Jump to content

har du 3fot syken?


JRhansen

  

381 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

  • 1 måned senere...

. Men jeg håper at jeg har fått meg en Grand Banks eller tilsvarende før jeg er 50, det er 3 år til. :-)

 

Velkommen etter. Greide det med 3 måneders margin for ett par år siden.

Ble ikke noen GB, men ble i allefall en Trawler

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

det er det ikke noen tvil om nei... :smiley:

Gledet oss til våres første båt for 3 år siden,,, så gikk det noen uker, så var 3-fotssyken kommet..eller mere 6 fotssyken for å si det sånn. :thumbsup:

Dette pga. lysten på faste sengeplasser og litt bedre ståhøyde.. jeg og min samboer (og våre 2 barn) er strålende fornøyd med båtlivet, og satser på å bytte fra snekke 24 til halvplaner ca 30 fot..

Nå blir det vår og vi gleder oss :flag:

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg kjenner til 3fot-syken, og har måttet ta medisin (les: kjøpe større båt).

Nå har jeg erkjent max. antall fot til det bruket jeg skal ha av båten, også tatt hensyn til at jeg skal mesteparten av tiden kunne håndtere båten alene. Jeg håper syken nå er kurert for godt:-).

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde 14-foter og gikk opp til 26 fots seilbåt. Den er nå solgt, og vi er uten båt. Drodler litt på hvilken båt det skal bli neste gang. Noe i retning av snekke eller landstedsbåt med vindskjerm, helst selvlensende, eller i det minst med kalesje. Lavbudsjett. Det er nok å banne i kirken, men vi satser på campingvogn fremover, da dette trolig er mer samlende for familien enn seilbåten var. Vi bor tett ved sjøen og har ikke behov for noen langturbåt. Men en båt blir det nok. Trefotssyken har jeg definitivt ikke, så jeg går nok mot strømmen her.

Link to post
Share on other sites

Fikk egentlig "lukket båt"-syken sommeren 2009. En sykdom som medførte komplikasjonen "dobbel 3-fot"-syken. Gikk dermed fra 29 til 35 fot i mai 2010. Den eneste kuren som virker for meg (bortsett fra lommeboka) er at utsiktene for bredere båtplass i hjemmehavna er svært liten. Min båt er såvidt innenfor det som er tillatt for min 4-metersplass.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Som enslig ungkar var ikke 3 fot syken så markant, startet med 28ft, så 26ft, 34ft og endte på 49,5ft. Plutselig ble det hus, kone og unger. Startet forsiktig på 8ft, opp til 14ft, 22ft, 28ft og nå 31ft. Ganske nøyaktig 3ft i året, men nå må jammen denne galskapen stoppe. Lommeboken tåler ikke denne utviklingen... :crazy:

Link to post
Share on other sites

Finn Erik

 

Jeg vil tro du sliter med begge kategoriene: :smiley:

 

Per Harald

 

Heldigvis kurert, :cheers: er veldig fornøyd med den vi har Per Harald.........

Skal det brukes mer penger på båt nå så må det bli på oppgraderinger...ny GPS, elektronisk styring OSV.

Om ikke jeg skulle vinne den store i lotto da....( Ingen fare, kjøper ikke lodd )

Da måtte jeg i tilfelle søke om plass på Floskjæret for å få inn en ny NordWest.........

Redigert av Finn Erik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...