Jump to content

2x minus til ***firmanavn slettet***


erlinggr

Recommended Posts

Litt underlig at i sydvestens sitat over , så er det FM 8-12 som har skrevet , mens det er trådtarter som er sitert. :confused:

 

Ser det ja, vet ikke hva som hendte i siteringen.... men rett opphav skal være trådstarter slik som hifo så riktig påpeker... Så det er ikke FM 8-12 som er sitert..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Regner med at dette er det siste jeg skriver i denne tråden - begynner å bli lei av usakligheter.

Først - et par ord om service.
Som kunde starter min opplevelse av service ved første kontakt med et firma. Alle inntrykk inntil varen eller tjenesten er mottatt og betalt, og ev reklamasjon er behandlet forteller om bedriftens servicegrad. Det er meget mulig at ***firmanavn slettet*** er fantastisk i enkelte deler av servicekjeden, men det fikk jeg som sagt aldri anledning til å erfare ettersom første ledd i kjeden gikk rett til bunns.

Som ny båteier fikk jeg overaskende dårlig service da jeg ringte ***firmanavn slettet***. Dårlig service sammenliknet med hva jeg forventer når jeg handler i andre markeder. Men kanskje er det andre regler som gjelder når man som båteier ringer et båtverksted? - kanskje er det slik at man må akseptere et helt annet servicenivå? Det er jo de som skriver at for å holde seg inne med verkstedet sitt smører de alltid på litt ekstra....

Men nå har jeg jo fått noen erfaringer som båteier og har opplevd å få god service og topp oppfølging, så jeg tror ikke dette er representativt for bransjen. AktivMarin på Lillestrøm kunne svare enkelt og greit, jeg bestillte mine varer og har fått topp oppfølging. La meg benytte anledningen til å anbefale dette firmaet :) La-sa hadde heller ikke noen problemer med å gi et enkelt og greit svar. Videre var møte med Progress Ingeniørfirma på Kjelsås i Oslo hyggelig - både på telefon og ved besøk. Svært god servive fikk jeg også :)

Når jeg får dårlig service er det min rett å kunne fortelle om dette - likeså når jeg får god service. Det er klart at dårlig omtale skader et firma - det er derfor de bør sørge for å yte nevnte service.

Hvorvidt det er feigt av meg å opptre anonymt - slettes ikke, bare klokt. Når jeg ser hva enkelte får seg til å skrive på dette forumet er jeg sjele glad jeg ikke har oppgitt telefonnummer :)
Kom forresten til å tenke på den gang jeg var elev i barneskolen. Det var alltid noen som skulle yppe, var ute etter bråk og lette etter potensielle konflikter som de kunne eskalere til slåsskamp. Rart å treffe dem igjen her på forumet så mange år senere :)

Videre er det en vesens forskjell mellom en privat person og et firma som selv har valgt å opptre offentlig - både juridisk og etisk. Ettersom et firma opptrer offentlig så gjør de seg sårbare - det er derfor det er så viktig hele tiden å holde fokus på service, uansett hvilket marked man jobber i.

Ha en god dag folkens, og husk smilet selv om du bare snakker med noen på telefon!

Link to post
Share on other sites

det har desverre blitt sånn i service næringen i dag at sure miner er og møte overalt..om det er hos møller bil eller rema 1000 spiller ingen rolle...for meg som kunde er service alt..en hyggelig tone og direkte svar er alt i mine øyne..

 

Når det gjelder timespriser på 1000kr og oppover mener jeg dette er galskap!!!

 

jeg hadde familiebilen på verksted i sommer og byttet girkasse (peugeot automat) og prislappen på det ble 52 000 blanke norske kroner...her snakker vi 22 000kr i arbeids timer??? hvor de tar prisene ifra vet ikke jeg..men langt bak mål syns jeg det er..

Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke enig med alle de som hevder at trådstarter har hengt ut det aktuelle firmaet. Han har beskrevet sin opplevelse og mente det var dårlig service - og det må da vel være lov? Hadde han skrevet at dette var et drittfirma på alle områder, hadde saken vært en annen.

 

At andre mener at den kundebehandling han fikk er helt OK, er også greit. Det må da gå an å være uenige om hva som er god kundeservice uten å begynne å skjelle ut hverandre.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes trådstarter har all mulig rett til å klage. Vil ikke være med på at dette er å henge ut noen. Jeg synes absolutt det må være lov å lufte sin frustrasjon, selv om jeg kan være enig i at dette ikke akkurat virker å være en kjempesak.

 

Men det er ærlig talt dårlig at de ikke gidder å oppgi eksakt pris på en eksakt pris. Jeg undres også hvorfor denne akslinga har blitt slik......

Link to post
Share on other sites

Jeg undres også hvorfor denne akslinga har blitt slik......

 

Det har ikke vært montert anode. Jeg har akkurat overtatt båten og etter det som jeg skjønner har den ligget ute i alle fall 2 år (bobleannlegg). Det som jeg videre har hørt er at dersom en av nabobåtene har jordingsfeil (eller lekasje til vann) på sin landstrøm så er dette også en medvirkende årsak.

Trenger kanskje ikke nevne at det nå er montert anode på akslingen :)

Link to post
Share on other sites

Reglene for BP sier at firmaet skal underrettes dersom det fremsettes negativ kritikk på forumet. Dette er så nytt at vi ikke forventer at alle kjenner til det. Men jeg ber om at trådstarter underretter ***firmanavn slettet*** med link til denne tråden og opplyser her at det er gjort.
Man kan f.eks. bruke "Del via Email" nederst på siden. (brevsymbolet)
(beklager delvis oversettelse, men 'email' er hardkodet og kan foreløpig ikke oversettes)

Link to post
Share on other sites

Synes det er en flott tråd dette, mye god brainstorming. Det blir sammenlignet med båt og bil, etter mitt sjønn så er det som natt og dag. Skal du han en enhet til bil kr 99.90 samme enhet men til båt kr 999.90....

Ser at time prisen på båt blir forsvart med utstyrs nivået... Tja... det meste av utstyret som ble rammset opp har jo en levetid på 20 år, så det trengs jo ikke nytt hvert år. Dermed så kan jo intjeningstiden på "verktøy" strakkes slik at timesprisen blir lavere. Det var også nevnt at man hadde test benk på dynamo... Dynamo til båt er vel så dyr enda at det er verdt å bruke tid på knoting i stede for å skifte dynamo slik som man gjør på bil.

 

At det generelle pris nivået på båt er for høyt er det ingen tvil om, virker som at behovet for å vær en konkurerende bedrift ikke er til stede. Og når man har så mange kunder at man kan velge å vrake blant pengesterke kunder så skjønner jeg godt pris nivået.... Er det verkstedet som er overpriset eller kunden som er naiv??

Link to post
Share on other sites

...for meg som kunde er service alt..en hyggelig tone og direkte svar er alt i mine øyne..

 

Når det gjelder timespriser på 1000kr og oppover mener jeg dette er galskap!!!

 

...her snakker vi 22 000kr i arbeids timer??? hvor de tar prisene ifra vet ikke jeg..men langt bak mål syns jeg det er..

Jeg ser du sier det, men jeg registrerer samtidig at det er timeprisen og totalprisen du er mest negativ til. :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

...når man har så mange kunder at man kan velge å vrake blant pengesterke kunder så skjønner jeg godt pris nivået.... Er det verkstedet som er overpriset eller kunden som er naiv??

Eller man tar dem kundene man synes er mest hyggelige og bruker minst tid på i forklaringer av de som trengs å gjøre og hva man kan gjøre de billigt med billige deler som finnest i nettbutikker. Om du gir meg disse to mulighetene siger jeg at de er kunden som er naiv.

