Jump to content

Hvor er dette?

bliss X

Recommended Posts

Stemmer det ja

Her er et eldre bilde fra Fosnavåg mot 'holma'. Antar det ble tatt i -30årene, før Burmaveien ble bygd. Hvis jeg har forstått riktig er det sjøbua bak den fremste fiskebåten -Reidulf - som er til høyre på ditt bilde.

reidulf.jpg

Da er det vel noen år siden du tok bildet, siden sjøbua blåste ned på begynnelsen av nittitallet så vidt jeg husker.

Her kommer et bilde fra M & R, riktignok tatt for en god del år siden. Men, hvor er dette?

verksted.jpg

Nærmere bestemt søre Sunnmøre. Noen som vet? Stedet har/har hatt flere severdigheter...og som mange andre steder langs vår kyst ble det også produsert fiskemat her.

Redigert av nimbuster (see edit history)
Syden, eller...?

aug.03.jpg

Hahahahaha, den hadde jeg ikke regnet med; dette er "vår" hemmelige strandhugg-plass, kalt "kvitstranda". Her kommer vi mange ganger i løpet av sommeren og nei; jeg vil ikke røpe stedet! :cheers_wine:

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Bildet i 201 viser Runde fyr som du nevner Osa. Legger ved et bilde tatt fra nord. På idylliske dager uten båredrag er det mulig å lande med en liten båt i støa (ved flo sjø). Den tidligere fyrvokterboligen er nå disponert av Ålesund-Sunnmøre Turistforening. Boligen har 20 sengeplasser.

runde_fyr.jpg

Hahahahaha, den hadde jeg ikke regnet med; dette er "vår" hemmelige strandhugg-plass, kalt "kvitstranda". Her kommer vi mange ganger i løpet av sommeren og nei; jeg vil ikke røpe stedet!

-uansett kan det være litt skummelt å gå rett inn til stranda, flere større "steiner" ligger umerket et godt stykke fra land. Det er mange som har hatt nærkontakt med dem....

Her på lavvann / "fjørå sjy"... :smiley:

aug.03.2.jpg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...