Jump to content

ideer føre bygging av chris craft barrelback


spjærøy26

Recommended Posts

har finnet denne tegning :

 

http://www.classicwoodenboatplans.com/chris_craft_barrelback.htm

 

og så lurer jeg på ett par småting fra alle de flinke båtbyggere der er herinne..

 

jeg har en mercruiser v8 med bravo 3 drev stående, blir det helt feil og montere dette på en

 

barrelback? ser ut som der er plass, og det virker mye enklere??

 

noen ideer?

 

og går dette an at bygge i en garasje? jeg ser jo flere herinne bygger i ett pressenningstelt,

 

så det burde kunne gå greit.. har masse lyst til ett sånt prosjekt, og når jeg har motor og drev

 

kan det bli ett rimelig bygge :yesnod:

Link to post
Share on other sites

jeg har en mercruiser v8 med bravo 3 drev stående, blir det helt feil og montere dette på en barrelback? ser ut som der er plass, og det virker mye enklere??

 

Ikke helt feil, men litt feil blir det. Sannsynligvis ikke noe enklere heller. Kan du ikke bruke motoren med girkasse og strak aksel???

 

Hekkaggregatet kom vel i sånn cirka 1960, og det ble produsert enkelte klassikere etter dette med slike fremdriftsløsninger.

Donzi hadde forøvrig en modell som het nettopp "barrelback", ikke akkurat lik en Chris Craft, men artig båt.

 

donzi01001.jpg

donzi01101.jpg

 

 

og går dette an at bygge i en garasje? jeg ser jo flere herinne bygger i ett pressenningstelt, så det burde kunne gå greit..

 

Man kan bygge båt hvorsomhelst, kommer vel ann på komfortnivået man ønsker.

 

noahsark.jpg

 

Forøvrig har jeg lest om flere som har hatt problemer med tegningene fra denne leverandøren.

Dette er orginale tegninger som er tegnet inn i ett dak program, slik at det som regel ikke er fullskala tegninger, dårlige mål osv.

Glen-L sine tegninger er tegnet fra bunnen av for mer moderne konstruksjonsmetoder.

Ikke at jeg har bygd båt etter tegninger fra noen av disse :saint:

 

Hvis du ikke har bygd båt før kan det være lønnsomt å gjøre slik som de erfarne alltid foreslår, begynne i det små :crazy:

 

miniboat1.jpg

miniboat2.jpg

Link to post
Share on other sites

Har du ikke bygget båt før kan jeg på det varmeste anbefale Glen-L sine båter.

 

F.eks. denne:

 

https://www.boatdesigns.com/Barrelback-19/products/721/

 

Fordelen med Glen-L er blant annet at du får spanteriss i full størrelse. Og et aktivt forum med mange etterhvert erfarne båtbyggere.

 

Du kan sikkert bygge med aggregat. Men det blir jo litt feil på en slik båt :rolleyes:

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...
  • 9 år senere...
spjærøy26 skrev On 8.8.2010 at 20.37:

 . . må bare planlegge alt og fremlegge det fornuftigt for konen :diving:

 

dastunt skrev On 31.5.2011 at 15.08:

venter i spenning på byggestart :rolleyes:


Hørte ikke konen på fornuft, kanskje?

:giggle:

Tråden om Livet med Windy 8600MC
Tråden om Livet med Draco Summerwind 24

Det er vel, det er vel med min sjel.

Link to post
Share on other sites

9 år siden han vurderte å bygge denne, så det ble kanskje med drømmen...

JP62, leste om båten din i bla’, lekre greier. Skulle gjerne tatt den i nærmere øyesyn. Som du ser i signaturen min har jeg selv bygd en liten tass(10 fot) og det klør litt etter å bygge noe større. Sliter dog litt med plassen i garasjen hvis jeg skal opp på 19-20 fot. 

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...