Helge Svart 23.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2011 Er imponert Båten ser ut til å bli riktig fin: bærre lækkert Har ikke gått av veien for å pusse opp litt slitne båter selv (1979 Sunwin og 1993 Skibsplast 450 VS) men har ikke trengt å ta en så kjempestor jobb helt "fra bunnen av" Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Vidar F.H. Svart 26.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2011 Tips: om noen skal lage egne puter, bør man bruke hr-36 -skum. Dette er samme skumkvalitet som benyttes i møbler, og det er ganske fast. Om man trekker skumplasten med stoff ala mors strømpebukser, er det mye lettere å trekke skaien på - og å justere stoffet under bruk i tilfelle det blir vridd på puta. Sitér dette innlegget Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig???? Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier! Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring. Link to post
Halvorsn Svart 26.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2011 (redigert) Vidarf: Jeg oppdaget at 50mm "jysk-skummet ble litt slappt" ja Det får duge denne sesongen. Har stor plan om sjøsetting denne uka. Mangler egentlig bare å hekte på motoren nå, fenderlisten og vinduslistene. Jeg prøvde meg alene på vinduslistene i går, og det var 1cm fra at jeg måtte kjøpe et nytt glass Så det må jeg ha litt hjelp til. Noen som har tips til smøring? Går det bra med zalo eller vaselin på listene før rutene skal inn? Her er førersetet prøvemontert: Mors gamle Pfaff tok kvelden, så jeg fikk låne meg en digital maskin. Den var ganske så fancy Her er ratt og en måler, samt bryterpanel montert. (Må pusse litt ekstra på lakken) Trenger et tips: Det var med en gammel Omc turteller. Det er uttak for diverse instrumenter på kontrollboksen. Er det noen som vet av et koblingsskjema for dette? Tror ikke det blir like stort prosjekt til høsten. Ligger et annet prosjekt i magen på dama nå, så da spørs det om jeg må nøye meg med en lett-båt Redigert 26.Juni.2011 av Halvorsn (see edit history) Sitér dette innlegget Pusser opp Skibsplast 15 HT Link to post
Halvorsn Svart 10.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2011 (redigert) Nå er prosjektet ferdig, og på sjøen! Legger inn to bilder fra siste del av monteringen: Motoren er på og siste del av setene skal på plass. Fikk laget en aluplate som jeg skrudde på hekken. Her er alt klart til sjøsetting. Fenderlista kom samme dag som jeg dro på hytta Så monteringen ble gjort i garasjen på hytta. Og den gikk i krabbekokeren. Så litt bilder fra interiøret: (Det ble verandateppe fra Obs! på gulvet. Til vinteren er planen å pusse, sparkel og male dørken ordentlig.) Så til slutt, litt bilder fra sjøen: Nå gjennstår det bare en ting; Ny propell. Det er 15" stigning på motoren nå, og jeg må vel i hvert fall opp til 17, kanskje 19 også? Redigert 10.Juli.2011 av Halvorsn (see edit history) Sitér dette innlegget Pusser opp Skibsplast 15 HT Link to post
Polarn Svart 10.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2011 Knall bra. Hvilken fenderlist gikk du for? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Halvorsn Svart 10.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2011 Takker og bukker :) Gikk for en de anbefalte på parmaplast. Ble vel ca 1400.- tror jeg. De sendte ikke med endebeslagene, så de må jeg etterlyse i morgen. Hvordan ligger du an med prosjektet ditt, Polarn? Sitér dette innlegget Pusser opp Skibsplast 15 HT Link to post
Whistler Svart 11.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2011 Gjennomført stilig. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.