Link to post
Share on other sites

Til diskusjonen om hvorvidt denne tråden skal slettes og om firmaet bør underrettes:

 

Jeg er usikker. Jeg synes ikke trådstarter går over grensa i det hele tatt. Han skriver bare om sin opplevelse. Samtidig en jeg forsåvidt enig i at firmaet bør underrettes slik at de kan forsvare seg. I denne saken ser jeg ingen grunn til at ikke firmaet skal underrettes.

 

Det som er med sånne saker er jo ofte at firmaet er stort og "mektig". De har ressursene og kunden orker ofte ikke og kan ikke ta opp kampen. Men hvis det skal være slik at man skal "henges" ut her på BP fordi man klager på et firma, så blir det også ganske håpløst. Selvsagt kan folk være uenig med trådstarter, men å begynne å skjelle han ut slik enkelte her har gjort blir jo helt latterlig. Han har luftet sin frustrasjon over at de ikke gidder å oppgi hva en propell koster. Jeg synes det første man må ha lov til å spørre om er prisen på den varen man ønsker?? Hva er det med dere?

 

En kamerat har en sak han gjerne ville offentliggjort om et stort båtfirma. Den går ut på at prisen nesten doblet seg. I tillegg ble ikke båten reparert. Verkstedet reparerte for titusener, men reparerte ikke det som var feil. De ødela også for titusener med sin reparasjon. Kan ikke gå inn på alt her nå for det tar for mye tid.

 

Men det triste er at kameraten min faktisk er i tvil om han tør å offentliggjøre sin historie. Så vær så snill: ha forståelse for dem som kommer med sin frustrasjon..... Det er ikke lett for en privatperson å ta opp kampen mot et stort firma. De har ressursene og makta.

 

Men selvsagt kan man ikke si hva man vil om et firma av den grunn...

Link to post
Share on other sites

.... Er det verkstedet som er overpriset eller kunden som er naiv??

 

Eller man tar dem kundene man synes er mest hyggelige og bruker minst tid på i forklaringer av de som trengs å gjøre og hva man kan gjøre de billigt med billige deler som finnest i nettbutikker. Om du gir meg disse to mulighetene siger jeg at de er kunden som er naiv.

 

Dette bekrefter vel bare holdningen du har til dine kunder, og jeg er veldig glad jeg ikke er en av de, noe du sikkert er også siden du foretrekker naive kunder :cheers:

 

Mulig jeg har forstått deg feil, da jeg fortsatt har et he#¤#¤te med å forstå hva du skriver :confused:

Kommentar fra moderator: Slike kommentarer ønsker vi ikke. Meg bekjent er Servicemannen fra Island og skulle det være noe man ikke forstår er jeg sikker på at han forklarer om man spør på en ordentlig måte.... Redigert av Ingar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det som er med sånne saker er jo ofte at firmaet er stort og "mektig". De har ressursene og kunden orker ofte ikke og kan ikke ta opp kampen. Men hvis det skal være slik at man skal "henges" ut her på BP fordi man klager på et firma, så blir det også ganske håpløst.

 

Dette er jo ikke tilfellet her. Trådstarter er ikke kunde engang.

 

Det som er håpløst her er at et medlem anonymt kan legge ut udokumenterbare påstander mot et navngitt firma. Og det uten at firmaet er informert om påstandene som blir fremsatt.

Link to post
Share on other sites

Reglene for BP sier at firmaet skal underrettes dersom det fremsettes negativ kritikk på forumet.

 

Jeg har nå sendt følgende mail til ***firmanavn slettet*** med link og sitat fra mitt siste innlegg:

 

Hei!

