Jump to content

Tillater du røyking inne i båtens kabin?


mateco

Recommended Posts

Det er vel like før det blir røykeforbud i egen båt når en ligger i gjestehavn også. Røyken kunne jo finne på å drive over rekka og inn i snyteskaftet til naboskipperen! :headbang:

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

men snusere de kan forsvinne fra jordas overflate (spøk) :giggle: Nei men man må se realiteten i ting. Røyking på offentlige steder av typen lukkede lokaler uten ventilasjon å seperate rom er ulovlig blitt men når det kommer til hva folk gjør ute og steder de selv eier eller bruker så burde folk slutte å bry seg...Kan ta ille tilfeller av astma å allergi der personer ikke kan gå på bussen pga folk bruker for mye parfyme eller bruker en såpe med spesiell sterk lukt...Må vi bli et folkeslag der ingen røyker å alle bruker like sanitær artikkler for at visse skal være fornøyde...Nei har bedre ting å bry meg om som drev problemer :headbang:

Link to post
Share on other sites

I båten røyke eg kunn når kalesjå er nede og ungene er på land eller i sovecabienen, hjemme har eg et eget gutterom over garasjen som er fult utrystet med parabol og internett så der havner eg hvis de er frustrerte fruer, ghost wispers,paradise hotel og annet vas, då sitte eg bli og fornøyd med rullingsen i munnen og ser på noe helt annet feks BP's gode underholdning :flag_bp: I min bil røyke eg som en steambåt :lol:

O Erland

med båtførerbevis

Link to post
Share on other sites

Tillater du/dere røyking innendørs i båten?

 

Absolutt ikke! Hadde ikke gjort unntak fra den regelen om så Kongen hadde kommet på besøk ombord.

 

Og jeg ville ikke engang vurdert å kjøpe en båt med antydning til røykelukt, eller med nikotinbelegg i innredningen. ("Røykfri" bør innføres som søkekriterie for brukte båter og biler på Finn)

Link to post
Share on other sites

Det er vel like før det blir røykeforbud i egen båt når en ligger i gjestehavn også. Røyken kunne jo finne på å drive over rekka og inn i snyteskaftet til naboskipperen! :headbang:

Lars H.

 

He,he,ja vi kan fort bli ganske krimminelle vi etter det jeg har lest i denne tråden her ja. :lol:

 

En smule hysteri her tror jeg. :yesnod: Tror nok en kommer langt med godt norsk bondevett og vanlig sunn fornuft her ja. Og respekt for sine medmenesker. :cheers_wine:

Redigert av bille (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Røykfri" bør innføres som søkekriterie for brukte båter og biler på Finn

Hysteri, spør du meg, men det er vel faktisk ikke uvanlig når det gjelder bilsalg?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Røyke hysteri ja..

nå er jeg røyker, respekterer de som ikke røyker, forsøker så langt jeg kan å unngå plage andre med min røyk.

syns det kunne også vært fokusert på at vi røykere også fortjener samme respekten.

i båten min røyker jeg så lenge jeg ikke plager andre med det.

:-)

Link to post
Share on other sites

Var nettopp på Santa Monica Beach i California. Røyking forbudt! Tror at det var $250 i bot for en røyk. Vet ikke hvordan loven praktiseres hvis du ankrer opp båten din ved stranda....

 

Mange stater i USA er kommet mye lengre enn oss med røykelovene. Forbud mot røyking i parker, bussholdeplasser, utenfor butikker, osv.

 

3122076.jpg?v=1&c=IWSAsset&k=2&d=77BFBA49EF878921F7C3FC3F69D929FD023A443D04A2F2B019671986E76265BA77D4EF9A13A72D23E30A760B0D811297

Link to post
Share on other sites

Er jeg full nok, så driter jeg i om det røykes inne i båten :cheers:

 

Dagen etter er kona irritert og bjeffer litt helt til jeg minner :lol::lol: henne på at hun var akkurat like.... :lol: feststemt

 

Fest er fest!

 

Men ellers, svært så flink!"!!! :lol:

Link to post
Share on other sites

..... Jeg trodde faktisk de fleste hadde sluttet å røyke . :confused: ....

 

Det trodde faktisk jeg også og jeg kan ikke huske at noen har vært i nærheten av å tenne seg en sigarett eller pipe innendørs i mine båter de siste 15 år ....

Jeg forbinder røking mer og mer med 1960-tallet, dengang man ikke visste bedre og "Marlboro man" var den store helten på kinolerretet :giggle:

 

Derfor blir jeg forundrer når jeg finner presumptivt fornuftige mennesker i denne tråden som ikke bare innrømmer at de holder den gamle uvanen vedlike, men som faktisk forsøker å konstruere en argumentasjon for at de skal fortsette å ødelegge helsen for seg selv og andre. Og det er vel ca 7.000 nordmenn som dør hvert år, som en direkte følge av egen eller andres røking? :saint::saint:

 

Nå traff jeg muligens noen ømme tær, og pådro meg sikkert i samme slengen noen velfortjente kallenavn, men det får heller stå sin prøve :wflag::wflag:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Ser at noen her nærmest hevder de ikke har noen som helst laster , som kan gå ut over egen helse.. Spiser du ikke fet mat Poseidon? eller litt for mye av noe annet godt?

