Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

......blir nevnt på det svenske VHF værvarslet?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Hmm.. Er det på Larsnes dette bildet er ifra Helge? Og så ser du mot Åram heilt til venstre, Hallebygda heilt til høgre, så er det Sandsøy til høgre for varden og Kvamsøy til venstre for varden? Har eg komt på dypt vann nå kansje? :diving:

Riktig... men du ser ikke Åram det er mer til venstre - "babord"

"kattaskjæret" rett utafør larsnes ditta :sailing: hallebygda og sandsøya i bakgrunnen.

Riktig

imponerende !!! Heilt korekt jeg bor ca 20 min gange i 8 knot fra denne herlige lagunen..

Imponerende.... JA lagunen er imponerende, men det er nok ikke imponerende at noen som har vært innom kjenner den igjen :wink: Har inntrykk av at den har blitt mye mer kjent de senere årene. De siste årene har det mye oftere enn før allerede vært folk der når man stikker innom og på Sunnmøre virker det helt klart å være en litt annen praksis mht å være alene eller flere sammen på slike steder.

Dette må være Bårseth øya i Skålvikfjorden, Halsa kommune

Det stemmer jonn!! :yesnod::flag:

Var nok litt for enkel den der, spesielt hvis man er nordmøring!! :lol:

Bårdsetøya inne i Skålvikfjorden på nordmøre er et yndet mål for mange båtfolk.

Ute på øya finner du strøm og ferskvann. Om sommeren forgår der også arrangementer som ”Gresk Aften”, etc.

På selve øya er der hengt opp slynger, husker og forskjellige lekeapparater for både store og små.

Fjorden er også kjent som ”Keikos” heimefjord!

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Kan bildet være tatt fra Kjønnøya på Averøy med Fårøya i bakgrunnen??

:sailing:

Bjørn

Så vist ikke, skam seg astor det er ikke helt riktig :wflag::lol:

du står å tar bildet på langbakken som tilhører langøya, ut mot flatburet og tjønnøya

husene i bakgrunn er neset ytterst på innsida av tjønnøya, og ja det er sau-forøya man ser

store fjellet er ekkilsøya og ørnstolan

Redigert av KenBjork (see edit history)
#113 - Kunne vert Hjertøya, eller Gåsøya (tror jeg den heter), men tror vi er så langt øst som Bolsøya, siden jeg ikke ser flyplassen...

Til roesok, er det på Brentøya dansen går?

Det er nok 'Bruningen" som har riktig her. Dette er fra Gåsøya.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Hvor er dette da ??? ein nydelig perle på sunnmøre ..

1.jpg

Svaret er jo gitt. Som Østlending på langtur fra Sundalsøra til Oslo i 2007, ble denne plassen feriens høydepunkt mhp. uthavner. Avataren min underbygger vel det. Lå der med 27 i lufta og svømte rundt og så på fjellkledte fjell, men med 20 i vannet. Lekkert! :yesnod:

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

.... i 2007, ble denne plassen feriens høydepunkt mhp. uthavner. Avataren min underbygger vel det. Lå der med 27 i lufta og svømte rundt og så på fjellkledte fjell, men med 20 i vannet. Lekkert!

Ja bærre lækkert :yesnod: Har hatt opptil flere badedager i denne fine lagunen med rundt 20 grader i vannet, ikke minst den flotte sommeren 2008, men også mange tidligere år. Anbefales!

Nå er det slett ikke så lett å se lagunen i min avatar da, men det bildet er også tatt inne i denne lagunen - men det blir litt mye båter og lite lagune :lol:

Redigert av Helge (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...