Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

På bildet ser en en klynge med øyer hvor Nautøya er den største, Moltustranda og Hidsneset lengst vekke

Det er selvfølgelig riktig. Rett ved siden av der bildet er tatt går Hurtigruta, og litt bakenfor er Herøy-brua. Stadt-landet er bak fjellpartiet.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

dscf0431.jpg

 

Dette er ei flott båthavn. Det er også tilrette lagt for rullestolbrukere så dem kan sitte og fiske ut i havet utom moloen.

Masse dugnads timer som er nedlagt der.

Sikkert flere her som har båten sin her ;-)

 

Gunn

Siden det ikke er noen respons på denne, så tillater jeg meg å komme med at dette er bilde av småbpthavna i Donkarsundet på gomalandet i Kristiansund. Dette er desidert en av Norges flotteste småbåthavner mhp beliggenhet.

 

:sailing:

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Denne blir kanskje for lett nå?

 

asund01.jpg

 

Da det vel ikke har kommet noen forslag til svar på denne heller kan jeg legge til at her ser man også Åramsundet (som på bildet tre innlegg før) med Kvamsøya (og Stadt) i bakgrunnen.

Link to post
Share on other sites

Hvilken fjord ser vi her i det fjerne.

 

fjord.jpg

Vanskelig å si, men prøver meg på at du står på et fjell på Hareidlandet og ser østover i retning Hjørungavåg og med Storfjorden i bakgrunnen.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

Da det vel ikke har kommet noen forslag til svar på denne heller kan jeg legge til at her ser man også Åramsundet (som på bildet tre innlegg før) med Kvamsøya (og Stadt) i bakgrunnen.

 

Må vere tatt fra larsnes da....klarte ikkje plasere alle dei småskjera og spesielt den med pullert på....Men når eg studerte hardt kjente eg igjen den med fyret på (til høgre ) som ligg i sundet....og selfølgelig kvamsøy.......og da ble alt klart :o) men det blir alt man vet svaret på

Redigert av NEPTUN-LE6621 (see edit history)

**Båtfolk**

-Vassendgutane-

Link to post
Share on other sites

Må vere tatt fra larsnes da....klarte ikkje plasere alle dei småskjera og spesielt den med pullert på.... kjente eg igjen den med fyret på (til høgre ) som ligg i sundet....og selfølgelig kvamsøy.......og da ble alt klart :o)

Jepp - den lille "avledningsmanøveren" ble skapt av at man nærmest kamera ser nord-enden av "Kattaskjæret" på fjære sjø.

Link to post
Share on other sites

Lenge siden det har skjedd noe her,så jeg legger ut et til.

 

Det er nok en stund til man ser noen båter her,men om sommeren er det maaange som kjører gjennom her.

 

Noen som kjenner seg igjen?

 

dscn2248.jpg

Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær.

Link to post
Share on other sites

frank berger

 

 

her står du vel på broa og ser sydover i strømstad kanalen campingplassen til venstre. er vel daftø camping????

 

:yesnod: Koselig å gå igjennom her og ut ved Rossø.

Hadde gud ment det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plasttrær.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...