Regner med dere som ser ned på oss røykere , trener jevnlig 3 ganger i uken og spiser spinat.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Hver og en må selvfølgelig gjøre som man vil i egen bil/skute, men bil/båt med røyklukt er utelukket som kjøpsobjekt for min del.At det er litt forskjellig syn på ting for røyker og ikkerøyker kommer av nedsatt luktesans hos røykerne. Kjenner flere som har sluttet å røyke, som nå kjenner røyken/lukten som plagsom i situasjoner som det ikke kunne falle dem inn at de plaget andre før. :smash:

Link to post
Share on other sites

Three men who appeared in Marlboro advertisements - Wayne McLaren, David McLean and Dick Hammer - all died of lung cancer, thus earning Marlboro cigarettes, specifically Marlboro Reds, the nickname "Cowboy killers".

 

Bare fortsette å røyke du hifo, men ikke i min båt eller hjem!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Kjenner flere som har sluttet å røyke, som nå kjenner røyken/lukten som plagsom i situasjoner som det ikke kunne falle dem inn at de plaget andre før. :smash:

 

Kjenner meg igjen der! Jeg røykte selv i 17 år, og kunne ikke forstå de som klagde på røykelukt m.m. Men etter å ha sluttet for 10-12 år siden så har luktesansen kommet tilbake litt etter litt, og nå synes jeg faktisk ikke noe særlig om lukten lenger. Synes det lukter dritt, rett og slett! Et annet problem i tillegg til lukten er jo dette lysebrune tjærelaget som legger seg overalt, det lar seg omtrent ikke fjerne samme hva man prøver. Så jeg for min del foretrekker røykfrie biler og båter, det både ser friskere ut og lukter utrolig mye bedre!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Ser at noen her nærmest hevder de ikke har noen som helst laster , som kan gå ut over egen helse..

Jeg visste selvfølgelig at det måtte komme :giggle:

Derfor kan jeg godt ta bryderiet med å svare.

Det hevdes ofte at "lastenes sum er konstant" og jeg kan ikke se at noen av innleggene skrives av folk som gjør krav på å være uten.

 

Spiser du ikke fet mat Poseidon? eller litt for mye av noe annet godt?

Regner med dere som ser ned på oss røykere , trener jevnlig 3 ganger i uken og spiser spinat.

Jo jeg spiser massevis av fet mat, alt jeg bare kommer over, jo feter jo bedre! (Noen ganger til min kones store fortvilelse). I tillegg er jeg "dyrevenn", dvs jeg lar kaninene beholde maten sin helt i fred. Mitt inntak av salat er trolig mindre pr år enn andres er pr dag.

Jeg er idrettshater og antisportslig helt til det ekstreme. Før begrenset mosjonen seg til å ta en runde i bilen, med vinduet på gløtt. Men etter at bilene fikk air condition har det ingen hensikt.

Men jeg må nok innrømme at jeg trives med å trille rundt på sykkel når været er lagelig. En av fordelene er at jeg da får sett flere båter og flere flotte jenter på kortere tid enn jeg ellers ville ha gjort :saint:

 

Men jeg må innrømme at det ikke er helt enkelt å forstå hva mine mat- og bevegelsesvaner skulle ha med røking ombord å gjøre? Hvis det da ikke var et hjelpeløst utslag av mangel på argumenter for å fortsette med røkingen..... :confused:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Derfor blir jeg forundrer når jeg finner presumptivt fornuftige mennesker i denne tråden som ikke bare innrømmer at de holder den gamle uvanen vedlike, men som faktisk forsøker å konstruere en argumentasjon for at de skal fortsette å ødelegge helsen for seg selv og andre.

 

Poenget er da det motstridende ved at du ikke skjønner at "fornuftige" mennesker tillater seg å ha en last som kan være helseskadelig.. Noe du også har selv , dog en annen form.

Ellers artig skrevet at du ikke spiser grønt :smiley: . Det gjør ikke jeg heller.. :rolleyes:

 

Bare fortsette å røyke du hifo, men ikke i min båt eller hjem!

 

Det kunne da jeg aldri funnet på heller , med mindre du oppfordret til det..

Redigert av hifo (see edit history)

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Hovedpoenget mitt er at røykere ikke bør sees på som mindreverdige selv om de har denne lasten. Poseidon har jo en fin setning om at summen av alle laster er konstant. Selvsagt er det dumt å røyke , men det er det å ikke holde seg i form fysisk også..

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...