JRhansen Startet 20.September.2010 Del på Facebook Startet 20.September.2010 jeg ser konstant på større båt en det jeg har..er det flere med den "tvangs" tanken her inne? Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/index.php/topic/56112-prosjekt-myra-21/ Link to post
Bitteliten Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 (redigert) Nei - ble kurert da vi kjøpte siste båten. Nå ser vi mer for å bekrefte at vi har valgt riktig Men om NWY kommer med en bittelitt større - da blir vi nok smittet igjen. Vi har faktisk litt for bred båtplass i dag Redigert 20.September.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 Ja, større båt så fort det lar seg gjøre.. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 Heldigvis er konemor lysten på større båt også Her er det skade som har rammet inntekten, som igjenn stopper realisering av større båt, men drømme...det gjer eg Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
borghans Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 Nei den syken er kurert. Min Saga 26 er byttet inn. Skal hente en Viknes 880 (2008)den 2. oktober. Har hatt lyst på en sånn lenge no, så da muligheten dukket opp, var det bare å slå til. Regner med å ha denne i mange år. (Ja, ja om de ringer fra Hamar, så blir det kansje en annen sak........) Borghans Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 Hmm... 3 fot bare ? hehe ja ser etter større båt vi også. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 jeg noterer meg at det er ingen som har stemt for alt 3 "kjærringa nekter". Er vi helt ærlige nå?? Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
beauty of aqua Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 godt det ikke bare er jeg som er slik. kjøpte atlanticen i mai.allerede i slutten av mai begynte jeg og drømme om ny og større. fornøyd med den jeg har,men kunne jo vært kjekt med en større Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Verrie Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 3-fot syke? ------>Nei! Sitér dette innlegget Link to post
runes Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 Nope, gikk fra 42 til 18 Sitér dette innlegget Nesten nye papirkart til salgs syirie.wordpress.com Link to post
larss Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 En kjenning var østover å hentet ny båten sin en stilfull eldre daycruiser. De hadde surt vær med vind og rein på sjøveien mot sørlandet igjen, mens kameraten hadde hat rorvakten sin lå kompisen å filosoferte på at denne båten er alt for liten Så tre fot syken kan komme kjapt den Lars Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 Venta nesten 10 år på den båtplassen jeg har.. Skilsø 33 får akkurat plass der.. så nye Skilsø 36 blir det ikke uansett hvor hardt angrepen av 3fot syken jeg noen gang blir ....men jeg har helldigvis evnen til å glede meg over andres fot.. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 Nei den har vi aldri hatt, det er helt andre kriterer som har bestemt. På 50 og 60 tallet snekke 22 fot. 1977 15 fot sjekte med 2,5 HK for å nå de nærmeste holmene. 1979 15 fot med 40HK for å øke nedslagsfeltet, ungene i telt på land. Så kom den varme sommeren i 81 og rederinnen forlangte kjøleskap. 1982 ble det en Marex 770 og på slutten av det ti året var det mye regn, og da er kalesje noe dritt. 1989 dukket det opp en Motiva 42 med akterdekk stor skyveluke og dører var det kjørt, at de 42 fota egentlig bare var 39 er greit stort nok. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Astor Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 Jeg har i en alder av 60 år fått båten jeg ønsket meg lenge, Grand Banks 36. Når to mennesker skal legge ut på tur har vi neppe behov for noe større. Vår GB 36 er akkurat en halv fot mindre enn en moderne seilbåt på 40 fot. Båtene måles annerledes i dag enn i 1974. En fordel når man skal inn i gjestehavner!! En fordel er at jeg uansett vær vil kunne fortøye båten alene. Med store gode dekk og en kjøl som gjør at båten ligger stabilt og ikke flytter seg sideveis med vind og vær slik planede båter ofte gjør er også ett pluss. Men jeg ser også en klar minus den dagen helsa setter en stopper for vedlikeholdet som kreves på en båt som har mye massivt treværk som skal stelles. Jeg lever med dette motto: Man eldes senere når man ferdes på fjorden i sakte fart.... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Superkul Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 da er man "underveis" enten det er i livet eller på vannet Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Mariell Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 Som Astor har jeg nå fått det som var drømme båten. målet mitt de siste 10 årene. Var at jeg skulle ha en Trawler før jeg var 50, rakk det med en margin på 3 måneder i sept.08. Trodde jeg var kurert for 3 fot syken. Men tar meg selv stadig i å kikke på større Trawlere og drømme. Egentlig bare tull. Mariell er mer enn stor nok for meg. Konseptet passer meg perfekt, selvfølgelig er det ett par ting som kunne vært gjort anderledes, men det er bagateller. Tviler derfor på at det noen gang blir noe annen båt. Men hvem vet, skal aldri si aldri. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Kjappfot Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 (redigert) Har bestilt ny og øker med 7 fot fra 33 og håper dermed å bli kurert for en stund Ikke for å få bedre plass egentlig -men ser vi får en bedre kombinasjonsbåt tur/regatta. Ellers ikke så opptatt av fot, men utviklingen går jo videre. Men, båten må ikke være større og tyngre å håndtere enn at man greit kan legge til i uthavn synes jeg. Redigert 20.September.2010 av Kjappfot (see edit history) Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
Tuppelure Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 Jeg savner : Ja, men gubben nekter Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 Har akkurat gått opp 5 fot Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 Nei jeg har ikke det men ,drømmer litt om en P 360/380 .Mye for at jeg er snaue 2 meter høy ,å da kan vi få et bad som passer meg litt bedre.Drømme er lov og en dag går huset ,da veit man jo ikke hva som kan hende.Det er jo litt deilig å drømme også da ,men som sagt ikke godt å si hva som skjer .Vi koser oss men den vi har idag,den er mer enn stor nok på mange måter.Men det var det badet da + et par andre små ting ...... Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
All Smiles Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 Kona og jeg har har gått fra Sea ray 340 sundancer til en sea ray 235 weekender en minskning med 14 fot,men som kjent tar alderen ut sin rett. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 Ja eg har 3 fot syken, så først må eg få solgt min saga,en og gjøre klar med finasieringen ,så da kan eg lete etter en større båt, eg tror eg vet hva båt eg skal ha . Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Luna III Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 3 fot syken? Nei nå er jeg bra, men i fjor høst hadde jeg fotvirus og så fikk jeg svineinfluensa . Så solgte jeg vår nydelige Saga 26 LS i våres og gikk i båtabstinenser i hele sommer. Men så fikk jeg/vi endelig kjøpt båten jeg har drømt om en stund. Riviera 925 med 290 hk Yanmar. Tanken er at det skal holde båtlivet ut. Dessuten sier rederinnen at blir det større nå så mønstrer hun av. Men det tror jeg hun sa da vi kjøpte Sagaen også. Uansett, nå går vi bare og gleder oss til neste sommer og båten skal på land 1. oktober. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 Gikk opp 8,5 fot i vinter, så det blir en stund til neste gang. Må optimalisere den vi har etter vårt behov, og det er som kjent ikke gratis. Sitér dette innlegget Link to post
bindaling Svart 20.September.2010 Del på Facebook Svart 20.September.2010 (redigert) Nei, når propellen snart stikker ut av nøstet er også syken helbredet Redigert 20.September.2010 av bindaling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.