Jump to content

2x minus til ***firmanavn slettet***


erlinggr

Recommended Posts

Et råd fra førkrigsgenerasjonen - den gang moral var en refleks i ryggmargen :

Har du ikke noe pent å si om en person - så hold munnen lukket.

Meget fornuftig å legge seg bak øret..

 

Jeg vil sterkt fraråde firmaer å imøtegå useriøse innlegg som denne tråden er et godt eksempel på.

Dette er jeg helt enig i...

 

 

Det der er jo fullstendig irrelevant, da trådstarter opptrer som privatmann her på forumet - ikke som representant for eget eller andres firma.

Hvordan vet du dette?. Jeg formoder du kjenner trådstarter personlig siden du går god for at dette er tilfelle.. Trådstarter kan jo være hvemsomhelst han... Det eneste en vet om dette medlemmet er nicket her på forumet

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg har lest hvert komma trådstarter har skrevet ved hvert eget innlegg.

 

Oppslag på firmaets fulle navn på Google-Norge i dag viser denne tråden med tittel på 4 oppføring, før andre katalogoppføringer.

 

1. Det sier sitt om hvilken makt det er i "det frie ord" når kunden dreier argumentasjonen rundt sin egen akse.

2. Tittelen er klart negativ for firmaet.

3. Det dreier som om kundebehandling spesielt med "siteringer" og ikke varer generelt (som i Biltema-tråden)

 

Temaet kunne med fordel tatt opp slik:

"Jeg oppnådde ikke svar på prisforespørsel innen båtservice. Hva kan årsaken være?"

 

Og kunne f.eks fått slike svar (noen helt eller delvis skrevet allerede) fra andre aktører innen båtservice-bransjen.

 

-"Vi sliter med mange prisforespørsler som ikke fører noen vei etter at mange internett-butikker er dukket opp som paddehatter."

-"Vi er et mindre firma og vi vet i perioder ikke hvilket ben vi skal stå på fordi antallet kunder i kort sesong er overveldende."

-"Vi kan ikke uten videre deltidsanette folk for å imøtekomme markedets ønske om informasjon."

-"Våre priser kan dessverre ikke sammenlignes med store (utenlandske) kjeder som er i ferd med å overta markedet."

-"Vi har sett tendenser til uberettiget negativ ryktespredning i internett-fora og er usikre på hvordan vi skal imøtegå det."

 

Dette er reell informasjon som alle kan lære av, ikke utdrag fra telefonsamtaler slik de ble oppfattet av trådstarter. Disse sitatene hører hjemme i samtalens sfære på det aktuelle tidspunktet og fortjener ikke evig blamering i internett-forum.

 

Selvfokusering, relativisering og tro på at all informasjon/argumentasjon er like gyldig er økende problem i informasjonssamfunnet.

På sett og vis er det en arv fra intellektuell parisisk elegantier-tradisjon.

For så vidt interessant i seg selv, men ødeleggende på flere menneskelige plan når det skal omsetts i praksis - til det har det for stor kynisk vinkling.

Link to post
Share on other sites

Jeg har lest hvert komma trådstarter har skrevet ved hvert eget innlegg.

 

..............

 

Temaet kunne med fordel tatt opp slik:

"Jeg oppnådde ikke svar på prisforespørsel innen båtservice. Hva kan årsaken være?"

 

Og kunne f.eks fått slike svar (noen helt eller delvis skrevet allerede) fra andre aktører innen båtservice-bransjen.

 

....................

 

Dette er reell informasjon som alle kan lære av, ikke utdrag fra telefonsamtaler slik de ble oppfattet av trådstarter. Disse sitatene hører hjemme i samtalens sfære på det aktuelle tidspunktet og fortjener ikke evig blamering i internett-forum.

 

Selvfokusering, relativisering og tro på at all informasjon/argumentasjon er like gyldig er økende problem i informasjonssamfunnet.

På sett og vis er det en arv fra intellektuell parisisk elegantier-tradisjon.

For så vidt interessant i seg selv, men ødeleggende på flere menneskelige plan når det skal omsetts i praksis - til det har det for stor kynisk vinkling.

 

922c7_ORIG-internet_police.jpg

Link to post
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor jeg fortsatt skriver - nå er jeg lei av saken.

Men for ordens skyld, jeg er ny som båteier, 2 uker, jeg er ny på forumet, og har ikke noe befatning med båtbrasjen i profesjonell sammenheng.
Jeg har ingen agenda - ikke annet enn å sukke over det som ble mitt første møte med virkeligheten som båteier - samt forsøke å le litt av min egen situasjon. Bedre det enn å ta skuffelsen inn over seg og gå i kjelleren. Det var en som sa til meg for en uke siden - en båteier har to lykkelige øyeblikk, når han kjøper båten og når han selger den. Er ikke helt enig - har hatt et par lykkelige øyeblikk, men jeg skjønner hva han mener.

Etter hvert som en rekke personer begynner å utale seg i denne tråden - til dels helt usaklig, tar debatten seg opp, og jeg begynner å reflektere over hele hendelsen. Jeg blir litt engasjert og ser det saken i et bredere perspektiv - noe som jeg har forsøkt å dele ettersom jeg tror det er noe å lære i et slikt case.

Det er et gedigent paradoks at de som tar sterkest til orde og kritiserer meg for å kritisere ikke har det minste selvvransakelse. Det er videre et paradoks at de som har de sterkeste meningene om at ***firmanavn slettet*** skulle vært beskyttet er de mest aktive og de som da blir "skyld i" at tråden lever videre.

Jeg har vært skvær alle veier og har kontaktet ***firmanavn slettet*** Jeg har samtidig også vært den ENESTE som har sagt noe direkte positivt om ***firmanavn slettet*** - at jeg hadde hørt mye bra om dem. Jeg er også den eneste som har oppfordret de med erfaring med bedriften om å dele det her slik at vi kan få et mer komplett bilde.

Jeg har lyst til å bruke de samme uttrykk som andre har i denne tråden, men jeg vil ikke ned på det nivået. Jeg nøyer meg med å takke for meg!

Link to post
Share on other sites

Et artig fenomen på "internettet" er at de som er tøffest i trynet er ofte de sarteste sjelene i "the real life".

 

Mange uerfarne forumbrukere (som meg selv) og andre EDB-dinosaurer ante ikke på forhånd hvordan det føles å stikke hånda inn i et vepsebol. :cryin::lol:

 

M.h.t. emnetittelen; jeg forstår det dithen at trådstarter er en person med omfattende utdannelse. Det er mulig jeg husker feil, men blir ikke 2x minus pluss? Det skal her sies at matematikk ikke var mitt sterkeste fag på skolen, men allikevel gøy!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...