Jump to content

har du 3fot syken?


JRhansen

  

381 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Nei den syken er kurert. Min Saga 26 er byttet inn. Skal hente en Viknes 880 (2008)den 2. oktober. Har hatt lyst på en sånn lenge no, så da muligheten dukket opp, var det bare å slå til. Regner med å ha denne i mange år. (Ja, ja om de ringer fra Hamar, så blir det kansje en annen sak........)

Borghans

Link to post
Share on other sites

godt det ikke bare er jeg som er slik.

 

kjøpte atlanticen i mai.allerede i slutten av mai begynte jeg og drømme om ny og større.

 

fornøyd med den jeg har,men kunne jo vært kjekt med en større :rolleyes:

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Nei den har vi aldri hatt, det er helt andre kriterer som har bestemt.

På 50 og 60 tallet snekke 22 fot.

1977 15 fot sjekte med 2,5 HK for å nå de nærmeste holmene.

1979 15 fot med 40HK for å øke nedslagsfeltet, ungene i telt på land.

Så kom den varme sommeren i 81 og rederinnen forlangte kjøleskap.

1982 ble det en Marex 770 og på slutten av det ti året var det mye regn,

og da er kalesje noe dritt.

1989 dukket det opp en Motiva 42 med akterdekk stor skyveluke og dører var det kjørt,

at de 42 fota egentlig bare var 39 er greit stort nok.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Jeg har i en alder av 60 år fått båten jeg ønsket meg lenge, Grand Banks 36. Når to mennesker skal legge ut på tur har vi neppe behov for noe større. Vår GB 36 er akkurat en halv fot mindre enn en moderne seilbåt på 40 fot. Båtene måles annerledes i dag enn i 1974. En fordel når man skal inn i gjestehavner!! :lol:

En fordel er at jeg uansett vær vil kunne fortøye båten alene. Med store gode dekk og en kjøl som gjør at båten ligger stabilt og ikke flytter seg sideveis med vind og vær slik planede båter ofte gjør er også ett pluss.

Men jeg ser også en klar minus den dagen helsa setter en stopper for vedlikeholdet som kreves på en båt som har mye massivt treværk som skal stelles.

 

Jeg lever med dette motto: Man eldes senere når man ferdes på fjorden i sakte fart....


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Som Astor har jeg nå fått det som var drømme båten. målet mitt de siste 10 årene. Var at jeg skulle ha en Trawler før jeg var 50, rakk det med en margin på 3 måneder i sept.08.

 

Trodde jeg var kurert for 3 fot syken. Men tar meg selv stadig i å kikke på større Trawlere og drømme. Egentlig bare tull.

Mariell er mer enn stor nok for meg. Konseptet passer meg perfekt, selvfølgelig er det ett par ting som kunne vært gjort anderledes, men det er bagateller.

Tviler derfor på at det noen gang blir noe annen båt. Men hvem vet, skal aldri si aldri.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Har bestilt ny og øker med 7 fot fra 33 og håper dermed å bli kurert for en stund :flag_da: Ikke for å få bedre plass egentlig -men ser vi får en bedre kombinasjonsbåt tur/regatta. Ellers ikke så opptatt av fot, men utviklingen går jo videre. Men, båten må ikke være større og tyngre å håndtere enn at man greit kan legge til i uthavn synes jeg.

Redigert av Kjappfot (see edit history)

Heller lite, men lekkert laget

Link to post
Share on other sites

Nei jeg har ikke det men ,drømmer litt om en P 360/380 .Mye for at jeg er snaue 2 meter høy ,å da kan vi få et bad som passer meg litt bedre.Drømme er lov og en dag går huset ,da veit man jo ikke hva som kan hende.Det er jo litt deilig å drømme også da ,men som sagt ikke godt å si hva som skjer .Vi koser oss men den vi har idag,den er mer enn stor nok på mange måter.Men det var det badet da + et par andre små ting ......

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

3 fot syken? :confused: Nei nå er jeg bra, men i fjor høst hadde jeg fotvirus og så fikk jeg svineinfluensa :sweat: . Så solgte jeg vår nydelige Saga 26 LS i våres og gikk i båtabstinenser i hele sommer. :crazy:

Men så fikk jeg/vi endelig kjøpt båten jeg har drømt om en stund. Riviera 925 med 290 hk Yanmar. :cheers_wine:

Tanken er at det skal holde båtlivet ut. Dessuten sier rederinnen at blir det større nå så mønstrer hun av. :wflag: Men det tror jeg hun sa da vi kjøpte Sagaen også. :giggle: Uansett, nå går vi bare og gleder oss til neste sommer og båten skal på land 1. oktober. :seeya:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...