Jump to content

Kjøpt Viksund 31 Goldfish

KnutIvar@home

Recommended Posts

Da var det gjort, jeg fikk tilslag på en viksund 31 goldfish (edit meg og min bedre halvdel)

Har vært strålende fornøyd med vår viksund 27 colombi , men må innrømme det ble rimelig trangt om en skulle ha med alle 4 barna :-)

Med denne gullfisken følger det med seil master og seil, noe jeg gleder meg en hel del til og prøve ut.

pr i dag er den ikke rigget for seil.

Her er noen bilder jeg tok da jeg var og kikket på den

img_7038.jpg

Noen andre "hjemme lagde" master som står på pr i dag

img_7039.jpg

Romslig cabin, slitte puter men teaken er det ikke noe og utsette på

img_7043.jpg

img_7044.jpg

img_7045.jpg

kjekk bysse krok :-)

img_7109.jpg

overaskende god dekksplass med tanke på det er en akter cabin her syns jeg.

hadde tenkt at jeg kunne oppdatere tråden etterhvert når den skal hentes.

kjøper båt som trenger litt fix på motor før en kan kaste loss og reise hjem med den.

mm thx.... ja er godt fornøyd her jeg sitter nå ja :-D

blir litt og gjøre da, men ingenting ser uoverkommelig ut på denne.

vil nok savne styre posisjon nr to på den, men på annen side har disse en tendens til og få litt dårlig oversikt fra cabin.

så en får sørge for og skaffe seg kalesje snarest, ikke umulig og legge noen luftdyser fra diesel varmeren ut på dekk heller.

Jeg hadde en Viksund 31 Kombisjark for noen år siden. Romslige og robuste båter i klassisk design.

Min hadde innvendig styreposisjon demontert men det hadde nok mest med styrehuset å gjøre. Satte meg av og til der hvor innvendig styrepos hadde vært og synes nok jeg fikk relativt liten oversikt derfra. Spesielt akterover har en jo ingen kontroll...

Skaff deg noen gode seilerklær så får du det fint utendørs :cool:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Jeg har egentlig innvendig styreposisijon i min Columbi, men har aldri brukt den. Så derfor er den koplet fra. Du skal ikke se bort fra at jeg kommer til å fjerne den helt en dag, for å få bedre plass til andre ting. Jeg sitter veldig greit ute, med kalesja nede i fint vær og oppe når det er surt. Mye bedre oversikt der, og så kan ungene styre på som de vil inne med PC'er, musikk etc. uten at det gjør meg noe!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Svart (redigert)

Gratulerer. Det er vist mange 27 eiere som havner på 31 Goldfish etterpå. Spesiel innredning på denne. Mere seilbåt innspirert liksom. Hvor har du toalett? I akterkabin?

Autopilot med fjernkontroll så har du styreplass over alt :yesnod:

ja er revet ut køyene i akter cabin og på begyn innredning av toalett/dusj

toalett med septic er ferdig, dusj gjenstår noe arbeid. synes løsningen er genial, i og med at vi tvinger ungene til og dele forcabinen med dør.. :-D

eventuelt har vi med telt om det blir ankret ved fine holmer som de største kan bruke. "så kan de være våken så lenge de vil"

tror jeg også har bilde av akter cabin lagret et sted.

kalesje blir det helt klart en dag.

det er allerede koblet en ikke trådløs kontroll på auto pilot agregatet som rekker over det meste av båten.

liker innredningen jeg. en av de mest fornuftige løsningene jeg har sett i disse båtene, tipper den ble kjøpt fabrikk innredet i de dager den ble kjøpt.

slik jeg forsto på selger så hadde han kjøpt av ei enke, de hadde kjøpt båten ny. to eiere på 40 år, betyr som oftest at de er glad i båten sin:-)

løsningen med eget kart bord er også litt mer seil båt .. ikke mange små båter jeg har sett med eget kart bord. edit: nå ser jeg at jeg ikke har lagt til bildet av kart bordet.. det kommer

Redigert av KnutIvar@home (see edit history)

såpass ja, kanskje noen kan fortelle litt om det med motorseiler, etter det jeg kan se er det ingen gode alternativer til viksund som motorseilere.

kikker vi på motor seilere i seg selv.. så finner jeg viksund i plast, ellers de fleste i tre.

er det slik at viksund er ganske alene på det med motor seiler i plast?

da mener jeg ikke seilbåter selvsagt.

syns forresten viksund har vært frempå med sikkerheten her , tette skott osv. helstøpt . da jeg skulle gjennom med skrog gjennomføring på min colombi, trodde aldri jeg skulle komme gjennom med hullsaga.

• 3 uker senere...

Da var ny innvesteringen kommet hjem, ble fullt nede ved brygga nå . så håper på respons på colombien nå.

skal legge opp noen bilder av de forskjellige seansene når jeg fått lastet inn bildene på pc'n.

Turen fra hommmelvik til averøy gikk greit. ingen dritt på tankene som kom i filtrene i motstampen utenfor agdenes.. Fikk frisk bris til liten kuling der da.

litt slitsomt og stå ute uten noe og sitte på og uten kalesje. men ellers fungerte alt helt fint.

Gratulerer :flag_bp: Utrolig koselig i cabin syns jeg :smiley:

Ja det må jeg si . kona og jeg tok hjem båten med minsten med nå, og vi hadde det utrolig koselig i den.

den som designet innredningen i denne har truffet bra på løsninger og trivsel faktoren.

veldig kjekk bysse løsning og mye teak. det liker vi.

slitte puter og noe gammelt skrog trekk... men det får bli etterhvert.

kalesje er første investering :-)

hvordan fikset du "sveins plass" ??

Litt manuell HTML-mekking og meny fra TwinHelix endte opp slik :cool: Om du ikke er mer enn middels interessert i HTML/CSS/JavaScript er det nok enklere å lage noe med de litt mer automatiserte verktøyene. Fordelen med å mekke selv er at sidene blir veldig kompakte og laster raskt men krever jo litt mer av designeren og mer jobb ved endringer...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

er det slik at viksund er ganske alene på det med motor seiler i plast?

da mener jeg ikke seilbåter selvsagt.

Det er et par til; Nauticat (som produseres ennå i div størrelser) og Winga (slutt i 1991-92; fire eller fem varianter; vi har en av dem - de har seilbåtskrog men en overdekket framre styreposisjon).

Kanskje enda noen produsenter.

Viksund lager vel ikke slike lengre, de heller.

Gratulerer med båten :)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Det er et par til; Nauticat (som produseres ennå i div størrelser) og Winga (slutt i 1991-92; fire eller fem varianter; vi har en av dem - de har seilbåtskrog men en overdekket framre styreposisjon).

Kanskje enda noen produsenter.

Viksund lager vel ikke slike lengre, de heller.

Gratulerer med båten :)

takk takk.

nei viksund stanset vel i 1980 tror jeg å bygge disse.

Litt manuell HTML-mekking og meny fra TwinHelix endte opp slik :cool: Om du ikke er mer enn middels interessert i HTML/CSS/JavaScript er det nok enklere å lage noe med de litt mer automatiserte verktøyene. Fordelen med å mekke selv er at sidene blir veldig kompakte og laster raskt men krever jo litt mer av designeren og mer jobb ved endringer...

hehe . på bildet ser du ikke ut som en som intressere seg for html og java script :-)

skinnet bedrar :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...