Jump to content

Blålys på båt?

iMorgan

Recommended Posts

Her er en OT må vel nesten skrive i signaturen jeg kan muligens ha ADHD, men det gjør meg ikke dum.

Folk med ADHD har som regel en iq over snittet. :yesnod: Forøvrig er folk med ADHD overrepresentert innen transportbransjen (taxisjåfører og lastebilsjåfører) så mye kan tyde på at du har valgt riktig retning i tilfelle du har litt x-tra energi. Om du fleiper og tøyser her er forøvrig ganske uproblematisk i mine øyne hva angår utøvelse av din jobb, men åpenbart ikke alle som ser det slik, dem om det. :cheers:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Hvis myndighetene eller sjøfartsorganisasjonene hadde ansett det nødvendig så hadde de vel approbert blålys på utrykkningsfartøy på sjøen også, og sørget for at dette ble innarbeidet i reglene?

Jeg må si jeg trekker litt på smilebåndet når jeg ser politiet med blålys på sjøen. :giggle:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Da får du latterkrampe når iMorgan kommer med blålys på fritidsbåten,rem.

Tja, hvorfor det. Kan hende han har aktverdige grunner til å ha blålys?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Jeg må si jeg trekker litt på smilebåndet når jeg ser politiet med blålys på sjøen. :giggle:

Det har en funksjon til REM. Min lille erfaring er at blålys ikke synes så godt - jeg sliter i hvertfall med å se selv med mindre det er mørkt. Men om det brukes er de på utrykning og da har de lov til å bryte sjøveisreglene og fartsbegrensninger. Derfor er det en juridisk side ved dette også.

Det er skipper på et fartøy som bestemmer om det skal brukes blålys eller ikke.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Om du fleiper og tøyser her er forøvrig ganske uproblematisk i mine øyne hva angår utøvelse av din jobb, men åpenbart ikke alle som ser det slik, dem om det. :cheers:

Må jo si at jeg ville følt meg trygger om det kom en som kaller seg "jeglikerdegogså" for å redde meg, enn en som ville avkreve meg en hvis dokumentasjon og bevisbyrde om at jeg virkelig var i nød. :tongue:

Har sett værre. Men som du vet heter jeg hifo med liten h. Og ikke stor H som du våger å bruke. :rolleyes:

Hvis du heter Hifo så er vel det slik å forstå at det er et egennavn og i henhold til de regler som forefinnes mht egennavn så skal disse begynne med stor bokstav.

egennavn – språkvitenskap. En underklasse av substantivene, som i mange språk har visse morfologiske særtrekk i forhold til tallkategorien og til artiklene; skrives med stor forbokstav. De betegner et individ, et bestemt eksemplar, enten det er menneskelige vesener, husdyr, steder eller institusjoner, f.eks. Kari, Dagros, Moss, Heimskringla eller Hifo. Overganger mellom egennavn og fellesnavn er hyppige, f.eks.Stortinget, et ord som er blitt navn på en spesiell institusjon; egennavnet Quisling er blitt et fellesnavn med betydningen person som går fiendens ærend i et okkupert land.

Og så har jeg helt bevisst lagt inn en skriveleif slik at du skal ha noe å gjøre i dag (også!). :lol:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...