Jeg har ved et par anledninger forsepurt pris hos dere. Først på propell, så på aksling. Dette var i forrige uke. Det var naturlig for meg å henvende meg til dere ettersom forrige eier hadde benyttet deres tjenester. Jeg hadde derfor en positiv forventing til ***firmanavn slettet***. Imidlertid ble jeg svært overasket over at dere ikke tok dere bryet med å gi meg eksakt pris enda jeg oppgav alle data etter en tidligere arbeidsordre fra dere. Dere var foretrukket leverandør for meg, men ettersom dere ikke tok dere umaken med noe så enkelt som å slå opp i en prisliste, så regnet jeg med at resten av servicen ville være tilsvarende.

Jeg er ny båteier - noe som jeg også presiserte i samtale med dere. Jeg har derfor ikke erfaring med deres firma eller andre.

Ettersom jeg uten videre fikk nødvendig informasjon fra andre så ble både propell og aksling kjøpt fra annet firma.

Jeg valgte også å fortelle på forumet på Båtplassen om min opplevelse med det som jeg karakteriserer som skuffende dårlig service fra deres side.

Ettersom jeg har gått ut offentlig med dette synes jeg det er på sin plass at deres får beskjed om forholdet.

 

Det har nå blitt en ganske stor debatt som strekker seg over flere sider på nevnte forum, og mye sies her - noe er også direkte dumt. Det kan derfor bli vanskelig å få tak i essensen i det hele. Jeg velger derfor å kopiere inn i denne mailen det siste som jeg har skrevet i tråden - som en presisering på hva jeg mener.

 

I framtiden håper jeg å kunne komme tilbake til dere som kunde, forhåpentlig med det annet resultat enn det som jeg opplevde i forrige uke.

 

Link til diskusjonen: https://baatplassen.no/i/index.php/topic/73543-2x-minus-til-krogsrud-marine-service/page__st__60

 

Sitat fra mitt siste innlegg i tråden:

Først - et par ord om service.

Som kunde starter min opplevelse av service ved første kontakt med et firma. Alle inntrykk inntil varen eller tjenesten er mottatt og betalt, og ev reklamasjon er behandlet forteller om bedriftens servicegrad. Det er meget mulig at ***firmanavn slettet*** er fantastisk i enkelte deler av servicekjeden, men det fikk jeg som sagt aldri anledning til å erfare ettersom første ledd i kjeden gikk rett til bunns.

 

Som ny båteier fikk jeg overaskende dårlig service da jeg ringte ***firmanavn slettet***. Dårlig service sammenliknet med hva jeg forventer når jeg handler i andre markeder. Men kanskje er det andre regler som gjelder når man som båteier ringer et båtverksted? - kanskje er det slik at man må akseptere et helt annet servicenivå? Det er jo de som skriver at for å holde seg inne med verkstedet sitt smører de alltid på litt ekstra....

 

Men nå har jeg jo fått noen erfaringer som båteier og har opplevd å få god service og topp oppfølging, så jeg tror ikke dette er representativt for bransjen. AktivMarin på Lillestrøm kunne svare enkelt og greit, jeg bestillte mine varer og har fått topp oppfølging. La meg benytte anledningen til å anbefale dette firmaet :) La-sa hadde heller ikke noen problemer med å gi et enkelt og greit svar. Videre var møte med Progress Ingeniørfirma på Kjelsås i Oslo hyggelig - både på telefon og ved besøk. Svært god service fikk jeg også :)

Link to post
Share on other sites

Hei Adeneo, jeg tror du misforstår i alle fall i forhold til hva jeg forsøker å få frem.

 

Båtplassen er underrepresentert av den kundegruppen som anerkjenner fagmannen og som er villig til å betale for et godt utført arbeid. Derfor er også denne diskusjonen litt bortkastet for det snakkes her om vidt forskjellige ting.

 

At noen firmaer ikke ønsker å utvikle et lavpriskonsept har svært ofte med firmaets kompetanse og satsingsområde å gjøre. Når Servicemannen sier at han ikke ønsker å bruke tid på de kundene som krever lange forklaringer så er jeg helt enig, for da kan man heller bruke denne tiden på å finne ut hva kunden egentlig ønsker for å unngå misforståelser.

