roesok Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 Her en annen flott badestrand. Fjellene i bakgrunnen kan kanskje gi svar på hvor dette er. Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Seastar Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 Ona (Husøya) ? Eller er det ved de tidligere utleiehyttene på Sandøy? Mener jeg kjenner meg igjen på stedet etter et iskaldt sjøbad! (Eller var jeg nesten bevisstløs etter hendelsen og ikke klar over hvor jeg var egentlig? Link to post
Helge Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 (redigert) Kan det være lenger inn i tafjorden på andre siden rett overfor bygda Fjørå? (Under høyspentmastene) Denne oppgaven (Innlegg #141) ble som jeg fryktet kanskje litt vanskelig. Dette "mini-fuglefjellet" finner man helt inne i bunnen av Austefjorden, en av de to fjordarmene (Dalsfjorden og Austefjorden) til Voldsfjorden. Er det noen her som har vært helt innerst i Austefjorden? Redigert 1.Mars.2009 av Helge (see edit history) Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Hekksjø Svart 1.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2009 Dette er lokationen fra "Flickan från Backafall": Ja, der kjente jeg meg igjen, ja. Så da skjønner jeg at jeg tok feil. Men hinting litt i tåka er likevel morsomt - og viser seg å føre til artige og opplysende "motinnlegg". Takk, folkens! Hilsen Hekksjø En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand." Link to post
Briggfruen Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Hei Pjolter. Tror du ligger i Kongensvold, Sør-Trøndelag. Briggfruen Link to post
mhemil Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Bevøysundet rett forrut! Sonskilen lenger frem. Trodde det var grunnt i Bevøysundet, hvor dypt kan du stikke for å være trygg her? Link to post
GeirFrode Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Trodde det var grunnt i Bevøysundet, hvor dypt kan du stikke for å være trygg her? Ingen fare å gå igjennom Bevøysundet, bare hold godt syd der. Hvis jeg ikke husker feil, er det ca 3m dypt langs land på Jeløysiden. Der kan du nesten gå så nærme at du kan spytte på land. Holder du derimot for langt nord i sundet, er det skikkelig grunt. Dvs, det grunne partiet ligger litt nord-øst i sundet. Sjekk kartet, så ser du det ganske greit. Link to post
Gullfisk Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Har vært med å gå gjennom der med skonnerten "Svanen" til Sjøfartsmuseet, flere ganger, så det er nok få fritidsbåter som har problemer der, hvis de går som GeirFrode sier. Link to post
BjornLie Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Prøver meg: Hvor er dette: Og dette: Hint, bildene er hentet fra samme øy, men dere bør vite hva plassene heter, ikke kun navnet på øya. SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
mateco Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Hvor er så dette bildet tatt? (Her gjelder Astors regel i høyeste grad!! ) Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
roesok Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Ona (Husøya) ?Eller er det ved de tidligere utleiehyttene på Sandøy? #209. Nei, men kommunen er riktig. Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
mhemil Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Kartet (fra kartverket) er ikke veldig tydelig, men 1 m vises: Link to post
GeirFrode Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Det er riktig det, mhemil. Men du ser også et 4 tall på nordspissen av Jeløya der. Dette ble det nok ikke plass til ute i sjøen, og gjelder rett syd for + tegnet. Jeg er imidlertid rimelig sikker på at jeg ser 3-tallet på det grunneste ganske ofte på ekkoloddet mitt når jeg går igjennom sundet. Så om det virkelig er 4 meter i leden er jeg litt i tvil om. I så fall skal en sikte godt i renna der. Link to post
Lagavulin Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Lagavulin, kan si at det er Kråkerøy,Hvaler et sted .. Er det i nærheten av Femdalssundet, vest på Kråkerøy? Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Astor Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 (redigert) Riktig Kingsea. Omtrent på høyde med Halvorshavn. Og den var ikke lett... Redigert 2.Mars.2009 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
bert Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Ja i nærheten , er det Lagavulin. Link to post
Tranen2 Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Hvor er så dette bildet tatt?(Her gjelder Astors regel i høyeste grad!! ) På vei ut Sveggsundet. Sveggøya til babord. Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
osa Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Dette er sandbugt-stranden på Bremsnes, sant? eller Lystad-leira, sør for fergekaia? Jeg vet ikke navnet på bukta/leira/stranda, men det er ihvert fall 6-7 hundre meter sør for fergeleiet.. Link to post
Tranen2 Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 , eller Lystad-leira, sør for fergekaia? Lystad-leira eller -stranda etter fam Lystad som eide/eier området. En HERRRLIG plass! Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
Bruningen Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Her en annen flott badestrand. Fjellene i bakgrunnen kan kanskje gi svar på hvor dette er. Malen? Kritisk -men stabilt..... Link to post
roesok Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Malen? Malen er riktig. Og for de som ikke er lokalkjent så er det Harøyas svar på Copacabana. Fjellene i bakgrunnen er på Oterøya og Midøya. Lengst bak midt i bildet sees fjelltoppen Rekdalshesten. Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Pjolter Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Ingen forslag ?? Og hvor er dette? Mvh Pjolter I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Selco18 Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Hvordan deler dere opp Norge? Jeg har fått litt sørlands asosiasjoner ved noen av bildene! Link to post
Jawik Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 ..så er det Harøyas svar på Copacabana. Bare det at Coca er mye lysere i sanden enn dette The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
dacapo Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Og dette ? Ingen som kjenner seg igjen ? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn