Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

:flag: Vi kaller disse fjella SyvdsAlpene og ligger mellom Skår og Syvdsneset i Syvdsfjorden. I dag satte vi garn rett nedenfor og venter i spenning på morgendagen. Lokaliserte flere stimer med torsk. Første bilde fra venstre mot høyre: Skinstøde 336m, Haukelandsnipa 743m, Keipen 781m og slik bærer det mot syd til Høystakken 853-970m på siste bilde.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Bildet ble tatt på negården på sandøya i fjor sommer da det blåste som værst. Purken stoppet en båt og skulle legge inntil brygga for å gå og snakke til dem, ente med at dem måtte ha hjelp til å legge inntil. Blåser 15m/s pålandsvind og ikke legger ut fendere før dem legger til brygga sier vel noe. Dem som hjalp til var dem som dem stoppet :flag:

Link to post
Share on other sites

Ubåter er vel "Bailbyen" Kristiansund, tatt fra Innlandet.

Solnedgangen er utover Moldefjorden, Oterøya til høre, kjempefint bilde, Tatt fra Seilet?

 

jepps..ball byen kr.sund..men tatt fra pompehuset atme sundbåten på nordlande....med utsikt over til sentrun og kaibakken

 

det andre bilde e tatt fra rica seilet..av en som jobba dær før

Link to post
Share on other sites

Dette er Teistklubben,

Du verden!

 

Var en tur på Atlanterhavsveien i kveld og kjørte tilbake "ytre leie" fra Vevang til Farstad. Må innrømme at jeg var i tvil selv hva dette stedet het. En god løsning da er å gå på "kart" på Finn. Da kan du velge flyfoto over det aktuelle området. Zoomet meg inn på en holme med bebyggelse lik den jeg tok bilde av, og det var Teistklubben.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

Du verden!

 

Var en tur på Atlanterhavsveien i kveld og kjørte tilbake "ytre leie" fra Vevang til Farstad. Må innrømme at jeg var i tvil selv hva dette stedet het. En god løsning da er å gå på "kart" på Finn. Da kan du velge flyfoto over det aktuelle området. Zoomet meg inn på en holme med bebyggelse lik den jeg tok bilde av, og det var Teistklubben.

 

 

and gående flyfoto på finn så e d en dårlig løsning..pga .. lite oppdatering....jeg ser på et flyfoto dær jeg bor..og da kommer det opp et bilde av en snekke jeg har i hagen.....vell....den snekka er slakta for mange herrens år siden....dvs 4-5 år siden........så viss godtfolket tar slike foto som utgangspunkt for hvordan ting ser ut i den store vide verden tror jeg meg god sikkerhet at dem vil få seg et stall sjokk ...da ting viser seg å ikke være som det var på gode gammle finn.no...

Link to post
Share on other sites

så viss godtfolket tar slike foto som utgangspunkt for hvordan ting ser ut i den store vide verden tror jeg meg god sikkerhet at dem vil få seg et stall sjokk ...

Sikkert riktig at foto ikke alltid er av siste årgang, men poenget her var at totalbildet når det gjelder hus, veier, knatter og knauser stemte. Husene og naustene på Teistklubben har vel stått slik i minst hundre år og knatter og knauser ennå lenger...

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...