 

Når denne dialogen er i boks så skal arbeidet utføres og da ønsker man jo å jobbe effektivt for å holde prisen nede og kvaliteten oppe.

Link to post
Share on other sites

Det som er håpløst her er at et medlem anonymt kan legge ut udokumenterbare påstander mot et navngitt firma. Og det uten at firmaet er informert om påstandene som blir fremsatt.

Det kan man altså ikke, vi krever at firmaet er orientert om saken. Det er ikke alltid mulig å fremlegge skriftlig dokumentasjon, man skal da forklare saken så godt som mulig. Synes trådstarter har gjort dette på en grei måte.

Link to post
Share on other sites

Fått meg noen på pukkelen i denne tråden selv fordi jeg liker service, er også en person som liker å være selvhjulpen. Derav sjekker jeg pris på deler, for hvorfor betale mer enn man må? Bruker heller pengene jeg sparer inn på deler til andre ting da delen er den samme å har samme garanti så for meg blir det idiotisk å betale mer enn varen er verdt. Dette kommer ikke ann på inntekt eller status men hvordan man ser penger. Penger er en resurs å jeg gir ikke fra meg 13k når jeg kan få varen for 5k. Noen her er jo så hovmodige å kjepphøye at man kan bli kvalm :puke: Men for all del noen er villige til å betale det jeg kaller blodpris for både arbeid å deler, at visse da tror delene er gullforgyldt å arbeide er av en annen klasse kan de jo fortsette drømme om. Er ikke så mange muligheter feks å bytte anoder på en båt på eller en dynamo for den saks skyld. OlePetter å Servicemannen ikke kom med noe usaklighet at bare fordi dere eller deres respektive verksteder tar 1k i timen å andre kansje gjør samme jobben for 500kr pr time at dere feks portmatcher manifolder før dere setter de på :wink:

Link to post
Share on other sites

Ser jeg har fått en advarsel, og beklager med dette så mye til Servicemannen. Jeg har ingen problemer med hans norsk kunnskaper, og vet fra tidligere innlegg at han har en god kompetanse på det meste rundt båt.
Det jeg ikke forstår er om han mener det han skriver bokstavelig, da det er helt uforståelig for meg, altså ikke rettskrivningen, men budskapet!

Servicemannen har gang på gang skrevet sine innlegg som om hans firma er den som bestemmer hvem kundene er, og at han er den som bestemmer i forholdet kunde/verksted.

Siterer litt fra tidligere i tråden !

 


...Om noen skulle ringt meg og spørt om pris på dette oppdraget skulle jeg ikke ha gitt han de. Jeg har nokk med kunder som er ute etter kvalitet og betaler den prisen de koster...

...Man trenger ikke å servere alle kundegrupper, man kan velge seg den man liker...

....Eller man tar dem kundene man synes er mest hyggelige og bruker minst tid på i forklaringer av de som trengs å gjøre og hva man kan gjøre de billigt med billige deler som finnest i nettbutikker. Om du gir meg disse to mulighetene siger jeg at de er kunden som er naiv...


Jeg forstår det slik at Servicemannen i sitt firma bestemmer hvilken kunder han vil ha kontakt med, og at han helst ikke vil snakke noe særlig med de, og at de skal smile og være hyggelige mot han, mens han avviser de kategorisk, og bare presenterer en regning når jobben er gjort, og "det koster det det koster".

Jeg har drevet, og driver selv næringsvirksomhet, og har også hatt mye kontakt med mange båtverksteder på østlandet, og det som stort sett alltid går igjen er filosofien om at kunden, som tross alt er den som betaler, er sjefen. Man må ofte bruke tid på å forklare problemet til kunden, da de fleste ønsker å vite HVA de betaler for, og ikke bare bla opp det verkstedet sier det koster.

