Jump to content

Prosjekt: Skibsplast 15 HT - Full renovering


Halvorsn

Recommended Posts

Er imponert :yesnod: Båten ser ut til å bli riktig fin: bærre lækkert

 

Har ikke gått av veien for å pusse opp litt slitne båter selv (1979 Sunwin og 1993 Skibsplast 450 VS) men har ikke trengt å ta en så kjempestor jobb helt "fra bunnen av" :lol:

Link to post
Share on other sites

Tips: om noen skal lage egne puter, bør man bruke hr-36 -skum. Dette er samme skumkvalitet som benyttes i møbler, og det er ganske fast. Om man trekker skumplasten med stoff ala mors strømpebukser, er det mye lettere å trekke skaien på - og å justere stoffet under bruk i tilfelle det blir vridd på puta.

Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig????

Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier!

Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring.

Link to post
Share on other sites

Vidarf: Jeg oppdaget at 50mm "jysk-skummet ble litt slappt" ja :giggle: Det får duge denne sesongen.

 

Har stor plan om sjøsetting denne uka. Mangler egentlig bare å hekte på motoren nå, fenderlisten og vinduslistene.

Jeg prøvde meg alene på vinduslistene i går, og det var 1cm fra at jeg måtte kjøpe et nytt glass :rolleyes: Så det må jeg ha litt hjelp til. Noen som har tips til smøring? Går det bra med zalo eller vaselin på listene før rutene skal inn?

 

Her er førersetet prøvemontert:

sete1.jpg

 

Mors gamle Pfaff tok kvelden, så jeg fikk låne meg en digital maskin. Den var ganske så fancy :thumbsup:

 

Her er ratt og en måler, samt bryterpanel montert. (Må pusse litt ekstra på lakken)

helm.jpg

 

Trenger et tips: Det var med en gammel Omc turteller. Det er uttak for diverse instrumenter på kontrollboksen. Er det noen som vet av et koblingsskjema for dette?

 

Tror ikke det blir like stort prosjekt til høsten. Ligger et annet prosjekt i magen på dama nå, så da spørs det om jeg må nøye meg med en lett-båt :wink:

Redigert av Halvorsn (see edit history)

Pusser opp Skibsplast 15 HT

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Nå er prosjektet ferdig, og på sjøen! :flag:

 

Legger inn to bilder fra siste del av monteringen:

 

Motoren er på og siste del av setene skal på plass.

montering1.jpg

 

 

Fikk laget en aluplate som jeg skrudde på hekken.

motorpa.jpg

 

Her er alt klart til sjøsetting. Fenderlista kom samme dag som jeg dro på hytta :tongue: Så monteringen ble gjort i garasjen på hytta. Og den gikk i krabbekokeren.

ferdig.jpg

 

Så litt bilder fra interiøret:

inni2.jpg

 

inni1.jpg

 

(Det ble verandateppe fra Obs! på gulvet. Til vinteren er planen å pusse, sparkel og male dørken ordentlig.)

 

Så til slutt, litt bilder fra sjøen:

pasjoen1.jpg

 

pasjoen3.jpg

 

pasjoen4.jpg

 

brygga1.jpg

 

Nå gjennstår det bare en ting; Ny propell. Det er 15" stigning på motoren nå, og jeg må vel i hvert fall opp til 17, kanskje 19 også?

Redigert av Halvorsn (see edit history)

Pusser opp Skibsplast 15 HT

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...