del men de gjør det konsekvent utendørs. Vi pleier å vitse med at de i alle fall får seg mye frisk luft...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Vi har noen naboer som røyker en god del men de gjør det konsekvent utendørs. Vi pleier å vitse med at de i alle fall får seg mye frisk luft..

Og røykes det filtersigaretter får de filtrert frisk luft, he he.

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

At man er utdannet kaptein betyr ikke nødvendigvis at du er det!

 

Dessuten gjelder companys policy fremfor kapteinens ønske!

 

 

For mitt eget vedkommende så har jeg egen sovelugar (med askebeger), i tillegg til bad og dagligrom. Så jeg har det "som plommen i egget"! Ingen kan nekte meg å ta en røyk i mitt dagligrom!

 

Tidene forandrer seg! Kapteinens makt innskrenkes!

 

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Det er vel etter hvert blitt en selvfølge at man ikke røyker inne, da gjelder det også i hus og båt.

 

Da slipper man også at klær lukter pyton :)

 

Da vi var gjennom Caledonien kanal i Skottland i fjor, var det til og med røykfrie pub'er der borte, hvem hadde trodd det ? Så verden går fremover :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Vår båt har kalesjeløsning, der røyker vi ved behov. Er som regel unger med, så hensynet ved periodisk røykekutt ombord er til ungane :smiley: Men framme i cabin(soverom) har eg ikkje vurdert ein gang. Huset er røykfritt,, bilrøyker eg ut vindu.

Sneipen kastes sjølvsagt overbord, og vekk er den. Røyker ikkje filtersigaretter.

Ein ølboks og røyken i kjeften er eit must når eg kjører båt :smiley: unntatt heimvei, da er det kaffi og røyk :drink:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Jeg må nok beklage, dersom man røyker under kalesjen, eller i bilen "ut vinduet" så er det fortsatt rikelig nok med tobakkspartikler for gjenbruk til stede både i bil og båt til at jeg ikke kan være der, og nok til å være skadelig for andre (jeg har etter hvert uviklet en plagsom asthma).

 

Dette betyr selvsagt ikke noe for flertallet av båtplassens medlemmer, ettersom jeg neppe kommer til å frekventere deres båter. Men det er en stadig tilbakekommende utfordring å forklare dette til drosjesjåfører som står først i køen på Flesland, og som opplever at jeg tar en rask pust inn i bilen og ber om at bagasjen min flyttes til drosjen lenger bak i køen...

Laholm

Link to post
Share on other sites

forstår ikke røykere da frua ikke røyker men noe av dette er hysteri! Forstår mennsker med astma også å fælt om de har fått astma av pasiv røyking noe jeg personlig tviler sterkt på er saken, personlig syns jeg det er grusomt med diesel lukt å eksos fra eldre dieseler så som nye i båt men jesus om jeg bryr meg med at en med diesel står på tomgang forann meg på brygga...la nå folk få gjøre som de vil å plages JEG for mye så flytter JEG meg :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Helt enig i at noe av dette er hysteri men jeg tror nok at største delen av røykeproblematikken skyldes at mange av røykerene ikke skjønne ar andre kan plages av passiv røyk.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Helt enig i at noe av dette er hysteri men jeg tror nok at største delen av røykeproblematikken skyldes at mange av røykerene ikke skjønne ar andre kan plages av passiv røyk.

 

Enig med deg men noe som er meg slående merkelig er at etter røykestopp ble innført på utesteder så sitter jo ikkerøykerne med oss ute for det er mer folk der :headbang:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...