Jeg merker meg at Ole Petter er så enig i denne i filisofien at han mener vi helst burde ha ett anbefalingssystem for å bli kunde hos båtverksteder, slik at båtverkstedet vet at vi er hyggelige, ordentlige folk, og ikke bare hvem som helst som kommer slengende inn fra gata.

Det jeg forespør er vel om det er slik at Servicemannen faktisk mener det på den måten jeg leser det, og at han fatisk driver butikk på denne måten, noe han selvfølgelig har all rett til, da det er hans butikk, og han drive den på akkurat på den måten han vil, og det virker som om han har nok av kunder så det går tydeligvis bra.

Som nevnt har jeg ingen problemer med timepriser over 1000,- eller kvaliteten på arbeidet, men holdningen til kunden, som faktisk er den som betaler for jobben. I den betalingen bør det ligge implisitt at man behandles med en viss respekt, og får en viss service, da man som kunde til syvende og sist er den som er sjefen.

Når det kommer til ***firmanavn slettet*** har jeg ingen formening om deres service, da jeg aldri har hatt noe med firmaet å gjøre, og heller ikke har overhørt telefonsamtalen til trådstarter. Jeg synes det er ryddig at de er kontaktet og kan svare dersom de ønsker de, men jeg tviler på at de husker en kort samtale vedrørende en prisforespørsel.
Utifra trådstarters beskrivelse av samtalen, og det faktum at han føler han fikk en helt annen service hos flere andre firmaer i samme bransjen, virker som om ***firmanavn slettet*** har noe lære om hvordan man svarer på telefonen.

På generelt grunnlag virker det for meg som det er for liten konkurranse i markedet for båtverksteder, og at mange har en dårlig holdning til kunden.
Link to post
Share on other sites

Hei Erlinggr.
Jeg synes det er flott at du informerer ***firmanavn slettet*** og et du er såpass stor at du åpner muligheten for å etablere et kundeforhold senere til tross for din første kontakt som du opplevde som negativ.

Det er ofte slik at når luften blir først blir renset så får man i ettertid et forsterket og positivt kundeforhold.

Siden du er ny båteier så tillater jeg meg å fortelle noe som du kanskje kan få bruk for senere og som bygger på noen enkle realiteter.

***firmanavn slettet*** er et firma som utfører arbeid for kunder og det de reparerer har stor økonomisk og ”sosial” verdi for kundene. Dette fordrer at det som foregår av aktivitet på verkstedet har et støtteapparat slik at kvalitet og effektivitet til enhver tid er på topp.

Jeg har vært inne i flere selskaper og sett på tallene, og helvete ligger på opp til ca 70 % effektivitet, akseptabelt ligger på 90 % effektivitet og himmelen er 95 % effektivitet. Videre kan man si at det kreves en administrativ stilling for hver femte ”mekaniker” og at delelager i noen tilfeller kan være en god støttespiller administrativt avhengig av firmaets størrelse og hva man har som satsningsområde.

Jeg har anbefalt noen å kutte ut smilekurset og heller bygge stein på stein etter at man har fått kontroll på effektiviteten, for det er lav effektivitet som primært stenger porten til slutt.

Hvis du hadde levert båten inn på verkstedet så tror jeg du hadde satt pris på at du var prioritert og at du ikke måtte betale for inneffektiv tid som følge av et dårlig smurt maskineri, -og at resursene i bedriften ble brukt feil med hensyn til de forpliktelsene som allerede var inngått.

Er du ute etter billige deler så kan det rett og svare seg å kontakte noen som har deleleveranser som sitt kjerneområde innen den varegruppen du forespør på, for eks. Progress eller Aktiv Marin, -for de har ikke mekanikere som ”maser” og båter som skal leveres etter service eller reparasjon på fredag ettermiddag.

Kontordamens oppgave er i mange tilfeller å få klar fakturaen og informere kundene om betalingsbetingelser osv. for det er dessverre mange som sliter med å få inn betaling i disse tider.

Jeg håper det ordner seg for deg og at du får mye glede av båten i fremtiden.

Link to post
Share on other sites

 

 



Siden du er ny båteier så tillater jeg meg å fortelle noe som du kanskje kan få bruk for senere og som bygger på noen enkle realiteter.

Takk for ryddig svar. Skjønner at du har forståelse for noe av det som rører seg bak fasaden på en bedrift.

Det er klart at det er mange fasetter, og mye kunne vært sagt. Effektivitet er en av de grunnpilarene som en konkurranseutsatt bedrfit må forholde seg til - det er jeg helt enig med deg i.
Slik som alle markedene har utviklet seg de siste 20 årene er markedskommunikasjon på samme måte en av grunnpilarene. I dag enda mer enn før ettersom forbrukeren har blitt gitt muligheten til offentlig å fortelle om sine erfaringer - noe denne tråden er et bevis på.
Jeg kunne lagt til flere slike grunnpilarer så som kvalitet, tillitt osv, men går ikke videre med det denne gang.

For ***firmanavn slettet*** sitt vedkommende tror jeg dessverre at de må finne en måte å håndtere kommunikasjon på ellers kommer de til å slite hardt i møte med økt konkurranse. Man lever ikke evig på gamle kunder, det har mange erfart.
Link to post
Share on other sites

Bransjen ønsker ikke at du skal forespørre pris, de liker ikke å kaste bort tid på slikt, spesielt ikke om de må benytte kataloger og regnemaskin. Dessuten gir ikke dette muligheten til å fakturere etter eget forgodtbefinnende. Nei, du skal forklare hva som er galt, spørre pent om når det kunne passe dem å starte på jobben(spør ikke om når de er ferdige for det liker de ikke å svare på) og så skal du stille deg ved siden av båten med lommeboken åpen slik at de kan forsyne seg med det som passer dem under veis. Du er da en perfekt kunde slik bransjen vil ha deg !
Sitat fra Vanntro

 

Dette er en veldig interrsant betrakning i denne tråden. Greit nok at det kan være litt jobb å finne en pris. Greit nok også at det kan være vanskelig å gi fast pris fordi ting selvsagt kan ta mere tid enn man tror. Men dersom det ikke er greit nok at vi som kunder spør om prisen, vel da lever de på feil planet disse firmaene. Servicemannen ser ut til å være et eksempel på det. Håper jeg tar feil, men når det gis et inntrykk av at man er til bry fordi man spør om hva ting vil koste, da er noe feil.

 

Greit nok for de som har ti mill. i banken å bare betale når ting er gjort/levert, men det er ikke nødvendigvis slik for de fleste av oss. Jeg er også, for å si det mildt, møkka lei av at jeg får en pris før jobben er gjort, som plutselig er en helt annen etterpå.

 

Klart man spør om pris.

Redigert av finnmarken (see edit history)
Link to post
Share on other sites

En ting jeg også har observert i noen bedrifter er at kundens betalingsvilje fort blir undervurdert slik at tjenesten som blir levert ofte er undermålt. Målingene viser at misnøyen er relativt konstant på ettermarkedet og misnøyen med ny levering er noe økende.

 

Hvis vi da ser på det jeg blir sitert på av Adeneo så kan jeg kanskje presisere dette noe.

 

Jeg merker meg at Ole Petter er så enig i denne i filisofien at han mener vi helst burde ha ett anbefalingssystem for å bli kunde hos båtverksteder, slik at båtverkstedet vet at vi er hyggelige, ordentlige folk, og ikke bare hvem som helst som kommer slengende inn fra gata.

Jeg mener ikke og har aldri skrevet at vi helst bør ha et anbefalingssystem, jeg sier bare at det allerede finnes i markedet.

 

Når en tjeneste oppstår og eksisterer i markedet over tid så vet man at det er et behov. Det disse karene er flinke på og som har skapt det gode selskap er jo at de er kunnskapsrike, har erfaring og at de ikke leverer undermålte tjenester.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...